Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Benediktas 2021-08-23 20:20
Geras žingsnis. Kitu atveju, neisivaizduoju, kaip kiti gamintojai galėtų pasivyti Teslos autopilotą. O Tesla, gautų daug lėšų jo vystymui.
Kilgoras Trautas 2021-08-23 20:27
Visiškai nesutinku! Waymo visiškai pino autopiloto turi didžiausia kilometražą, Teslos autopilotas dar būtinai reikalauja žmogaus priežiūros.
Benediktas 2021-08-23 21:18
Buvau pamiršęs Google autonomines mašinas. Nes apie jas mažai kalba išvis. Dabar pažiūrėjau youtube, kad yra Waymo Taxi be vairuotojo, kai kuriose valstijose. Bet ar yra didžiųjų auto gamintojų mašinų su Waymo licencija, kurias galima nusipirkti? Mašina atrodo apdėliota Lidar dėžutėmis ir brangūs tie Lidar'ai išaugina mašinos kainą. Ir pasipriešimo orui koeficentas turėtų smarkiai išaukti, kas EV yra labai blogai.
Tesla išleis mašiną, kad ir už 25-35 t. $ su autonomi6ku vairavimu, abejoju, ar mašinos su Waymo galės taikyti į šią kainų kategoriją.
conjurer 2021-08-23 21:41
Waymo verslo modelyje lidar'ai sutaupo, nes nereikia samdyti žmogaus, ir mokėti jam atlyginimo. Bet koks auto gamintojas norintis tai daryti, jie susiduria su trilema. Ar kelti automobilio kainą, kas mažins pardavimus, ar atsisakyti dalies pelno, kas pašalins akcininkams galimybę nusipirkti naują vilą, ar sumažinti darbuotojų atlyginimus, kas sumažins produktyvumą ir kokybę. Antro kompromiso niekas niekada nesirinks, kompanijos dirba tam kad padidintų akcininkų turtus, kas manot kitaip, nusiimkit rožinius akinius. Kainos nemažins, nes tai bus nusileidimas konkurentams. O dėl atlyginimų mažinimo, manau tesla jau nebeturi kur žemiau eiti. Dėl to jiems belieka meluoti kad jų dirbtinis vairuotojas yra geras ir be lidar'ų. Tad nemanau kad kas nors pirks šią technologiją, o kam reikia, jau senai turi (armijos sunkvežimiai). O jei lidar'ai kada nors tiek atpigs, kad tesla juos įpirks, nemažindama akcininkų pajamų, manau jie galės juos integruoti ir į savo softą.
Benediktas 2021-08-23 23:16
Taip, bet pirkėjui rūpi tik galutinė kaina ir galimybės, o ne tai, kaip gamyklai sekasi uždirbti pelną. Aš neabejoju, kad Tesla 3-5 metų bėgyje paleis FSD vien tik iš kamerų. Ypač, kai dar susikonstravo superkompą machine learning daryti.
conjurer 2021-08-23 23:37
Vien tik iš kamerų niekada nebus taip gerai, kaip kameros + lidar.
AAA000 2021-08-23 23:51
siaip technologiskai pakanka. zmogus echolokacija (aidais) beveik nesinaudoja. aklieji tik nebent isvyste geriau toki pojuti. o vairavimas keliuose nestringa.
problema yra ne kamerose, o kompe ir uzdelsimuose. jis dar per silpnas (letas analizeje) simtais kartu ir per daug ryja energijos. potencialiai sintetini valdyma galima dubliuot/trigubint/N laipsniu kelt - padaryt neuzmusamas sistemas (pvz stambiu orlaiviu automatizacijos lygmuo). saugumas didetu kartais ir fiziniai vairuotojai aplamai butu isstumti. bet tas negreit dar... per brangu kolkas. lidar is esmes tokia pati sistema - tik bangos ilgiai kiti ir dar reikia siustuvo (istisiniai pastovus energetiniai nuostoliai), kad signalo aidas butu... kai kameros - jos veikia puikiai ir be papildomo aplinkos pasvietimo. lidara labai lengva ismust is veziu piktybiniais tikslais...
conjurer 2021-08-24 00:11
Nereikia lygint orlaivių autopiloto, su automobilių autovairuotoju.
Orlaivis tiesiog turi palaikyti kryptį, tiek skrendant, tiek leidžiantis, ir tam užtenka 50 metų senumo kompiuterių. Jam nereikia stebėti šviesaforų, ar sustoti prieš žmones.
O lidar pašalina daug procesoriaus apkrovimo problemų, ir patikimiau nei kamera gali sukurti 3d aplinkos vaizdą. Todėl waymo veikia jau šiandien.
Galonas 2021-08-24 09:39
Waymo veikia visiškai apibrėžtumo ribose, negali jie nukrypti nuo nesužymėtų maršrutų, norėčiau pamatyt dar kaip tvarkosi su nestandartinėm situacijom, tokios kaip, kad kai kelias susiaurėja iki vienos mašinos pločio ir iš priekio atvažiuoja kita, ar praleis pasitraukus į šoną ar tiesiog užkirs kelią? Tesla tokiose situacijose jau sugeba teisingai pasirinkt.
Kalbant apie lidarus, kas tau iš jų jei nesugebėsi tinkamai vaizdinės info apdorot? Šviesoforo šviesos jis tau nepasakys, kur pestysis eis irgi ne, ar kad ten šuo be pavadžio ir reikia jo saugotis. Vienintelis jo panaudojimas tai erdvės geresnis suvokimas, o vaizdo apdorojime erdvę suvokti yra lengviau nei numatyti visus galimus įvykius susijusius su eismu, tai visų pirmą reikia gerai veikiančio "AI", o erdvės suvokimas ateis kartu su geru "AI".
conjurer 2021-08-24 11:57
AI tapo tokia nuvalkiota ir nieko nereiškiančia fraze, kaip terorizmas. Bet esmė ne tame. Objektų sekimas, ir jų kurso nustatymas nėra sunki užduotis, čia beveik mokyklinė matematinė problema. Sudėtingiausiai gauti objektus, ir jų vektorius. Lidaras šitą informaciją gauna tiksliai ir dažnai. Kad tai pavyktų su kameromis, reikia naudoti apmokytus algoritmus, bei objektų spalva negali sutapti su fono spalva. Vairavimo algoritmas gali būti tas pats - kuo tikslesnę info jis gaus, tuo mažesnė tikimybė avarijai. Taigi čia kainos klausimas, ne technologijų.
O dėl ribų, tai jos vis dar teisinės. Yra vietų kur prie vairo būtinas žmogus. Bet va waymo jau gali vežioti klientus autonominėmis transporto priemonėmis. O muskas daug pliurpia, taip užgoždamas tikrą pažangą.
Benediktas 2021-08-24 15:10
Tai per 100ms, bus 200 frames, o ne viena. Plius jis interpretuoja ir praeitį, nėra, kad pamiršta, tai kas buvo praeitame frame.
Tesla, taip pat sugeneruoja 3D vaizdą, Photogrammetry algoritmai jau seniai išdirbti įvairiose programose. Jis sudarytas, ne iš tiek daug taškų, kaip su Lidar, bet gal tiek taškų, kiek duoda Lidar ir nereikia: jei atpazinai objekto kontūrus, tai koks skirtumas ar linija sudaryta iš 100 taškų, ar iš 1000.
conjurer 2021-08-24 15:26
2000 kadrų per sekundę fotografijoje irgi yra problema. Tai reiškia kad gausi daug mažiau fotonų per kadrą ir kadrai bus ne tokie ryškūs. Manau tas sakinys pabrėžia, kad HW gali tiek apdoroti. Ir jei turi ne vieną kamerą tas irgi naudinga, nes tarkim 4 kameros paduotų po 500 kadrų per sekundę, kas šiek tiek realiau, jei šviesi diena. Nemanau kad tesla naudoja kameras kurios gali labai daug fotonų pagauti, jie naudoja pigiausias patenkinančias, kurios gal duoda 60 kadrų per sekundę. Tiksliai nežinau, spėju, dėl to kad 2000 kadrų kamera brangesnė už lidar.
Realiai užtenka ir 60 informacijos blokų per sekundę. Jei vienas iš jų gaunamas iš lidaro.
Creatium 2021-08-24 17:31
Pažiūrėkit, kas dar nematėt paskutinį Tesla pristatymą:
Manau rasit atsakymus į daugelį klausimų, ypač kas susiję su tuo ar tikrai reikia Lidar.
https://www.youtube.com/watch?v=j0z4FweCy4M?t=2814
(nuo 46 minutės)
Tesla nuo Waymo pirmiausia skiriasi tuo, kad Waymo važinėja atskiruose miestuose ir puikiai atidirbtuose maršrutuose. Kodėl jie nesiplečia į kitus miestus? Arba kur dingo Uber autonominiai automobiliai? Tesla, tuo tarpu, savo AI sistemas moko naudodama viso pasaulio duomenis (kur važinėja Teslos).
conjurer 2021-08-24 18:21
Nežinau nežinau, Muskas yra patologinis melagis. Todėl nepasitikiuo niekuo kas eina iš jo. Pasitikėčiau jei būtų vykę 2018 ir 2020 žadėti skrydžiai į marsą, kurių net planai dabar atšaukti. Taip pat su jo dirbtiniu vairuotoju - gražios prezentacijos, bet realybėje turbūt nieko rimto.
Ypač tas nenoras dėti lidaro, sukelia daug abejonių.
Creatium 2021-08-24 18:47
Nereikia nei pasitikėti, nei nepasitikėti. Atsidarai pristatymą ir pažiūri. Pradžiai. Žiūri faktus kas daroma ir yra padaryta.
Benediktas 2021-08-24 19:42
Man šita prezentacija sukėlė ne mažesnį wow efekta, nei pirmo iphone pristatymas.
Žiauriai patinka, kaip jie išskaidė į atskirus procesus vaizdo apdorojimą ir kokiu keliu juda ir kokie rezultatai jau yra. Ateityje prie geresnių kamerų ir greitesnių cpu ir po AI apmokymo viskas veiks tik geriau, neturiu pagrindo tuo abejoti. O Lidarai tegul vystosi, bet jie gauna tik daugiau taškų iš aplinkos, daugiau privalumų nematau. O Lidar minusas be kainos, kad jie gremėzdiški - gadina mašinos dizainą ir aerodinamiškumą, nenustebčiau, jei dar ir energijos daugiau kelis kartus, nei kamaros naudoja.
conjurer 2021-08-24 20:46
Jei jau nori kažko greito, gal geriau pats vairuok. O dabar populiaru SUV. Uždėjus lidar'ą ant paprastos lengvos mašinos jo aerodinamika tikra netampa prastesne, nei šiap aukšto SUV.
Dėl dizaino, skonio reikalas. Lempos irgi jį gadina, ir buvo daug bandymų kaip jas slėpti. Dabar tiesiog dalis automobilio priekio tapo permatoma.
Anyway nepasitikiu tuo melagiu. Jis nuolat kuria wow prezentacijas, ir po to jokių rezultatų. Ir bet kuriuo atveju ne man spręsti, valstybių/valstijų valdžios spręs, ar galima naudoti bepilotes mašinas jų keliuose. Ir čia waymo laimi.
Benediktas 2021-08-24 20:59
Ar žiūrėjai šią prezentaciją?
conjurer 2021-08-25 13:25
Na muskas tylėjo, kalbėjo specialistai, ir man visai tai patiko, kaip tai veikia. Vis tiek norėčiau įdėti lidarą dėl visa ko.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Tesla“ ruošiasi tapti technologijų bendrove? Ar toks žingsnis pradžiugintų akcininkus?