Ketina atgaivinti Vilniaus stoties rajoną: štai kaip jį mato pasaulio architektai (Foto)  (2)

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) kartu su Vilniaus miesto savivaldybe praneša, kad žengtas dar vienas svarbus žingsnis Vilniaus stoties rajono atgimimo link – gauti 33 pasiūlymai 2021 m. kovo mėnesį paskelbtame tarptautiniame architektūriniame konkurse.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo šiandien vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami susipažinti su architektų iš viso pasaulio vizijomis, kaip galėtų būti atnaujinta Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorija. Parodoje pristatoma daugiau nei 30 darbų, kurie „Vilnius Connect“ projektui suteikia daugybę skirtingų atspalvių – jie pateikiami virtualiai.

Ši virtuali paroda – tai kovo mėnesį paskelbto tarptautinio architektūrinio konkurso dalis. Ji leis iš arčiau pažvelgti į tai, kaip galėtų atrodyti Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorija. Darbai parodoje eksponuojami atsitiktine tvarka.

„Visiems mums nekantru sužinoti komisijos sprendimą, bet jau dabar galime pažiūrėti į tikrai įspūdingas geriausių pasaulio architektų siūlomas idėjas ir drauge pafantazuoti, kaip galėtų atrodyti ši išskirtinė miesto teritorija“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

 

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška prisijungia prie Vilniaus mero kvietimo ir ragina vilniečius susipažinti su vieno svarbiausių miesto rajonų vizijomis.

„Tikime, kad įgyvendinus šį projektą, stotis taps ne tik atvykimo ar išvykimo vieta, bet ir traukos centru, laisvalaikio ar darbo erdve, į kurią rinksis vilniečiai bei miesto svečiai“, – teigia M. Bartuška.

Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorijos atnaujinimas – vienas svarbiausių pokyčių Vilniaus mieste.

Tai – integrali projekto „Rail Baltica“, jungiančio regiono sostines, dalis. Konkurso dalyvių darbus vertino tarptautinė vienuolikos narių komisija. Ją sudarė Lietuvos ir užsienio architektai, „Lietuvos geležinkelių“, „LTG Infra“, „LTG Link“ ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Komisijai pirmininkavo vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.

 

„Komisiją labai nudžiugino tai, kad sulaukta daug darbų, kur buvo sprendžiami ne tik stoties pertvarkos klausimai, bet ir kur kas didesnės teritorijos regeneracijai svarbus aspektas – jungtis tarp Naujininkų ir centrinės miesto dalies. Ir tarp jų buvo tikrai labai aukštos kokybės darbų, kur ambicija nenustelbia funkcionalumo ir kontekstualumo“, – kalba vertinimo komisijos pirmininkas M. Pakalnis.

Liepą tarptautinė vertinimo komisija įvertino gautus darbus pagal architektūrinės, urbanistinės idėjos integralumo, išskirtinumo, funkcionalumo, tvarumo, paslaugų kainos kriterijus.

Iki rugsėjo viešųjų pirkimų komisija tikrins tiekėjų kvalifikaciją, prireikus prašys dokumentų patikslinimo. Kaip įprasta tokio pobūdžio konkursuose, nugalėtojai gali būti paskelbti tik atlikus visas minėtąsias procedūras.

 

Laimėtojams skiriamas 120 tūkst. eurų prizinis fondas: pirmosios vietos laimėtojui skiriama 50 tūkst. eurų, antrosios – 30 tūkst. eurų, trečiosios – 20 tūkst. eurų dydžio premijos. Ketvirtąją ir penktąją vietas užėmę konkurso dalyviai gaus po 10 tūkst. eurų siekiančias premijas.

Architektūrinio konkurso organizatoriai – „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybė. Konkurso organizatoriams atstovauja konsultacijų bendrovė „Civitta“ ir Lietuvos architektų sąjunga.

Daugiau vizualizacijų ČIA.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(4)
(4)
(0)

Komentarai (2)