Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Audrius 2021-02-18 17:33
Taip, argumentas logiskas, bet realybe yra tokia, kad kuo prekes/dalyko stock to flow rodiklis didesnis-tuo tas daiktas brangesnis. Rekomenduoju perskaityti straipsni.
Ir dar, yra BTC ir yra shitcoinai. Rezervo/santaupu funkcija atlieka tik BTC, visa kita-99% scam'ai 1% experimentiniai, spekuliatyvus projektai.
Stebėtojas 2021-02-18 17:35
Gerai, Audruti, supratom, tavo visi argumentai yra propagandinio, oi, marketinginio pobūdžio.
O kaip toks paprastas faktas, kad skaitmeniniame pasaulyje nėra originalo? Reiškia, galiu užkurti visus tuos pačius algoritmus, kurie yra vieši, beje, ir gauti lygiai tokį patį tinklą ir naują bitkoinų kasyklą? Ką apie retumą dabar pasakytum?
Kitas faktas, jei aš turiu BTC, kas garantuoja jo vertę? Tegul tas fiatas ir "šikpopierius", bet tam tikra valstybė garantuoja, kad su tuo popierėliu gali įsigyti joje prekių. Trumpuoju laikotarpiu (keli metai) tas prekių kiekis daugmaž pastovus yra. Dabar pats iš savęs BTC vertas = 0, nes tai tik 0 ir 1 seka, kurios, be tų pačių kompiuterių net neiššifruosi. Į kokį valstybinį banką gali kreiptis, kad pakeistų į auksą? Dar daugiau, blokčaino (paprasčiau duombazės) veikimui BTC visiškai nereikalingas. Tai kur ta vertė?
HardAxe 2021-02-18 17:36
Na iš dalies BTC panaši į tas turtėjimo piramides.
Tik šį kartą ji decentralizuota ir leidžia kažką naudingo nuveikti pakeliui.
Man labai įdomu kaip sekėsi tiem pirmiem kasėjam, kas kasė čielus BTC testuodami technologiją. Ar jie vis dar turi savo coinus, ar pardavė kažkuriuo metu. Jei taip kada jiem neatlaikė nervai?
Stebėtojas. BTC vertė - grynai susitarimo reikalas. Kadangi kilęs toks nerealus hype tai mažai tikėtinas staigus visiškas vertės kritimas.
Kas pamenat buvo toks nerealus projektas, cryptokitties. Kaži dar gyvas?
Stebėtojas 2021-02-18 17:44
Būtų gerai, jei susitartų dėl kažkokios vertės. Deja, ta vertė malasi aukštyn žemyn kiek nori ir kada nori. Tikrai norėtum gauti vakar algą BTC'ais ir šiandien sužinoti, kad jų vertė 30% mažesnė, o kaip tik laikas apmokėti mokesčius? Pasaulyje pakanka nestabilumo, kad dar skaudėtų galvą dėl pinigų.
conjurer 2021-02-18 17:49
Blockchain yra duombazė, kur naujas įrašas rodo į praėjusį. Tai nėra įprasta duombazė, ir "pointer" paskaičiavimas yra sudėtingas darbas. Taigi tiksliau blockchain pagrinde taikomas kriptovaliutoms, o kitkam jis beveik nereikalingas. Tai yra decentralizacijos per sudėtingumą algoritmas, kas įprastose centralizuotose duombazėse nėra naudinga.
Audrius 2021-02-18 17:56
Siandien visai nieko darbe nepadariau...bet diskusijos tikrai smagios.
Stebėtojeli, visi tavo pamastymai logiski, bet daug kur truksta ziniu.
Del kopiju-mastai teisingai.
BTC, yra monetarinis (store of value) network'as. T.y. taip, kaip Facebook yra socialinis network'as, arba youtube video, Bitcoinas yra networkas pinigams (santaupoms).
Ka visi tokie networkai turi bendro? Ta, kad kai jie pasiekia kritine mase, su jais konkuruoti tampa neimanoma. Galetum viens prie vieno nukopint facebook koda, bet pats supranti, kad 2 milijardu vartotoju niekada nepritrauktum.
Tas pats ir su BTC, pats kodas jau yra nukopintas tukstancius kartu, bet kodas yra tik viena dalis viso network'o. Yra maineriai, ASIC gamintojai, investuotojai, birzos, BTC zenklo zinomumas, reguliacinis mechanizmas, wallstreet produktai, programeriai, pinigines ir daug kitu dalyku, kurie turi milziniska inercija.
Iki 2017 BTC rizika buvo didziule, nes 2017 ivyko daug BTC hardfork'u, t.y. kodo kopiju. Buvo neaisku kaip tas paveiks rinkas ir BTC ateiti. Praejo 4 metai ir akivazidu, kad visos kopijos mire, nes jos turejo koda, bet nieko daugiau. BTC uzima virs 90% store of value rinkos ir tuoj pasieks 1trilijona market cap, kitaip tariant BTC tapo aiskus monopolininkas.
Del vertes garantiju....cia jau nuejai i sona...
BTC vertes niekas negarantuoja. Lygiai taip pat, kaip niekas negarantuoja ir EUR ir tavo buto vertes. Galima garantuoti kainas, bet verte nustato rinka. Taip ir su BTC, yra BTC pirkejai ir pardavejai, tik jie ir nustato verte.
"Pats is saves" ir tavo butas vertas 0, kaip ir visa kita. Negyvenamoj saloj aukso luitas "pats is saves" yra maziau vertas nei kepalas duonos. Yra rinkos vertes.
Kiek supratau, "pats is saves" tau reiskia cash flow graza (yield). Taip, tiesiogiai BTC tokio dalyko, neturi, bet yra daug budu skolinti BTC uz palukanas arba tiesiog laikyti kaip indeli, kur irgi gausi palukanas. Gali dar naudoti kaip lighting noda, kas irgi generuos pajamas. Nesunkiai gali gauti 3-6% metines grazos, tik visur atitinkamos rizikos.
immortallt 2021-02-18 18:14
Būtent, todėl Bretton Woods atsisakyta.
Stebėtojas 2021-02-18 19:42
turėtum pusėtiną smogiamąjį ginklą. Kitas dalykas, tai aukso kaip metalo su tam tikromis fizinėmis ir cheminėmis savybėmis vertė, kuri priklauso nuo technologijos lygio. Vėlgi, kaina ir vertė gali skirtis.
Audrius 2021-02-19 12:33
Ok, supratau minti.
Taip, yra populiari (bet klaidinga) nuomone, kad pinigams svarbu tureti utilitarine verte, nes tas, neva, ir palaiko ju verte. Geriausias tokio argumento pavyzdys yra auksas. Sakoma, kad auksas yra vertingas, nes ji galima naudoti industrijoj, juvelyrikoj ir pan. Realybe yra ta, kad tik koks 10% aukso vertes ateina is utilitarines paskirties (industrijos) ir, kuo auksas brangesnis, tuo jo sunaudojimas industrijoje mazesnis. Likusi 90% dalis yra grynai monetarine, t.y. zmones perka auksa kaip investicija parkuoti turtui, nes jo metine infliacija tik +-2%.
Kitu torto rusiu monetarines ir utilitarines vertes santykis teoriskai isvis turetu butu 0. Pvz.: akciju verte teoriskai turetu buti skaiciuojama: imones ateities pajamos minus bazine palukanu norma, NT-nuomos pajamos minus palukanos minus islaikymo islaidos.
Realybeje taip zinoma nera. Ypac dabar, kai bazines palukanu normos yra 0 arba artimos 0, o centrinei bankai nesveikais kiekiais spausdina pinigus, visos turto rusys tapo de fakto store of value. Niekas jau senai nevertina akciju pagal ju PTE santyki arba NT pagal ateities nuomos pajamas. Investuotojai perka apple, nes tiki, kad apple yra saugesnis pinigu parkavimas nei grynieji.
Problema santaupas laikant NT, akcijomis ir kitomis turto rusim (meno kuriniais, klasikiniais automobiliais ir pan.) yra ta, kad utilitarinis turto naudojimas bet kada gali neigiamai paveikti turto verte (imone bankrutuoti, NT rinka pasikeisti ir pan.). Plius, toks turtas daznai buna labai nelekvidus (iskyrus akcijas, bet irgi tik darbo dienom darbo valandom).
Bitcoin'o atveju 100% jo vertes yra monetarine. Jo visa prasme yra laikyti pasaulio santaupas. Niekas is BTC nestatys tvirtoviu, nenaudos jo industrijoje, vadinasi nebus jokiu kitu itaku jo vertei-tik poreikis santaupoms. Butent todel BTC kiekis yra apsoliuciai baigtinis, kas garantuoja, kad skirtingai nei su kitom turto rusim-is oro niekas papildomu BTC nepagamins, nepriklausomai kokia BTC kaina. Plius, BTC yra taip vadinamas bear asset'as ir jis yra pilnai skaitmeninis. Tokios kombinacijos iki BTC nera buve. Skirtingai nei su NT, auksu ar bet kokiu kitu turtu, gali laisvai is bet kur i bet kur pernesti nelimituota BTC kieki, kuri kontroliuoji tik tu pats. Realiai, BTC yra tarsi indviduali offshor banko saskaita, tik geriau.
Ta zinant, esminis klausimas: ant kiek BTC yra saugus? Kokia tikimybe, kad BTC protokolas bus nulaustas? Atsakymas: garantiju niekur nera, bet siai dienai, tai pats saugiausias tinklas pasaulyje. Jo saugumas uztikrinamas milziniskais kiekiais elektros, jo developmentas yra decantralizuotas (nera imones, CEO), protokolo node'ai yra pilnai decantralizuoti po visa pasauli. Trumpai tariant, BTC saugumas nera idealus, bet tai arciausiai idealaus ka zmonija yra turejusi.
conjurer 2021-02-19 13:02
Jeigu didesnę dalį mininimo pradės valdyti vienas asmuo, ar grupė asmenų, jie galės susitarti kokius pakeitimus norės tam daryti, ir tokiu būdu gali sugiriauti visą BTC rinką. Visos kriptovaliutos turi šitą problemą. Asic gamintojai yra didelis pavojus kriptovaliutoms, todėl geriau kriptovaliuta, kuriai palaikyti galima naudoti labiau išplitusius prietaisus, kaip vaizdo plokštes, ar cpu.
Audrius 2021-02-19 13:08
Klysti. Maineriai tik tvirtina tranzakcijas, kurias patvirtina full node'ai. Full node'ai sprendzia kokia softo versija reika runnint. 2017 tas aiskiai pasimate, kai full node operatoriai aiskiai nurode, kad nori sewgit atnaujinimo.
conjurer 2021-02-19 13:21
Full node, su kuriais dirba mineriai.
Mineriai renkasi kokiame full node nori dalyvauti. Tu gali turėdamas vieną minerį, susikurti savo full node, nors tai nebus efektyvu. Jei turi visa minerių produkciją, gali visus minerius naudoti savo full node, ir tikrai bus pelningiau. Jei masiškai gaminsi minerius, ir juos dėsi į savo poolą, kuris pasieks >50 procentų, tu teoriškai turėsi galimybę nulaužti BTC.
Taip pat pavojus yra su viešais node, kurie leidžia mažiems mineriams dalyvauti procese, ir kiekvienam išmoka dalį išminintos kriptovaliutos, pagal tai kiek jis prisidėjo. Jei kažkuris iš jų taps labai populiarus, jis gali perimti didesnę dalį minerių, ir vėl turėt >50% bendros galios.
Audrius 2021-02-19 13:52
Maisai du dalykus.
Softa runnina full node'ai, kurie ir validuoja tranzakcijas. Mineriai uzvaliduotas tranzakcijas "deda i blokus" ir tuos blokus uzrakina i grandine. Maineriai patys tranzakciju nevaliduoja.
51% attack teoriskai imanoma, realybej nelabai + turint 51% harshrate financiskai zymiai labiau apsimoka tiesiog minint BTC, o ne ataka daryt. Ir pati ataka exponentiskai sunkeja, jei palauki ilgiau nei 3 confirmaciju.
Nesakau, kad cia niekas, bet BTC yra labiausiai decentralizuootas tinkas ir jam 51% ataka gresia vis maziau ir maziau.
conjurer 2021-02-19 14:03
Mineriai nieko nedaro, tik skaičiuoja problemas, kurias jiem sunčia full node. Beje full node gali ir pats kartu būti mineris, tik dažnai jo HW yra per silpnas tam dėl to jis dalinasi darbu su nutolusias kompiuteriais.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Bitcoin“ kaina perkopė psichologinę 50 000 dolerių ribą: jau planuojamas kilimas keleriems metams ir, kodėl daug kas laukia kripto rinkos reguliavimo?