Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Paramotoras 2021-03-18 15:48
Nesamone. Tris kartus daugiau indukuotojo pasipriesinimo kuris sudaro kokia 70 procentu nuo viso pasipriesinimo.
bahuriux 2021-03-18 21:24
Kaip tik tą patį norėjau rašyti. O kur dar turbulentinis sujauktas oras antram ir ką jau bekalbėt trečiam sparnui.
Bet kiek patiuningavus vien tik sparnų ilgius galima gauti įdomių rezultatų pvz. Jei pirmas sparnas būtu trumpesnis, o kiekvienas už jo ilgesni, tada tą sūkurį* už pirmo sparno galėtu išnaudoti antras sparnas, o antro sūkurį išnaudotu trečias sparnas kuris jau ir taip būtu didžiausio prailgėjimo ir dar galėtu turėti gerai sukurtą wingtip (anglų k.). Na panašiai kaip tą daro ančių būrys pirma antis prisiima visą indukuotą ir visų kitų rūšių pasipriešinimą ant saves, bet antra antis už pirmos, išnaudoja už pirmosios sparnų galų aukštyn kylantį sūkurį, gamta tuo klausimu neklysta turbulentiškas oras tiek nestabdo, kokia yra nauda. Žodžiu ką pirma antis praranda negryžtamai indukuoto pasipriešinimo pavidalu, tą kiekviena sekanti už jos sugeba išnaudoti kaip "free energy" aukštyn kylantį srautą, tereikia tik pataikyti ant kylančios sūkurio pusės, bet ne ant besileidžiančios žinoma. Todėl laukiniai migruojantys paukščiai skraido V, ar iš bėdos / formos grupėse.
*Čia gal kiek perdėtai didelis sukūrys, nes didelis CL prie mažų greičiu, bet tai atrodo maždaug taip.
PS. Sunkiai ir pats patikėjau šiandien (su pigiu hobby grade) putiniu RC sklandytuvu "volantex asw 28" 2,54m sparnų mojis pagavau keletą termikų gal kokius 5, kai net saulė normaliai nešvietė ir oro temperatūra tik +3C
X-log 2021-03-18 22:16
Du varikliai vienas ant kito gale ir kuro bakas keleiviams virs galvu, sounds very safe & redundant. Idomu kur APU des - gal tarp tu dvieju varikliu gale .
conjurer 2021-03-19 12:59
Bet ar tada nesigautų kad kėlimo centras bus per toli už masės centro? Kiek žinau šituos taškus labai išbalansavus reikia būtinai autopiloto pagalbos, visuose skrydžio etapuose.
bahuriux 2021-03-19 13:30
Taip ir būtu, bet problema didesnė dėl apkrovos sparnams (lonžeronams) nei dėl stabilumo. Turbūt šiais laikais jau daugumą lėktuvų ir taip stabilizuoja elektronika, pilotas su joistiku nurodo ko nori, o elektronika parenka saugius rėžimus, prie kurių tokį manevrą galima atlikti. Pvz F-16 yra aerodinamiškai nestabilus, tai reiškia žmogui suvaldyti būtu didelė problema tokį aparatą, bet užtai jis yra labai manevringas ir truputi aerodinamiškai efektyvesnis nei įprastai, kas oro mūšyje yra svarbu. Paukščiai ko gero visi kurie skraido yra aerodinamiškai nestabilūs, net neturi vertikalių uodegos plokštumų, bet pas jų galvoj ir raumenyse yra neblogi, padėties, perkrovos, slėgio sensoriai ir aišku "vaizdo kameros", visa tai dirba lygiai taip pat kaip šiuolaikiniai skrydžio kontroleriai ant arduino čipo už kokius 20-200€ ir gali suvaldyti tobulai net super nestalilius kvadkoperius, ar visokius trikopterius.
Kitas dalykas paaukojus 1-3% efektyvumo ir tuo pačiu 10-30% manevringumo, galima suprojektuoti ypatingai stabilų lėktuvą, kurį išvesti iš pusiausvyros reikėtu įdėti pastangų. Maždaug taip yra suprojektuoti visi keleiviniai lėktuvai, bet dar ir autopilotus ir pakilimo/nusileidimo autopilotus turi ir tt.
Šiandien kaip tik crazy paskraidžiau su savo rc sklandytuvu (aerodinamiškai vidutiniškai stabilus) be jokių gyro stabilizatorių, ar skrydžio kontrolerių, nes taip ekstermaliau. Ant labai lėkšto šlaito įkalnė gal tik 1:15, vos vos užteko išsilaikyti ore, o vėjo greitis 10-12m/s, oras labai turbulentiškas, kai sklandytuvo ekonomiškiausias greitis 11m/s, paratiškai galėjau nuobodžiai kabėti vietoje prieš vėją. Buvo ką veikt suvaldyti, pora kartų vos nesupyliau Paskui sušalau ir parvariau namo
robertasdd 2021-03-19 16:45
Šeip tik fantazija aišku, bet galėtų zokniuose surinkinėt...
bahuriux 2021-03-19 20:12
Galėtu, daug ką galima sukurti, bet paskui reikia tobulinti ir taisyti klaidas, tai vien sukūrimo etapas ilgas ir brangus, juo labiau nevisai tradicinio dizaino orlaiviui. O beto aviacija šiuo metu merdėja, tai užsakymų nėra.
Aš ir prikūriau krūvas skraidančių modelių ant popieriaus, kurie simuliacijose pasirodo labai įspūdingai, bet kaip tai paversti "kūnu" (tą dar sugebėčiau jei nebūčiau didelis tinginys), bet užsukti sėkmingą verslą tai jau "100 lvl up", reikia mokintis iš tokių kaip Styvas, Bilas ir Elonas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Šis keistas lėktuvas žada visiems laikams pakeisti aviacijos pramonę