Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2021-01-26 19:08
Aš pabandžiau įsivaizduoti gyvenant priemiesty, tai nesigauna mažiau nei su dviem mašinom šeimai išsiversti ypač gryžtant iš darbo, arba į jį važiuojant. Neįsivaizduoju kaip visi sutilptu į tas nuomuojamas mašinas visi iki vieno ir visi vienu metu, ką tada toks perteklius mašinų veiks ne piko metu, naktį, dieną, per šventes ir savaitgaliais? Taip bus galbūt nebrangu, bet piko metu kaina bus 5 kartus užkelta, rinkos dėsniai ir kapitalizmas kitaip nedirba. Kitas dalykas pagalvokit vien tik apie coronas, karantinus visokius ir apie viešajį tarnsportą, ar patys norėsit pribezdėtoj ir pričiaudėtoj virusų mašinoj sėdėti? Jei man dabar užtenka ~1000€ metams vienai nenaujai mašinai įskaitant absoliučai viską pačia mašiną, remontą, kurą, draudimą, tai kiek aš nuvažiuočiau už tokią sumą per metus su nuomuojama? Nei viena firma nedirbs už savikainą meskit iš galvos. Pažiūrėkit kokios Lietuvoj senos mašinos yra taksi ir kokia pravažiavimo kaina, dabar tą taksi pakeiskit į naują teslą pvz ir kokia tada kaina bus pravažiavimo, vien savikaina taksistui, ar taksi firmai išaugs 3 kartus, nu OK išmeskim taksistą, vistiek savikaina 2 kartus didesnė liks. Man gaunasi su savo mašina pigiau nei su autobusiais važinėti, kokius 1,5-2 kartus, kaip galėtu autonominis taksi elektromobilis mane pigiau vežti nei viešasis tranpsportas?
Galėtu nebent lobistai prastumti tokį įstatymą, kad turėti mašiną nelegalu, tada ir pamatysit kokios kainos bus, tik tada su šakėm išeis į gatves žmonės, daryti tvarkos ir valdančioji dauguma Lietuvoj būtu politiniai lavonai likusiam gyvenimui, todėl taip nebus dar, bent jau ne artimiausiu pora dešimtmečių. Lietuviai išvis tokia tauta (dauguma), mėgsta turėti viską savo, NT pvz.
conjurer 2021-01-26 20:15
Koks dar išradėjas? Elektromobilių išradėjąs senai miręs, ir nieko jis nebestumia. Čia toks paviršutiniško mąstymo pasakymas, tesla PR prisivalgusio žmogaus. Ir beje tesla pradėjo veiklą pirmame šio amžiaus dešimtmetyje, o mes jau gyvename trečiame. Elektriniai paspirtukai atsirado vėliau ir paplito labiau, dėl mažesnės kainos.
O elektriniai paspirtukai yra daug žaliau, kai gyveni mieste, ir dauguma žmonių ten ir gyvena. Paspirtukas gabena mažiau svorio, nesukuria kamščių, ir parkingo problemų. Taip pat mažiau medžiagų reikia panaudoti per žmogų. Jei pažėsi, mieste dauguma automobilių gabena vieną žmogų. Tad daug švariau yra naudotis paspirtuku keliaujant į darbą. O visos parduotuvės arti. Nusiperki daugkartinį maištą, ir pasivaikštai - pasportuoji.
Beje dabar karantinas mus priverčia dar mažiau teršti, dėl sumažėjusių keliavimo mastų.
Ir dar sakai nuodyju žmonėms suvokimą? Tai paneik teiginį, kuris nuodyja suvokimą.
Beje automobiliu nesinaudoju, pagrinde keliauju labai efektyviai degindamas cheminę energiją, per 21 pavaros agregatą. Nepropoguoju VDV. Tiesiog esu paminėjąs, kad elektromobiliai nėra išeitis, nes jie smogą perkelia iš miesto, į šiluminės elektrinės teritoriją. Tiesiog efektyviau degina iškastinį kurą.
Paramotoras 2021-01-26 20:34
Cia zaliem is tos valstybes kur wl paeduodama daugiau nei vdv. Deja teks translate naudotis https://www.nrk.no/dokumentar/xl/hvorfo ... 1.15232892
Instruktorius 2021-01-26 20:49
Ok , rasyk koda paspirtukams, bet kai reikia man 150 km autostrada vaziuoti as geriau su elektromobiliu =)). kodel nerasai kad elekromobilius galima krauti is svarios vejo arba saules energijos. ?. ir nemeluok , elektro energija yra naujas dalykas autotransporte, o VDV, yra senas atgyvenes budas. ,Apsimeti auksciau uz visus geriau zinantis ir kritika pili ziauriai i vienus vartus, lyg viskas siame pasaulyje butu lengvai pasiekiama. Pats dirbi skaitmeninej aplinkoj ir neigi skaitmeninia pazanga, as apie automobilius. Jeigu pagal tave elektromobiliai atgyvena, rasyk koda vidaus degimo varikliams. arba dar geriau karietai kinkytai su zirgu =)) . Ok, apsviesk kas tada pagal tave transporte yra inovacijos?? ateitis i kuria reiketu investuoti. paspirtukai neskaito nes tai zmonijai nera iseitis.
conjurer 2021-01-26 21:53
Automobiliuose perėjimas į elektros variklius yra šiokia tokia inovaciją, nes jų padaugėjo gatvėse, prieš tai buvo pagrinde specialios paskirties transportas. Bet daug metų viskas eina mažais žingsneliais, o ne dideliais šuoliais. Tai sunku vadinti inovacijom.
Na čia ne inovacija, bet manau reikia judėti link nereikalingo transportavimosi mažinimo. Mieste paspirtukai yra išeitis, ir jie net veikia, kai baterija baigiasi, galima flinstonų metodu judėt. Taip pat viešasis transportas, ar dviračiai padeda, bet čia jau irgi senienos. Paspirtukas yra geriau, nes kiti tingi savo energiją naudoti judėjimui, ir nemėgsta būti tarp nepažystamų žmonių autobuse. Dar geriau darbas iš namų, jei žmogus tai sugeba.
HardAxe 2021-01-26 21:59
Nesu tikras dėl žirgų... Bet mano šuo, kaip ir dauguma, turi "mikro-čipą" - kažkokią RFid kapsulę
https://www.microchipidsystems.com/prod ... or-horses/
conjurer 2021-01-26 22:13
Na jo, bet tie rfid saugo mažai informacijos, tik ID. Be to techniškai čia gaunasi NFC implantas.
immortallt 2021-01-27 09:28
Conjurer, šiaip net su dabartiniu vidutiniu elektros mixu ES, elektromobiliai teršia mažiau nei VDV, ypač kai kalba eina apie NOx, SOx, KD ir kitus junginius. Kalbant apie CO2, net Lenkijos atveju per 200k km dauguma elektromobilių išmeta mažiau už dyzelinį ar benzininį.
Kitas dalykas yra, kurį daug kas linksta "pamiršti", tai beveik visais atvejais, elektromobilių skaičius yra didesnis tose šalyse, kuriose yra įdiegta daugiau atsinaujinančios energijos. JAV tai lyderiai Kalifornija, Europoje - Norvegija. Pasiekus 90% iš atsinaujinančių šaltinių elektros gamybą, (jei tokia pat proporcija naudojama ir gamyboje), tai elektromobilis taršą atpirks per mažiau nei 50k km lyginant su VDV, ir čia kalba eina apie taršą susijusių su GHG. O iki to laiko panašu elektromobiliai temps iki 1kk km, tai yra vidutiniškai 2-3 kartai daugiau nei vidutinis VDV. Perdirbant elektromobilį, taršos bus sukuriama mažiau, lygiai taip pat kaip perdirbant VDV. Būtent kad VDV perdirbami, todėl jų GHG pėdsakas mažesnis.
conjurer 2021-01-27 13:22
Vis tiek paspirtukai mažiau teršia atlikdami tą patį darbą - nugabendami žmogų iki ofiso. Jei tesla išleis paspirtuką, visi apie juos svaigs, o dabar niekam neįdomu.
bahuriux 2021-01-27 13:24
= E. Musk'ui į ausį
bahuriux 2021-01-27 13:26
Ypač paspirtukai yra gerai kai būtinai reikia važiuoti iki darbo 10-15 km automobilių keliais nes nėra takų tam skirtų, kai šalta, per lietų, per audrą ir panašiai.
conjurer 2021-01-27 13:35
Elektromobiliams irgi nėra pakankamai infrastruktūros įrengtos. Dviračių takų daugėja lietuvoje.
Žodžiu ar kas nors iš jūsų turi elektromobilį? Bent hibridą?
kukulis4 2021-01-27 14:13
Jeigu visiems tiktu vienas ir tas pats, tai reiketu vieno vienos spalvos automobilio ir visi butu laimingi. Ir labai gerai, kad taip nera. O kalbant apie paspirtukus - taip, vaziuot is uzmiescio i darba miesto centre - gal nelabai ideja. Bet as turiu ne viena bendradarbi, kurie i centra paspirtukais kiekviena diena suvaziuoja is Vilniaus miegamuju rajonu (suvaziuodavo, nes dabar visi is namu dirbam). Darbe net irenge atskira ivada ir skyre patalpa paspirtuku statymui ir krovimui. Ir kai pagalvoji, kad tokiu budu is eismo kasdien issiima kokia 20-30 automobiliu, tai gal visai ir nieko.
kestutisz 2021-01-27 15:31
Bandau susigundyti, bet nesigauna. Ypač kai jau turi auto, kuris kuro beveik nenaudoja (iki 10 vidutiniškai) ir turi visus 4 ratus. Na, nebent sugestų visiškai, tada galbūt, bet net nelabai matau į ką keisti kas būtų universalu viskam. Lexus RX hibridai kur 3.5l variklis ir hibridas dėl ekologijos normų apstūmimo? Dar yra dyzeliniai hibridai su elektra varomu galu (Volvo, Peugeot) tai irgi tada beveik gaunasi su visais ratais? Žodžiu liūdesiukas kažkaip. Nėra į ką keisti dyzelini 4x4 "SUV'o" skirto ir į darbą ir į sodą bet kokiom oro sąlygom...
immortallt 2021-01-27 16:00
Kas su tais elektriniais paspirtukais visiems... Gyvenime daugiau paspirtuko neimsiu.
Dviratis saugesnis, manevringesnis, bendrai paėmus greitesnis, ir jokie akumuliatoriai nesibaigia, o ką jau kalbėti apie komfortą. Tačiau ne visada užtenka dviračio ar paspirtuko, ir didžioji dalis nepersės iš automobilių į paspirtukus. Iš VDV į elektromobilius persės.
Ir ne, infrastruktūra nėra nepakankama. Lietuvoje jau daugiau nei 2500 grynųjų elektromobilių rodo, kad pakankama. Šiuo metu Lietuvoje turėtų būti bent 250 stotelių (tingiu skaičiuoti tiksliai), o panašu šįmet dar antrą tiek gali būti įdiegta. T.y. 10% elektromobilių kiekio.
Taip krovimo stotelių dar yra ne visur vienodai, ir jai gyveni rajone ar dažnai į jį važinėji, kur nėra krovimo stotelių, gal ir nėra optimalus variantas, bet jei Lietuvoje pakeistume bent antrus automobilius elektriniais, tai būtų mažiausiai 30% transporto elektrifikuota, jei ne 40%.
Daugėjant elektromobilių, augs ir krovimo stotelių skaičius privataus verslo iniciatyva. Tą galiu užtikrintai pasakyti remiantis net kelių verslo atstovų pareiškimais Lietuvoje. Ir čia kalbant tik apie vietinį verslą.
Automobilis viskam Tai čia kas? 4 varomi koks pathfinder, su kuriuo važiuoji iš fabijoniškių iki senamiesčio? Nes žinau ir tokių. Iš miesto ar autostrados neišvažiavę 3 metus, bet aiškina, kad reikia. Bet kokiomis oro sąlygom? Aš su yaris nematau problemų tokiomis oro sąlygom važinėti, kad ir į autostradą. Padangas normalias užsidėdi ir bėdos nėra, o vat nuvažiavusių su 4x4 tai grioviuose vis tiek matau Nu vat kartą turėjau problemų, kai įkalnė kokie 20-25% ir žvyro daug, tai jis iš po ratų pradėjo lakstyti, teko pasitaisyti automobilį ir kitaip suplanuoti bėgėjimąsi, kad ir bamperio nesulaužyti į šlaitą, ir užvažiuoti.
Ar kaip kitas mano pažįstamas, perka autobusiukus, nes nu daiktų būna reikia persivežti. Paskutinį autobusiuką nusipirkęs, dar nevežė per tris metus nieko, kas netilptų į sedaną ar tą patį mano Yaris (taip, į 10+ metų senumo Yaris telpa vidaus durų varča standartinė ir užsidaro bagažinė, ir vairuotojas telpa, ir dar vienas keleivis telpa). Tai jam mintinai primečiau, kad jis per 10 metų ant kuro daugiau išleidžia dėl to, kad autobusiuku važinėja (omeny kiek daugiau išleidžia lyginant su sedanu), nei jam pats autobusiukas kainuoja. O ką jau kalbėti apie komfortą važiuojant.
kukulis4 2021-01-27 17:48
As tave suprantu, ir dauguma atveju netgi palaikau, kai kalbi apie tai, kad daugumai universalaus automobilio nereikia. Nes istiesu nereikia. Dazniausiai tik atrodo, kad reikia. Bet ka tu turi pries paspirtukus? Saugumas? Nu okey, vien del to, kad dauguma musu uzaugo ant dviracio ir priesingai, negu paspirtuka, dvirati valdyti moka jau seniai. O visa kita, tikrai paspirtuko naudai. Gali vaziuot greiciau. Net jei lygint su elektriniu dviraciu, paspirtukas vistiek kompaktiskesnis - paprasciau isimest i bagazine, uzsinest i namus/ofisa, ar tiesiog nutrenkt kur kampe, kad aplinkiniams maziau trukdytu. Man paspirtukas labiausiai patinka del to, kad gali pasiciupes gatvej nulekt greitai susitvarkyt kokio reikalo per ilgai nedingdamas is darbo, ir nereikia gryzt suprakaitavusiam kaip kiaulei, priesingai, nei kad lekiant peskom ar minant dvirati. Ir tiesa, as savo paspirtuko neturiu. Kazkaip papanka Boltu ir Scot'u.
conjurer 2021-01-27 18:13
Niekas neverčia. Čia ne mūsų senių transportas, o jaunimo. Aš dar esu iš minamų dviračių kartos, ir pats neturiu el. paspirtuko, bet galiu pasakyti, reikia paprakaituot kad su geresniais palaikyti greitį.
Dėl daiktų vežiojimo, visada galima išsinuomuoti transportą. Kainos berods nuo 30 eurų parai, jei paieškai. Aišku didelė mašina visada kompensuoja kažką, tai nesistebiu kad daug kas 4x4, ar mikriuką perka, kad nuvažiuotų iki parduotuvės už 200 metrų.
Bendrai kalbu apie urbanizuotą daugumą. Kas sėdi kaimuose, ar užmiesčiuose, ir toliau vairuos automobilius, čia nieko nepakeisi. Ir jokie paspirtukai jiems netiks. Bet mieste tekdavo susidurti su tokiais kamščiais, kad pėsčiom būdavo greičiau.
P.S. mano teiginys buvo kad paspirtukai yra ateitis. Manau jis teisingas, nes dauguma dar jiems priešinasi, kaip senukai priešinosi kompiuteriams ir internetui (o po jų smegenis per facebook praplovė rusų troliai).
kestutisz 2021-01-27 18:43
Turiu ir paspirtuką, ir el riedlentę - tai manau kad jokia čia ateitis. Riedlentė dėl smagumo taip, pats kaifas, bet tik su sąlyga kad aplinkui kitų tokių nėra, o ir takai jeigu pakankamai geri išspausti maximumą. (Reiktų kada susiruošti ir išbandyti susirungti su kartingais :). Dar jei prisiversti susidėti apsaugas tai gal ir rizika žūti mažesnė būtų, bet gi nepatogu :) Paspirtukai irgi - kiek saugiau (dažniausiai jie bent riboti iki varganų 25kmh), bet irgi - tik kol palyginus mažai. Realiai ir dabar pilni traumatologiniai paspirtukininkų, deja. Na, ten tik pliusas kad amortizacija gali būti geresnė nei riedlentės, ir per žolę kampą nukirsti gali. Gal net ir sąnarių nesudėvėsi per porą sezonų, užteks kokiem penkiem :)
p.s. ir tam gėriui taip, pervežti iki miesto naudoju geriausia kas yra sukurta transporto srityje - nuosavą auto :) ypač jei susimesti visos šeimynos ratus - tam nuostabiai tinka didesnis auto :))
conjurer 2021-01-27 19:25
Rimtai? Tai dviratis gaunasi saugiau? Ar čia tiesiog tie kas jais naudojasi, neturi patirties nei su dviračiu nei su balansu?
kestutisz 2021-01-27 20:57
Matai jie nereikalauja pastangų ir realiai net nemokantis važiuoti dviračiu iš karto pavažiuoja paspirtuku (išbandytas faktas, ir su vaikais ir jau gerokai amžiuje). Na bet jie trbt nelabai ir krenta bo bijo ir saugosi. Paskui, kai jau įsidrasini/važinėji autopilotu labai nesunku užlėkti. Turbūt. Pats nekritau, dar :) Bent nuo paspirtuko...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Pirmas žvilgsnis į naują „Tesla“ struktūrinių baterijų bloką: įkvėptas aviacijos ir kosmoso naujovių (Foto)