Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
laurius 2021-04-19 14:34
Netiesa. Counter steering veikia važuojant bet kokiu greičiu. Dviračiu, paspirtuku, motoroleriu, netgi vienaračiu. Suki į kairę, svorio centras pasislenka į dešinę, tada suki į dešinę, kad išlaikyti pusiausvyrą.
Visi tai daro, tik ne visi supranta, kad taip daro.
HardAxe 2021-04-19 14:47
Taip, veikia visom TP, ir dauguma daro net nesuprasdami, bet iki kažkokio greičio jis nelabai veikia, tarkim 10km/h motociklu juk nenaudoji CS? Neužteks greičo, kad vairas išsitiesintų ir pasvirtum kur reikia. Sakykim reikia tokio greičio, kad galėtum stabiliai važiuoti "be rankų".
Šiaip rekomenduoju Twist of wrist youtubėj. Labai daug gerų dalykų paaiškina.
immortallt 2021-04-19 14:58
HardAxe, dėl auksinės taisyklės, ją keisčiau šiek tiek kita, apimanti visas transporto priemones ir situacijos - svarbiau sveikas gyvas, nei teisus.
Man važiuojant su Passat (pakaitinis, kol nuosavą taisė po visureigio išsitaškymo man į šikną), moteriškė iš šalutinio taip staigiai išlindo, kad tik dėl to, kad staigiai kirtau per stabdžius iš visų jėgų nenuskyniau jos į šoną. Keleivė būtų bent rimtai sužalota, jei būčiau nepastebėjęs jos manevro iš anksčiau. Tąkart jau neištvėriau ir užkirtęs kelią ją susistabdžiau, tai jinai ne tik nepastebėjo manęs važiuojančio pagrindiniu (neviršijant greičio, praleido kitas mašinas), bet kad man užkirto kelio ir cypiančių stabdžių negirdėjo. (Nuraminu, į galvą nedaviau, necenzūrinių žodžių buvo, bet ne asmenį žeidžiant, o situacijąapibūdinant).
Dėl saugaus greičio motociklui, teisiškai būtų įmanoma, praktiškai reiktų vertinti, ar tada motociklininkai nepradėtų piktnaudžiauti tuo ir lenkti per dvigubas ištisines tuo pasiteisindami ar pan. (aišku nepadėtų toks pasiteisinimas). Lenkijoje važiuojant su priekaba greičio sumažinimas taikomas. Bet kad būtų naudos, tai turi būti 2 eismo juostų kelias. Na ir dar reikėtų, kad antraeilininkų nebūtų.
Xdmin 2021-04-19 15:04
Kai pasakei vaziuoti be ranku is ranko supratau apie ka kalba, iki tol teko lauzyti galva
Turbut saugiausias budas pasibandyti tai vaziavimas be ranku dviraciu Teko karta apie 15km taip parminti, nakti, mieste, nes papuole salta naktis o pirstiniu neturejau
laurius 2021-04-19 15:12
Kažkada mokiau draugę vairuoti motociklą aikštelėje. Greitis iki 10 km/h motociklo svoris su dviem keleiviais ~350kg. Vairuotojos svoris 50 kg. Nežinant šio principo turbūt būtų labai sudėtinga pakeisti važiavimo kryptį. Žinant, gali dviem pirštais vairą stumdyti.
Nepažįstu nė vieno, kuriam vairavimo mokykloje apie tai pasakojo.
HardAxe 2021-04-19 15:14
Čia kalba apie saugų važiavimą, ne važiavimą pagal KET
Mane patį, tai kaip sakiau, pasirašyk čia, keturios praktikos mieste ir galim laikyt egzaminą. Bet dar nebuvo šarvų reikavimo ir t.t., tai kažkiek patobulėjo mokslai, tikiuosi. Gal bent teoriškai papasakoja.
Aš kažkada žmoną pasodinau ant motorolerio ir iš galo per intercom`ą pasakojom ką daryt ko nedaryt. Bjaurų motociklą turėjau (TDM850) variklis negalingas, bet labai raudavo nuo mažų apsukų. Nesu niekam davęs bandyti kas bent motoroleriu nevažinėdavo. Tiesus kelias į problemas.
laurius 2021-04-19 15:36
Kai motociklas labai galingas, saugiausia, jei kažkas sėdi gale pasiruošęs spustelti kill swich'ą ir perimti valdymą. Kitas variantas - motoroleris.
Realiai visiems rekomenduočiau prieš motociklo teises nusipirkti motorolerį ir pasivažinėti be streso bent vieną sezoną.
Niemand 2021-04-19 17:16
Įtariu nepadės. Motociklai Lietuvoje dažniausiai yra pramoga, t.y. absoliuti dauguma važinėja retai, o mokymai patys savaime įgūdžių nesuformuoja, jie pamirštami nuolat nevažinėjant. Vairavimas tiek auto, tiek motociklo yra techninis/instinktyvus įgūdis. Jei vairuosi 10 kartų per metus, niekada nebūsi geru vairuotoju.
VirtualGadget 2021-04-19 20:24
Realiai jeigu yra tekę važiuoti dviračiu tas aprašomas efektas yra nesunkiai pasiekiamas. Važiuojant normaliai niekam nė į galvą neateitų jį naudoti jei priešais atsirastų kliūtis. Nebent treniruotis kaip sportininkai ar cirko akrobatai, tai gal ir panaudosi. Tas vadinamas vairo sukimo į priešingą pusę mokymas man labiau panašus į važiavimą ant vieno rato ar be rankų. Važiuojant dideliu greičiu tokio triuko taip lengvai neatliskis, be to viskas trunka sekundes ir tai labiau instinkto reikalas nei informacijos žinojimas ar mokėjimas.
kukulis4 2021-04-20 16:48
Grynai is savos patirties - motocikla paskutini karta apsizerges buvau pries gerus 20 metu ir niekad jais nesizavejau, o su dviraciu esu numynes kelis tukstancius kilometru. Nu ir niekad nepastebejau sio efekto. Reiskias arba dviraciu vaziuojant jis nepasireiskia (abejoju) arba nezinant labai sunku pastebeti (Labiau tiketina). O gryztant prie motociklu, tai mano manymu, sedant ant motociklo zinoti apie toki dalyka ir moketi (o jei dar instinktyviai) juo pasinaudoti kritineje situacijoje - gyvybe gelbstintis reikalas. Mano manymu, pries sedant ant motociklo, saugaus vairavimo kursas yra must have, ir butu dar geriau jeigu tas kursas butu pravedamas ne kazkokio i kiekybe suinteresuoto instruktoriaus, o paciu motociklininku bendruomenes - tu, kurie yra suinteresuoti savo ir bendraminciu saugumu, bei kultura kelyje. Valstybe sioje vietoje galetu prisideti organizuojant tokia praktika - butu tikrai naudinga.
conjurer 2021-04-20 17:08
Įdomu. Asmeniškai nemažai važinėju su dviračiu, ir vairą naudoju tik staigiems posūkiams kuriuos įveikiu lėtai. Dažniausiai vairas būna laikytis rankomis o vairuoju linkdamas į vieną pusę - balansuodamas svoriu. Nežinau kodėl taip pradėjau elgtis, niekas nemokino (gal dėl to kad išmokau važinėt nesilaikant už vairo). Bet natūraliai tokioje situacijoje linkčiau daugiau į tą pusę, ir kartu lėtinčiau greitį. Didžiausia baimė visada yra prarasti trintį, nes turi tik du ratus.
Evil 2021-04-26 10:39
"Reiskias arba dviraciu vaziuojant jis nepasireiskia (abejoju) arba nezinant labai sunku pastebeti (Labiau tiketina)" - dviratis, motociklas, motoroleris, paspirtukas - visi vienodai veikia, tik dėl masių skirtumo skirtingai juntamas efektas.
who 2021-04-26 16:17
Svarbiausia taisyklė - pasirinkti saugų greitį posūkiuose, patyriau dar vaikystėje su dviračiu neišėmęs posūkio į tvoros stulpelius. Moto niekad neturėjau, atrodo per daug rizikinga, geriau ramus turistinis važiavimas dviračiu, kurio metu galima dar labiau pajausti gamtos artumą, tik nebus ekstremalaus greičio pojūčio. Vaikystėje kaip ir daugelis, prigalvojom visokių triukų ir tą patį counter steering - prieš posūkį pasidaryti platesnę trajektoriją pasukant į priešingą pusę. Pasvyrimas kartais būdavo, kad net pedalas beveik kabindavo žemę Vis tik moto youtuberiai rekomenduoja pirmiau įsisavinti praktikuojantis, pradžiai nedideliu greičiu, nes yra tikimybė nukristi. Ir posūkyje staigiai nestabdyti, ypač priekinio rato.
HardAxe 2021-04-26 17:14
Na šitą kaip pavizdį pateikiau todėl, kad per 5min galima papasakoti kas tas yra ir tai vėliau išgelbės gyvybes. Kažkokių išskirtingių įgūdžių nereikia, jai jau žinai pasipraktikuoji pats lenkdamas, sukdamas ir t.t.
Geras atitikmuo būtų akvaplanavimas. Niekas nemokina (bent seniau) plaukti per vandenį, bet užtenka teorinės paskaitos pasiekti teigiamam efektui.
Dėl pusiausvyros, tai vairo sūkimas būtent ir pakeičia motociklo pusiausvyrą. Kitu atveju "lenkiantis į šoną" važiuojant 150km/h su 250kg svorio motociklu ir keleiviu ta pusiausvyra mažai ką įtakos. Turbūt nevalingai sukinėji vairą lenkdamasis į šoną, bet nežinodamas CS avarinėj situacijoj gali susukti jį ne ten kur reikia
Grįžtant prie temos -aš nematau kriminalo, kad kažkas važinės mieste su 125cc motoroleriu. Bet vairavimo kursai gavus gerą instruktrių gali atnešti naudos.
Aš ėjau čia:
https://www.motociklininkai.lt/moto-for ... .php?t=758
Neformalūs kursai. Tiko, patiko, daug išmokau. Nekainavo. Radau pažinčių ir kontaktų. Rekomenduoju.
Evil Goku 2021-11-30 22:08
Į diskutuotą temą
https://www.youtube.com/watch?v=9cNmUNHSBac
HardAxe 2021-12-01 09:55
turėtų būti įmanoma su pusiausvyra, ypač tokiu greičiu.
Bet užrakintu vairu ir tiesiai niekur nenuvažiuosi
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Aistros ir toliau verda: Seimas pritarė dėl motociklų vairavimo su B kategorija ir tuoj pat pasiūlė pataisą - kam jos prireikė?