Sovietų įkvėpta „Kaspijos jūros pabaisa“ gali sugrįžti – JAV pradeda kurti savo ekranoplano versiją: pasižymės naujomis, iki tol nematytomis savybėmis (Foto, Video) ()
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jo pagrindu SSRS sukūrė kitą „jūrų pabaisą“ – Lun klasės ekranoplaną, kuris tarnybą pradėjo 1987 metais.
„Lun“ buvo stipriai ginkluotas, įskaitant šešiomis priešlaivinėmis raketomis „P-270 Moskit“ ir keturiomis 23 milimetrų automatinėmis patrankomis.
Sovietų Sąjungos susidomėjimas ekranoplanais baigėsi su Šaltojo karo pabaiga, o JAV niekada nerodė didelio susidomėjimo.
Ekranoplano sugrįžimas
Ekranoplanas skrido labai siauroje zonoje, vos keli metrai virš bangų. Lėktuvui-laivui išėjus iš ekrano efekto zonos arba susidūrus su didelėmis bangomis, jis gali milžinišku greičiu atsitrenkti į žemiau esantį vandens paviršių.
Dėl šios priežasties DARPA siekia sukurti naujos kartos ekranoplaną. Pirma, tai yra galimybė pakilti ir nusileisti vandenyje, atsisakant tradicinių kilimo ir tūpimo takų. Tai taip pat padėtų WIG nusileisti salose ir pakrantėse be oro uostų.
DARPA taip pat nori, kad laivas galėtų skristi pakankamai aukštai, kad išvengtų kliūčių vandenyje. Svarbu tai, kad geras WIG dizainas taip pat turėtų leisti plaukiojančiam laivui skristi atšiauriais vandenimis ir oru.
Galiausiai agentūra nori, kad laivas galėtų gabenti mažiausiai 100 tonų krovinių (palyginimui, krovininis lėktuvas „C-17 Globemaster III“ gali gabenti 141 toną).
DARPA numato, kad naujasis ekranoplanas pasitarnaus plaukiojančiose jūrų bazėse, sujungs geografiškai skirtingas sausumos bazes labai plačioje teritorijoje (pvz. Pietų Kinijos jūra). WIG taip pat numatyta kovinės, patruliavimo, paieškos ir gelbėjimo misijų rolės.