Elektromobiliai negalės girtis absoliučiu draugiškumu aplinkai bent iki 2050 metų - su šia problema dar labai ilgai vargsime

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

mixed 2021-03-30 17:28
As nesuprantu kodel tie europieciai taip susisike del tos perdetos ekomanijos, kai likusiam pasauliui px? Ar europa bent 10% co2 sugeneruoja?
Benediktas 2021-03-30 18:41
Tai, kad ne vien CO2 teršia, miestuose smarvė.
kestutisz 2021-03-30 19:39
Gera melžiama karvė ta ekologija ir tiek. Kiti dar negali sau leisti tiek rėksnių turėti/kreipti į juos dėmesį. Padangos dar ne viskas - langus tai vistiek plauti reikia, ne ramunėliu arbata gi laistosi. Tas pats smėlis/druska ant kelių - irgi realiai sugeneruoja jo vežiojimas/surinkimas daug co2 ir kitokių "baisybių". Begalinė istorija. Sunaikins automobilius - neabejoju kad ne mažiau ras bėdų dvirkose, galų gale batuose :)
immortallt 2021-03-31 10:19
Kinijoje daugiau elektromobilių nei JAV ir ES kartu sudėjus. Kinija ir Indija kartu sudėjus, į atsinaujinančią investuoja daugiau nei JAV ir ES kartu sudėjus (na ne kasmet dar). JAV sugeneruoja daugiau CO2 nei Kinija per capita, anksčiau buvo 3x. Po skalūnų gal truputį sumažėjo. Elektromobilių stūmimas pirmiausia susijęs ne su CO2, o su oro tarša miestuose, kuri sukelia kraujagyslių, kvėpavimo takų ligų, taip pat tas pats autizmas, kuris buvo tokia mada, kai melagingas tyrimas parodė neva koreliaciją, net 5 metus po paneigimo, bet visiškai niekam neįdomu, kai dabar yra didelis tyrimas, kuris rodo didelę koreliaciją, kad vaikai su autizmu gimsta ten, kur mamos gyvena šalia didelių oro taršos šaltinių. Beveik išimtinai. Niekam visiškai neįdomu.
HardAxe 2021-03-31 10:28
tai ir elektros lemputė negali girtis, ir kompas ir... telefonas galu gale? Šiaip elektromobilis vienas iš nedaugelio prietaisų, kurį galima rasti su normalia 3-5 metų garantija. Dargi be prierašo, kad baterijai garantija galioja tik 6mėn ir tai "consumable" dalis.
immortallt 2021-03-31 10:38
Tu sakai, dzin poveikis aplinkai - išgyvensim. Mokslininkai sako, kad taip gyvenant toliau, prieisime prie katastrofinių dalykų, nes tiesiog pasidarysime sąlygas, kuriomis bus neįmanoma gyventi. Na kaip mielės butelyje, dauginasi kaip pašėlusios, iki vienos kartos prieš kolonijos išmirimą (na kokio 1% individų merdėjimą iki dar vienos kartos). Tai dauguma žmonių taip ir gyvena ir dabar. Pvz. iš vėjo ir saulės energetikos, ES ir jos įmonės jau uždirbo apie 2-3 kartus daugiau, nei investavo. Taip pat padėjo atsiimti darbo vietas ir pajamas energetikos sektoriuje, vietoje energijos importo. Su elektromobiliais, jei ES nebeinvestuos, praras visą automobilių pramonę. Kituose sektoriuose ir tas pats, jei pradžioje neapsimoka ekologija, tai po to tampa konkurenciniu pranašumu. P.S. Elektromobilio akumuliatoriui ar elektrinei daliai suteikiama dažniausiai 7-10 metų garantija. VDV būna tik su 2 metų garantija.
kestutisz 2021-03-31 13:47
Prisikabinsiu tik prie to, eko man tiesiog nlb įdomu - na kiek tik iš Gretos pasišaipyti ir tiek :) Kad kažkaip nepamenu kada man būtų sugedęs pats VDV - kad ir 15+ metų :) Visokie nupūvantys kontaktai, perdegančios relės ir pan - taip, ir tai tik su 12V. Kiek teko matyti pramoninių daiktų su daugiau voltų - ten daugiau ir problemų. Tiesiog dar sunku pasakyt nemačius to paties EV 15'os metų senumo :) Na, Priusai lyg ir važinėja dar, gal ir gerai, bet matyti realūs pirmieji Leaf'ai benuvažiuoja kokius keliasdešimt km - tikrai nepirksiu :)
immortallt 2021-03-31 15:20
Leaf akumuliatoriai nebuvo geri, ir niekada niekas nesakė, kad rinkos lyderiai jie technologiškai, bent jau ne dėl elektrinės dalies. Tuo tarpu Prius jau yra kokybės etalonas, neužmušamas darbinis arklys. Atvažiuoja po milijoną kilometrų ir daugiau. Į Lietuvą atvažiuoja su 600k km, tada atsuka, parduoda su 200k km ir po poros metų jie jau vėl rodo 600k km (kai dirba 2-3 asmenys viena mašina). Na rimtai besidominčių švaria energetika ir žiedine ekonomika, mažai rasi "cituojančių" ar bent paminint Gretą. Tėvai ar kažkas kitas padarė iš jos bizniuką. Pati jinai nei gali suprasti mastą, nei realiai poveikį. Elementariai, kovoja prieš klimato kaitą, ir dėl to į JAV plaukė su jachta. Tik ko viešumoje mažai buvo, tai tie, kurie realiai ją atplukdė, parskrido atgal namo su lėktuvu, bei atskrido kita komanda, kurie tą jachtą ir parplukdė. Taip kad taršos buvo turbūt ir 10-čia kartų daugiau, nei tiesiog jai nuskristi. Tai nereiškia, kad klimato kaita nėra svarbu, tai reiškia, tik kad ant bangos kai kas nori praslįsti.
kestutisz 2021-03-31 15:48
Jei kažkas rimtai norėtų užsiimti ekologija tai turėtų pradėti ne nuo verkimo ar ten didelių kalbų, o nuo tų pačių šiukšlių - visi miestai jas išveža kažkur toli, nes negražu. O turėtų miesto centra kalnas būti pilamas, ktioj upės pusėj prieš Gedimino pilį - kad iš Perkūnkiemio matytųsi. Bet tai net Gretai būtų per radikalu. Na nematom mes tos problemos realiai išivs, tik niekuom dėti Kariotiškių ar ten Kuprioniškių gyventojai.
immortallt 2021-03-31 22:36
Na būtų viskas faina ir gražu, bet tai kieno kiemus užversi? Ir kaip spręsi prasidedančias sveikatos problemas? O gal paprasčiau, išties norint sutvarkyti atliekas, būtų uždėti vartų mokestį 10x didesnį nei dabar? Tada apsimokės surūšiuoti. Dar tada konteinerius galima diegti išmanius, kur kiekvienas su savo žetonu prideda, ir registruoja, kaip efektyviai rūšiuoji. Prastai rūšiuosi, mokėsi kaip už įprastų šiukšlių išvežimą. Toliau prastai rūšiuosi, atjungs žetoną. Galima prigalvoti mažiau radikalių priemonių, bet visoms reikia daugumos palaikymo.
AAA000 2021-03-31 23:20
sitos problemos butent 12V sistemose. aukstavoltese kontaktu pronlema ne tokia astri = bet tik AC sistemose. DC tai peilis visiskas - rele sudega mechaniniai kontaktai po keliu persijungimu tokie dalykai isvis isnyks greiciausiai - kaip mechanine rele. o akumai neklausyk tu imortalo - jis tu akumu nera dar net mates licio akumai skimpa greiciau nei net nusiperki. irankiuose su licio celem buna uzsiguli sandeliuose, tai ismeta NAUJUS akumus - nes sugenda nuo stovejimo. celes ten tos pacios. o sistema sudetingesne. visokie aktyvus ausinimai ir kitoks PAPILDOMAS sudas. kad tik nenustiptu.. cia gi net straipsnis buvo apie musko furas jis ne nespeja gamint akumu - kaip aiskina straipsnyje. jis tepasake - problemos su akumu gamyba - bet nepasake kokios. visas staipsnis - pritempinejimai. pagrindinje problema - nespeja pagamint taip greitai - kad nesugestu ir bet sioki toki vartojimo cikla apsuktu... vnz elektromobiliu pagrindine dalis bus neproblemine. laikys geriau nei VDV. bet stips is esmes PIRMIAUSIA AKUMAS. paskui tie visokie autopilotai. ir visokios diagnostines sistemos ir pagalbines - kur procesorines-mikrovaldiklines. visa sita reikia unifikuot ir standartizuot-dubliuot... daryt moduliais... Tesla eina is esmes priesingai... specialiai daro problemini rtemonta. cia kaip minimum bauda del ziedines ekonomikos dirbtinio zlugdymo turetu but... kaip MS del eksplorerio ikale. ir pan... o padangos lieka padangom... kol nesskraidysim masiskai - padangos bus blogis...
HardAxe 2021-03-31 23:21
O kas baus už buitinių metimą į rūšiavimui skirtas daugiabučiuose? arba šiaip metimą į patvorį?
AAA000 2021-03-31 23:30
uz metima i konteinerius reikia premijas duot, o ne baust. va uz metima i patvorius - baust. tu suprask toki dalyka - konteineris yra vieta kur siukslininkai atvaziuoja. o jei miksas - isrusiuoja. sitie pajegumai yra. o apvazinet patvorius ir ieskot kazko, kas ismesta, o gal neismesta - yra logistinis kosmaras komunalininkams. kaip pvz tas slapdriba prilauze medziu pavasari - tai manau metu lesas praknise per menesi savivaldos konteineriu apvaziavimams jie gali fiksuotais grafikais dirbt. savivaldos gali lesas racionaliau paskirstyt. kad ten uzdeta bendri mokesciai konteineriams - per tarifu nuolaidas galima subalansuot ta "papildoma primetima". jis nera didelis. jei apsikrauna kazkurie konteineriai- tiesiog ju arba per mazai - arba per daug populiari vieta-prastas grafikas tustinimo. aplamai reiketu irengt miestu prieeigose aiskteles stambiagabaritems ir padangoms. bet kas kad galetu atvezt ir palikt. statybines/padangas/baldus 0 isskyrus buiotines ir pavojingas. dabartine tvarka - nesamone - kai ten kazkas saugo siuksles ir registruoja... registracija jei daryt - tai pardavimo metu. o ne utilizavimo. mokesciai juk sumokami parduodant.
immortallt 2021-04-01 00:19
Viską galima sugalvoti, ir bus efektyviau nei pilti kalną šiukšlių miesto centre. Pradedant nuo depozito sistemos plėtimo, baigiant iš viso vienkartinių pakuočių mažinimo/naikinimo.
HardAxe 2021-04-01 10:20
mane labiausiai "žavi" popieriaus/plastiko kompozitinis įpakavimas perkant microSD kortelę. Turbūt vienas blogiausių naudingo/šlamšto svorio santykis.
kestutisz 2021-04-01 10:23
Ne dėl efektyvumo tai, o dėl didesnio entuziazmo nepamiršti apie šiukšles ir lozungus apie visas tas "žiedines ekonomikas". Kitaip tai ir lieka tik lozungai, o pati situacija visiškai nesikeičia nuo pirmų civilizacijų - šiukšles ir kanalizaciją išstumti kuo toliau nuo teršėjo :) Va pvz man jau jau beveik Klaipėdoje Dumpiuose tas kalnas labai "patinka" - galėtų būti tik arčiau centro :) Na o dėl sveikatos tai nereikia, ten imho tik smirda nemaloniai, nors ir tą jau pafixino, pro Vievį važiuojant jau nereikia išsijunginėti oro padavimo iš lauko.
immortallt 2021-04-01 12:53
kestutiz, jei dugnas gerai neįrengtas sąvartyno - teršia visus vandenis aplinkui. Jei pūva, nešioja ne tik kvapą, bet ir bakterijas. O ką jau kalbėti apie tą situaciją, kai iš sąvartyno dujos kaupėse už pusės kilometro esančio namo rūsyje ir susprogo namas. Pro Vievį važiuojant, jei vėjo kryptis ta, tai vis dar pasmirda HardAxe, tai būna vaistai, viena kapsulė, vos ne triguboje pakuotėje, santykis tikrai nenaudoje. Europoje berods jau patvirtinta iki kada dvigubas ar pan. pakuotes turi panaikinti. Minimaliai gerės. Žiedinę ekonomiką dabar per Horizon Europe rimtai paleidinės kurti technologijas užtikrinti šią veiklą, kad komerciškai apsimokėtų, pradedant vartotojais, baigiant ir labiau specifiniais dalykais, kaip padangos, statybinės medžiagos, asfaltas ir pan.
Marius.brn 2021-04-01 21:51
Viskas su leaf baterijom gerai. Sprendimas nedaryti ausinimo/pasildymo ir yra priezastis kodel kai kurie leaf (del prasto klimato arba intensyvaus greito krovimo) turi dideliu bedu. Tyliai nissan pripazino savo kalte ir sekantis ariya crossover'is jau tures baterijos temperaturos palaikymo sistema.