Nerimą kelianti žinia: vienas „Tesla Model 3“ nuvažiavo 38 tūkstančius kilometrų ir jau prarado 7 % baterijos talpos - kaip taip gali būti? (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2021-01-26 18:31
Apie tesla gerai arba nieko Nes bent porą skaitytojų liko labai nepatenkinti. Man tai savaime suprantami dalykai apie ką rašo straipsnyje, nes esu nemažai susidūres praktikoj su ličio baterijom. Nesuprantu, o ko dar buvo galima tikėtis, kad teslos ličio baterijos, priešingai negu visos kitos likusios visų kitų gamintojų turi antgamtinių galių?
iPienius 2021-01-26 18:53
cia kaip supratau raso, kad vienas automobilis, nors pagaminta tukstanciai. cia greiciausiai brokuotas variantas pakliuvo. suprasciau, kad butu visiems masiskai. yra statistika, kad per pirmus kelis metus baterijos talpa nukrenta apie 5% arba apie 50k km, o paskui talpos mazejimas yra labai nezymus. pagal tendencija 90% talpos lieka nuvaziavus apie 250-300k km. taip pat yra pavieniu automobiliu, kuriu talpa arba labai sparciai nukrenta, arba beveik is viso nera jokio sumazejimo. https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/
iPienius 2021-01-26 18:58
kad licio bateriju talpa nemazetu arba mazetu letai, turi buti palaikoma pastovi temperatura. jeigu baterija perkaista arba kraunama salta, tai tokie dalykai iskart stipriai mazina talpa. optimaliai temperatura gali buti apie 20-30 laipsniu. gali pakilti net iki 60, bet po to jau prasideda negriztami procesai baterijoje. ikraudinejant saltam orui vyksta tas pats, taciau iskrauti galima, Tesla daug demesio skyre ausinimui, todel tai kazkiek padeda. kiti gamintojai is viso nededa jokio ausinimo arba kazka labai minimaliai.
bahuriux 2021-01-26 19:27
Dėl aušinimo/šildymo teisybė, į leafą nedėjo jokios aušinimo sistemos ir leafų baterijos degarduoja daug greičiau skaičiuojant ciklais, pagrinde dėl perkaitimo. Kadangi teslos baterijos talpesnės, tiesiog mažiau ciklų reikia tam pačiam atstumui, nei leafui. Dar žiūrėjau statistikas, tai šiaurinėse USA valstijose kur vėsiau teslų baterijos degraduoja lėčiau, nei pietinėse valstijose, tai ne šaltis, o karštis baterijų priešas nr1. Pastovus krovimas virš 80% ir išnaudojimas žemiau 20% greit gali pribaigti bateriją, daug greičiau nei šaltas klimatas. Kai šalta tiesiog trumpesnis įveikiamas atstumas, dėl ŠS padidintos galios šildymui. Krauti baterijų net nepradeda BMS kol nepašildo baterijų iki darbinės temperatūros.
Linas000 2021-01-27 22:05
Jei gamintojas neįdeda paprasto būdo baterijos talpai patikrinti, kyla klausimas kas slepiama. Leaf turi talpos padalas, reiškiasi įmanoma talpumą nurodyti naudotojui.
tomas_vaitkevicius 2021-01-27 22:15
Vertėtų paminėti kaip dažnai buvo įkraudinėjama greitaisiais įkrovimais. Kokiomis sąlygomis eksploatuota. Kokia testavimų paklaida ir kokia tikimybė, kad iš gamyklos automobilis išriedėjo turėdamas mažesnę talpą.
immortallt 2021-01-28 00:03
Greitieji įkrovimai neturi tokios didelės įtakos, jei nekrauni iki 90% ir daugiau. Buvo kažkur tyrimas, kad panašu. Straipsniui minusą galima dėti, nes tiesiog numeta bombą, o nepasako, kodėl toks nusidėvėjimas. Gal iškrovęs iki dugno mėnesį laikė? Gal paskandinęs buvo, ar iš tikrųjų brokuota?
pvilkas 2021-01-28 10:16
Kaip ir , nematau jokios sensacijos - visiškai normalus ličio nusidėvėjimas. Galbūt šokas idealistams reklamų skaitytojams, taigi wellcome to the real world. Labai grubiai skaičiuojant - 38kkm/500km gauname 76 pakrovimo ciklus. Per tiek ciklų pamesti 7 proc. talpos yra tikrai normalus rodiklis, sakyčiau netgi -visai geras. Pakalbėkit apie tai su RC modelistais, jei netikit.
immortallt 2021-01-28 10:56
nusidėvėjimas įprastai pasiekia 7%. Bet kaip ir jau aptarta, neaišku kaip naudojo, ir ar kaltas vartotojas, ar pasitaikė brokas, kurių būna ir su automobiliais. Dėdė mano pirko nissan, nepravažiavo 20k km variklis parėjo. Pakeitė į naują automobilį, ir vėl nepravažiavus 20k kilometrų kažkokios problemos prasidėjo su varikliu, bet tą kartą pataisoma dar buvo. Tai dabar iš to sprendžiant visi VDV yra blogai ir varikliai laiko tik 20k km?
Linas000 2021-01-28 11:10
koks variklis? Esu girdėjęs kad Golf 7 su 1,4ltr varikliukais kas 30k km pasikeisdavo po variklį ant garantinio. Tipo po 2-3 variklius kai kada.
bahuriux 2021-01-28 12:25
O jei dar suprastum, kad tau ekrane rodomi 20% realiai yra realiai kokie ~40% įkrovimo (kai tesla nauja ką tik iš salono), nes taip tausojama baterija programiškai, tai tiesiog talpos rezervas į ateitį, kad atitiktu tuos magiškus 70% po kažkuriuo ten nuvažiuoto atstumo. Ir dar po nesenų paskutinių teslos updeitų tiesiog iš oro buvo sumažintas nuvažiuojamas atstumas, kažkas apribota programiškai, arba perkalibruotas nuvažiuojams atstumas. Tas nėra blogai, taip jie apsisaugo nuo kvailų vartotojų. Gal atsimenat teslai programiškai pasididinama nuvažiuojamas tastumas, kai reikalai pasidaro Š pvz kokios pūgos, gaisrai ir tt, nekartą kas atsidūrė su tesla tokiose zonose tai matė, man atrodo net parašo ant monitoriaus. Tiesiog naudokit bateriją tarp 75-40% kasdien jei yra tokia galimybė ir ličio baterijos tarnaus ilgai, jei reikia kažkur toli važiuoti tai krauti iki 80-95% ir iškarto sunaudoti iki 60%, tada irgi nesigadina smarkiai.
immortallt 2021-01-28 12:33
bahuriux, vartotojui visa talpa neatrakinama tam, kad jis neiškrautų akumuliatoriaus iki dugno ir taip ilginamas tarnavimo laikas, tačiau mažinamas nuvažiuojamas atstumas. Tai skirta ne tam, kad ateityje atrakinti dalį talpos ir paslėpti nusidėvėjimą, nes jei tai būtų skirta tam, kol nesudrožtum akumuliatoriaus daugiau nei 20%, nusidėvėjimas būtų 0%. Ar visgi sakai, kad po kokių 300k km nebelieka rezervo Tesla akumuliatoriuje ir pasiekus 0% realiai akumuliatorius yra visiškai tuščias ir sėkmingai jį sugadinai? Ant žmono asus kompo jau standartiškai gali pasirinkti krovimo palaikymą, jei ištisai pasėdi ant kabelio, išmeta rekomendaciją, kad laikyti įkrovą tarp 58-60%. Ir net laptopai dabar turi rezervą programinį, kad nedusintum. Bent jau geresni laptopai.
bahuriux 2021-01-28 13:50
https://batteryuniversity.com/_img/cont ... ge-web.jpg Aš nesakau kad tesla 100% taip daro kaip tame grafike pavaizduota, gal jie paėmė kompromisą tarp to grafiko ir realaus baterijų nusidėvėjimo ir palei kažkią formulę pateikia numatomą atstumą palei įkrovimo procentus ekrane. O telefonus ir laptopus su ličio baterijom, kad leidžia įkrauti ir laikyti įkrautus 100% visada be pasirinkimo, jau antrą+ dešimtmetį, tai gamintojiai visiški svoločiai ir nusikaltėliai prieš ateities kartas ir gamtą. Niekada nebuvau iki šiol girdėjes, kad bent vienas elektronikos gamintojas tuo pasirūpintu, nu šaunuoliai asus.
immortallt 2021-01-28 15:42
Dėl pirmo, randu tik teiginį "kad gali taip daryti". Bandžiau ir anksčiau ieškoti to, bet radau tik spekuliacijas. Pačią Tesla radau tik teigiančią, kad tai dėl akumo tausojimo, nei paneigta, nei patvirtinta, kad naudoja mažinant nusidėvėjimą. Šio straipsnio atveju, net nėra skirtumo. Antros nuorodos neatidaro. Jo, buvau nustebęs, kai pats asus tokią išmetė, senai galvojau, kodėl nepadaro, neturėtų būti taip sunku. Nemanau, kad čia ant visų asus kompų, šitas biški brangesnis buvo.