Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
radioaktyvas 2021-03-10 19:20
Mintis sena ir gana nebloga, bet kaip visada daugoka judančių detalių. Šiaip auto turėtų nekelti, o užvažiuoti ant jau pagamintos ranpos kas nuima motoriukų ir judančių dalių skaičių. Kitas dalykas jei norima akumus grupuoti turi iššokti stalčiukas žemyn iš automobilio į kūrį įvažiuotų akumas kaip prekinis išvežiuotojas krautuvas prekybos centre, o stalčiukas atrodytų kaip vhs seno videko stalčiukas ar mini keltuvukas iš sietu sujungtų guolių su strypukais. Taigi stalčiukų iššoktų tiek kiek reikia akumų, o kai į juos invažiuotų vežimukas su akumu jis užsidarytu. Toks procesas gali lengvai automatizuotis, nes procesas vyktų tik pirmyn ir atgal kaip ir toks procesas lengvai vyktų rankiniu būdu.Aišku apie fiksatorius rašinėti tingisi, kad užsifiksavus akumui prie mašinos stalažas turi atsilaisvinti leidžiant vežimukui važiuoti toliau.
AAA000 2021-03-10 22:17
sita ideja visiskas sudas. nes akumo nusidevejimo ir galimo sugadinimo lygi labai sunku sukontroliuot. ji niekada neveike ir neveiks. zala bus milziniska. ir nesamoningai brangus draudimas.
sita ideja aplamai durna - ypac su tais "stalciukais". tada paprasciau ir greiciau tiesiog visa elektromobili pakeist.
aplamai - jei as neturiu pinigu pilnai ikrovai, kaip man siulai pasiimt pvz tik pusiau ar trecdaliu ikrauta akuma - nes to neteiks tiesiog nuoma. siulys tik pilnai ikrauta. kuro gali isipit kiek nori. ikraut elektros kabeliu irgi gali nepilnai. daug lankstesni budai.
kitas dalykas - elektra isvis galima sakyt nemokama - jei gaminiesi pats ar tai galimybes darbe pasijungt, ar kokios lengvatos. tai koks tikslas tada isvis ta akuma kaitaliot ziurint is verslo pozicijos? tu neuzdirbi beveik nieko is ikrovimo, o nusidevejima turesi aptarnaut. bus brangu vartotojams - niekas tiesiog nekeis. del poros minuciu "greiciau".
--------
veikianti ideja butu nebent elektrolito perpylimas. bet technologiskai nera kolkas pigiu ir standartizuotu variantu. kuro celes is esmes kaip ir toks variantas, tik kad ten ne akumas, o principe labiau vienkartine uzpildoma baterija. bet ir jos sudinai plinta kaip technologija. ir geriau butu ne dujinis-ar suskystintas koks vandenilis, o kazkas visada skystam pavidale. kol sukurs - ziurek akumai nugales viska
kolkas elektromobilizme akumai neisitvirtino normaliai. bet smulkieji ir vidutiniai elektriniai irankiai ir visokie dviraciai-paspirtukai - faktiskai REVOLIUCIJA vyksta. GLOBALI. net USB C jungtis su 5V standartizavosi pasauliniu mastu 1 celes akumuliatoriniams sudniekiams va cia tai jau gal negriztamas pokytis ilgam.
radioaktyvas 2021-03-11 01:29
Akumas gali turėti savo softa, o jam palaikyti arm procesoriuko tikrai pakaks. Taigi pakrovimų ir iškrovimų skaičiaus gali būti lengvai užfiksuotas sd ar kokioje kitoje laikmenoje kuri susisieks su duomenų bazėmis. Nusidėvėjimo lygis ir skaičius gali būti apskaičiuotas jei netiesiogiai kokiomis priemonėmis tai to paties softo dėka pagal vidurkį pakrovimo skaičių procentais, kiekį, greitį, temperatūrinius svyravimus ir t.t. Kur koks kam akumas priklauso šita problema galima sutvarkyti tiesiog perkant pakrovimo paslauga + nusipirkti akumą kaip yra daroma su tuo pačiu dujų balionu. Kiek priklauso akumo galima nustatyti per minėto akumo vidurkių apskaičiavimą ir jau nesvarbu kokios būklės tas akumas, kad tik atitiktų nustatytus parametrus pagal sutartį. Kaip ir buvo paminėta elektra pigi ir norisi pasikrauti pačiam kur prie namo, o kodėl tokios galimybės nepalikti atlikti pačiam žmogui juk kiek jam priklauso akumo apskaičiuos pagal vidurkius. Kaip ir buvo minėta elektra tikrai pigi, o benzinas brangus ir atėmus kainų santyki tokios degalinės galėtų būti ir visai konkurencingos. Jei dar pagalvoti apie elektros tinklo akumuliavimo paslaugas tai dar ir primokėtų. O kaip jie ten tvarkysis kas ten žino ir didžiausia problema vieno standarto nebuvimas. Jei liks 45proc pakrauto akumo tai įsidėjus 100 proc pakrauta akuma sumokėsi už 55proc pakrovimo. Nors elektra ir pigi jos dykai neduos ir vien dėl tokių stotelių atsiradimo jos neduos dykai kai galima per mokesčius užkalti pinigėlio.
immortallt 2021-03-11 12:19
Su nuomojamais akumais, panašiai kaip su printerio kasetėmis, niekas nenori gauti nudrožto.
Kitas dalykas, keitimo "automatai" būtų brangūs, tad pigiai niekas nekeistų tų akumuliatorių iš tuščių į papildytus. Taip pat tai, kad tuos akumus galėtų naudoti sisteminėms paslaugoms nereiškia, kad tai leistų pigiau nei paprastą akumuliatorių naudoti.
Esmė ta, kad verslui pinigai yra brangesni nei gyventojui, atitinkamai, palūkanos būtų didesnės nuomos atveju (na jų nemokėtum kaip palūkanų, tiesiog įtraukta į nuomą). Todėl per visą eksploatacijos laiką, tai būtų brangesnis sprendimas, tačiau leistų sumažinti automobilio kainą iš karto iki tiek, kad būtų pigesnis nei VDV. Atsižvelgiant į tai, kad VDV eksploatacija kainuoja brangiau, EV liktų pigesnis.
AAA000 2021-03-11 12:43
tu nesupranti verslo interesu. turi but generuojamas pelnas! kas is to, kad galima padaryt mikroprocesorine energijos dozavimo sistema. kuri veiks ir viskas tam yra technologiskai. sita sistema tures eksplotavimo sanaudas! remonto ir palaikymo kastus. standartizacijos problemas. o objektas kuriuo manipuliuojama - kad padaryt paslauga klientui - is esmes vos ne beverte elektros energija. jei sanaudos per dideles - tokia sistema verslui nepatraukli. ir tas niekada neveiks rinkoje.
-------
as pvz pamenu kai pirmieji mobilus atsirado, ir buvo ypac sudini akumai. tai irgi buvo net akumu ikrovimo paslauga mobiliems kuri irgi vystesi net iki akumo keitinejimo. bet isitvirtino tik vienas modelis. vienkartines baterijos. arba kai nusiperki kelis asmeninius ikraunamus akumus. ir krovikli. cia is esmes vyko ni-mh ir ni-cd akumu laikais. jie ir dabar dar yra bet nyksta. kaip tokio tipo.
su licio akumais ivyko vienas labai teigiamas technologiskai dalykas. ju savaiminis issikrovimas zenkliai mazesnis. siekia svino ar net geresnis. ir leido atsirast tokiam dalykui kaip "power bankas". kai gali is galingesnio irenginio uzmaitint kruvas sudinesniu irenginuku. arba net tam specialiai atskira akuma nesiotis. kas su svinu buvo beprasmiska del svorio.
-----
jei suprast technologiskai - litis svina isstume tik is nesiojamu irenginiu. ir faktiskai manau sunaikins nikelinius ikraunamus.
o logiska pletra, manau bus tokia: elektromobiliuose bus arba litis (ivairiais kiekiais kwh), arba dalis licio - dalis superkondensatoriu. ir rinkoje manau geriausiai isitvirtins tie automobiliu gamintojai, kur siulys ikrovimo pasirinkimu ivairove. sakykim ta pati elektromobili su galimybe isidet pagal poreiki kelis dydzius akumu (pagal talpa). o jei vartotojui reikia dazno ikrovimo ir labai mazi atstumai, gal net superkondensatoriu bloka vietoj dalies licio akumo (yra kolkas prototipu lygyje). vartotojas naudos elektromobili tiesiog pavaziuos nedaug ir momentaliai uzpildys reikiama kieki energija (nepilnai) is galingo ikrovos tasko. ta prasme tai greiciau nei ten kazkoki akuma keitinet... o kai reikia toli vaziuot pvz suplanuoji kazkokie isvyka ilgam - tu tiesiog galetum isidet dviguba/triguba licio akuma - jei tas numatyta kebule gamintojo. vienakart ar porakart metuose. va tas irgi gali but patrauklu. turet garaze rezervini kokybiska licio akuma (o ne imortalo atidrozta ). ir kaupt sakykim saules energija. ar siaip is tinklo uzsikrovus.
keitinet kasdien - nesamone visiska... tik problemos. net ni-mh batareikytes keitinet jau visus uzknisa - sakykim sviesos zibintuveliuose. patogesni su licio ir ikraunami laidu. juos sluoja krautuvese
o tas modelis - kur cia imortal vis peza - atidirbe licio kad stacionariai bus - cia nesamone. jie nebelaiko kruvio - tie atidirbe sitas parametras drastiskai blogeja. ir dar jie tampa nesaugus - sprogt gali perkrauti. jie siuksles tiesiog. TARSA!!! jei tu kaupsi atidirbusius, del ten likutines talpos - as manau baudas delios valdzia net uz tokias "iniciatyvas"...
kad pelningai parduosi su zemiau 70-80% likutines talpos licio akuma - cia imortalo ASMENINIAI svaigalai kazkokie...
tas butu imanoma nebent kai licio akumai bus su molekulinio lygmens separatorium...kazkada miglotoj ateity, kai ilgaamziskuma pagerins...sita kryptis gana silpnai vystoma deja...plius cia surista ir su superkondensatoriais tiesiogiai. jei bus israsta pigus budas gamint reikiamas nano meziagas - tai patys licio akumai net gali isnykt.
radioaktyvas 2021-03-11 17:05
1l dyzelio 1e x 6l apie 100km kainuoja 6 eurus žmogui
100km elektros apie 2 eurus žmogui + 1e ankainis apie 3 eurus žmogui 100km. Grubiai 50proc skirtumas nuo dyzelio.
Akumo gyvavimo laikas apie 200000km
200000km : 100km apie 2000 x 3e pajamos iš akumo 6000e o grynos sanaudos 4000e nuo akumo kurio nereikėjo pirkti pakrovėjui na aišku jei pats nesikrovei.
6000e-4000e apie 2000e pelno nuo akumo pakrovėjui
100auto x 2000 apie 200000e naudos
1000auto x 2000 apie 2000000 naudos
10000auto x 2000 apie 20000000 naudos
100000auto x 2000 apie 200000000 naudos
Aišku čia nepatenka sanaudos stotelių įrengimui, amortizacija ir aptarnaujančiam personalui su jo infrastruktūra, kaip ir nuvažiuojamas atstumas laike iš ko sudėtinga nustatyti tikslias infrastruktūros išlaikymo sanaudas su pajamomis procentais santykinai, bet masto efektas matosi. Dėl akumų kaip ir buvo minėta jie tobulėja ir jau žada į grafita švina maišyti padidinant akumo talpa 2x. O 2x reiškia per trumpa laika 2x mažiau akumo už ta pačia kaina. Dar buvo tyrimas jei akuma krauna iki 70proc lėtai jo tarnavimo laikas išauga kartais. Jei valstybė pradės remti e-degalinės pakraunama km regresine dotacija kaip pieno L tai jau ir nieko atrodo. Jei reikia turėti reikalų su trumpais atstumais egzistuoja dviračiai, o žarnelių pjaustytojai mopedistai irgi problemų pridaro kas patenka į neplanuotas sanaudas arba dujos išgelbėja.
immortallt 2021-03-11 17:25
O kur akumuliatoriaus kaina? Kur įranga pakeitimui? Atlyginimai? Vietos išsipirkimas? Kabelių atitempimas? Galios mokestis? Na dar aišku po to akumuliatorių parduosi antrinėje rinkoje, kai nusidėvės, bet prarasi vis tiek 40-60% pinigų.
Teisingai pastebėjai, kad tai alternatyva kitai krovimo infrastruktūrai, bet reikės sudėtingesnio, pageidautina automatinio, akumuliatoriaus išėmimo/įdėjimo ir išimto akumuliatoriaus padėjimo į krovimo vietą infrastruktūros.
Ne taip viskas čia ir paprasta šiuo atveju, o ką jau kalbėti apie psichologinį faktorių, kiek žmonės norės akumuliatorių nuomotis.
Beje, greičiausiai apmokestinti reiktų už kilometrų kiekį/kWh apyvartą, nes jei krausis namie, tai vis tiek akumuliatorių jiems droši, o užrakinti galimybę krautis vietoje keitimosi būtų trumparegiška, nes tada labai labai daug keitimo taškų būsi priverstas įrengti, net ten, kur automobilių srautas mažas, tad tokių centrų apkrovimas būtų mažas, o išlaikymas brangus.
shift 2021-03-12 03:28
Niekas iš jūsų neatsižvelgiat į svarbiausią faktą - kinai neturi kur tų EV krautis, nes gyvena labai tankiai. Tai ne amerikiečiai, kurie gyvena užmiesčio vilose. Elinis viduriniosios klasės kinas, gyvenantis 50-tam Šanchajaus daugiabučio aukšte neturi net teorinės galimybės pasikrauti EV su savo elektra. Todėl "Battery Swap" visai gera idėja norint, kad EV paplistų masiškiau. O krautis patiems tikrai nebus uždrausta, svarbu turėtų kur.
AAA000 2021-03-12 06:17
cia vistinyko pertankinimo problema. EV sito nesprendzia - tuo labiau nuomojami akumai. tik gilins tarsos problema. cia reikia statyt metro kaip minimum. o ne akumus vistinyko uzkampiuose sandeliuot... aplamai nuo tam tikro sutankinimo lygmens - vistinyku gyventojams reikia uzdraust turet bet koki automobili. itvirtinciau ta istatymais. konfiskuociau net kibirinius auto. tegu kisa savo pajamas TINKAMO keliavimo-judejimo infrastrukturos islaikymui. nes cia ju asmenine problema , o ne pasauline. nukencia cia visi kiti labiau. nes pritersia butent miestieciai. del ko turi ir visi kiti ju individualius sudus valyt vienodom proporcijom?
radioaktyvas 2021-03-12 07:51
Infrastruktūra dėvisi ir pilstant, transportuojant, gaminant degalus. Dėl taršos gamyboje taip yra ir ji dažniausiai būna kelis kartus pagaminant ir utilizuojant akumus. Dėl gryno oro žinoma, kad elektromobilis geriau, nes elektros gamybos šaltiniai būna kontroliuojami arba švarų elektros tiekėja galima pasirinkti ir žinoma labai gerai kai mieste nereikia uostyti automobilio vamzdžio. Elektra gerokai universalesnė kuro rūšis gaminama iš daugiau tipų jėgainių. Tuo tarpu transportavimas paprastesnis, o papildomos investicijos tik sustiprintų energetikos tinklą kaip ir sumažintų jo sanaudas, nes apkrautų optimaliai 24/7, išmanaus tinklo kūrimas. Dėl gedimų jau rašiau jog reikia sumažinti judančių detalių kiekį ir dažniausiai elektros gaminiai linke gesti rečiau kaip pvz elektromobiliai, o kiek išeina kuro siurblių ir kiek transporto reikia pervežti skystam kurui kw net neverta kalbėti prieš elektros laidus.
gytis13 2021-03-12 08:19
Dar viena problema - kažin ar paprasta padaryti išimamą akumuliatorių iš automobilio. Čia ne dviratis,kad rakteliu atrakimi akumą ir nešiesi namo krauti. Nepamirškite ką Tesla kalba apie kėbulo ertmių užpildymą akumuliatorių celėmis - jie eina kitu keliu kaip tik priešingu. Aplamai jeigu būtų galima padaryti išimamą akumuliatorių tai atvertų puikias galimybės namie saulės energija užkraudinėti akumuliatorius - vienas akumas mašinoje kitas kraunasi prie saulės elektrinės prijungtas. O tolios problemoa geriausiai išlenda kuriant savadarbus elektromobilius - kažkada Elinta labai entuziastingai kūrė elektromobilį iš Toyota Aygo. Kurė kūrė garsiai kalbėjo o tas projektas tyliai numirė atrodo. Priežastis labai paprasta - kai įdedi akumuliatorių į tam nepritaikytą automobilį per daug perkraunamas jo galas, taigi ne taip viskas paprasta.
immortallt 2021-03-12 10:21
Lyšno akumuliatoriaus pirkimas vargu ar tau kada atsipirktų. O mūsų platumose, tai būtų aktualu apie pusę metų.
Shift, šiuo atveju namie, tai parkavimo aikštelėje prie daugiabučių/požeminėse, vis tiek bus įrengiamos mažos galios krovimo rozetės, kurių kaina bus vos didesnė, nei įprastai iš elektros tinklo. Ir krausis ten žmonės, nes ten bus pigiau.
kukulis4 2021-03-12 11:39
Buvo neseniai straipsnis apie universalia elektromobilio platforma. Neatsimenu, ar ten buvo swappable battery ideja pamineta ar ne, bet tai nera kazkas labai sudetingo tokiai platformai. Esme tame, kad keiciamos batareikes sprendimas, beabejo, kad uzims daugiau vietos automobilyje, ir del to tures buti kazkoki kompromisai, kurie galbut, yra suderinami su biudzetiniais elektromobiliais, bet ne su midlle ar high-end modeliais. Ir tebunie. Keravojant maziuka miestui skirta elektromobili, ideja uzsukus i 'punkta' greitai isimest pakrauta akuma skamba visai patraukliai. O problemos del keitimo mechanizmo, del apskaitos, del baterijos bukles stebejimo cia labiau kyla del konkreciu diskutuotoju psichines sveikatos bukles (sakyciau sizofrenija), o ne del technologiju nebuvimo, ar netobulumo. Esmine problema, tai vartotojui patrauklus modelis, per kuri jis (o tiksliau sakant, grupe vartotoju) galiausiai vistiek uz baterijos nuoma sumoka daugiau, negu kad uz jos nusipirkima is karto.
immortallt 2021-03-12 12:10
Technologinė pusė nieko neišsprendžiamo, tik viskas kainuos. Kuo sudėtingiau "pakrauti", tuo brangiau, nesturės būt automatizuotas keitimas, kitaip niekas nevyks.
Apskaitą paminėjau, nes tai keis vartotojų įpročius ir naudą viso naudojimo metu.
Technologija gal ir gera gali būti, bet tikrai nėra vienareikšmiškai gera ar tuo labiau teigti, kad tai ateities technologija, nes duočiau kokius 60%, kad niekada ir neįsigalės ši technologija.
kukulis4 2021-03-12 13:11
As tai kaip tik sakyciau, kad savo vieta rinkoje suras. As nematau butinybes proceso pilnai automatizuoti, nes ta pakeitimo darba punkte gali atlikti 1 ar 2 operatoriai. Nepamirskim, kad kaikur paciam degalinej uzsipylinet kura yra neiprasta, nekalbant jau apie dujas.
immortallt 2021-03-12 15:21
Jei reikės sudėtingesnių procesų, tada reikės laikyti kiaurą parą žmones. Taigi, vėl brangsta aptarnavimas ir išlaikymas.
Tada atsiras visokių problemų kontaktuojant su žmogumi. Susidaryti gali eilės, ginčai ir pan.
Jei neturėsi plataus tinklo keitimui - nebus verta imti tokio varianto, nes mokėsi už akumuliatorių ekstra, net ir kraunant namie.
Kita rizika - reikalinga labai griežta stnadartizacija, ir jei kiekvienas gamintojas turės savo standartą, tai reikės labai sudėtingo tinklo. O kad artimiausiu metu (per 10 metų) atsirastų vienas standartas bent ES, dvejoju, dar pernelyg keičiasi akumuliatoriai.
kukulis4 2021-03-12 17:16
Irgi, visiskai sutinku.
Bendrai paemus, tai tokiam modely batareike turetu buti kaip tara, uz kuria sumoki kazkoki depozito mokesti, ar galbut, sioje vietoje galetu veikti draudimo varijantas, o vartotojas moketu uz elektros energija + taros nusidevejimo mokesti. 'Taros' nusidevejima galima skaiciuot labai tiksliai kai matai kaip ta baterija buvo naudojama konkriaciame iskrovos cikle, todel nebutu reikalo isvedinet kazkokia viena bendra kaina. Ji galetu priklausyt nuo to, kaip baterija naudojama.
immortallt 2021-03-12 17:31
Dar yra vienas niuansas, transportas jei pataps autonominis, nuosavybės automobilių neliks. Tada ir tau "pasikrauti" jį greitai tikslo nelieka. Tada tiesiog jei reikės įveikti didelius atstumus, kokioje ale kolonėlėje lauks kita mašina, persėsi ir važiuosi toliau iš karto. Arba jei nenorėsi mokėti ekstra/išlipti, pasikrausi 30 min ir tęsi kelionę.
Kitaip sakant, čia dabar yra tiek daug technologinių klaustukų, net be pačio keitimo, o jau iš pačių EV vystymosi.
Standartizaciją gali įgyvendinti, kai jau spartus technologinis progresas sustojo. Bet ir pvz. Tesla akumuliatoriaus integraciją į kėbulą, sumažina svori ir sumažina kainą. Sprendimas gal ir geras, tačiau keitimo daryti nebegalėsi. Standartizacija tą uždrausi, ir jei vienintelis privalumas, kad galėsi swap'inti, o tau to visai nereikia, tai kokia prasmė?
Omeny už tai kad technologiją vystyti, bet nėra jinai tik gerai ar tik privalumai, ar bus pigiau vartotojui viso tarnavimo laiku. Bus pigiau tik pirkti. Bet jei eis linkt autonominių - tai iš vis nėra prasmės.
HardAxe 2021-03-12 17:54
man atrodo tie keičiami akumai jeigu ir prigis, tai bus kaip dujos dabar.
Truputį pigiau, bet mažiau kolonėlių ir tiks nevisiem automobiliam.
Įtarčiau, kad keičiamas baterijas ir šiaip galima bus krauti, tai keitimo punktai gal sėdės tik autostradoj? Bet kaičiamą bloką labai sunku įdėti ten, kur jam būtų geresnė vieta pagal svorį ir t.t. Tai visi liksmesni automobiliai nelabai norės palaikyti šitą įdėją.
Fatalix 2021-03-12 18:08
"Dėl tokio sprendimo elektromobiliai tikrai atpigs"
Visai nesupratau per kurį galą čia atpigimą jie mato. Taip, pradinė kaina mažesnė, bet per laiką vis tiek susidarys ta pati, o greičiausiai dar didesnė suma. Gaunasi lygiai tas pats kas išsimokėtinai pirkti plius hemorojus su kaitaliojimu.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Dėl tokio sprendimo elektromobiliai tikrai atpigs: „NIO“ pirkėjams siūlo rinktis „bateriją kaip paslaugą“ - kas tai per paslauga ir kodėl tai gali tapti įprasta praktika? (Video)