Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40? Tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-17 12:03
Esu girdėjęs ir tokį aiškinimą: kuo skystenė alyva, tuo mažesnis slėgis sukuriamas, ko pasekoje galutiniuose taškuose tas slėgis išvis nukrenta ir menkai tepa. Tad reikėtų naudotis gamintojo rekomendacijomis. Štai ką rodo/aiškina maniškis. https://i.imgur.com/PcyaQZ4.jpg
admin- 2021-09-17 12:23
Jei gamintojas projektavo variklį dirbt su 0W-20, tai ir siurbliai bus atitinkami. Tepimas nėra tik slėgis, bet ir srautas. Galima supilt dragsteriams skirtą SAE70, slegio bus labai daug, net siurbliai byrės, tik srautas bus nulinis ir sausi veleno indėklai.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-17 12:37
Tai va čia ir yra pagrindinė esmė - turi pataikyti į tą viduriuką kur užtikrinamas visų mazgų sutepimas. Jei smalos ten pripylsi, tai slėgis bus labai aukštas, bet niekas netekės. O jei vandens, tai visas srautas išbegs per artimiausią skylę, ko pasekoje paskutinė skylė liks sausa.
bahuriux 2021-09-17 12:49
Fotkėj pila stabdžių skystį, arba neaišku ką į stabdžių skysčio bakelį. Kažkaip keivai atrodo tokie straipsniai. Kas supranta rusiškai yra youtūbėj "denis mechanik" kanalas jie ten ištestavo daug alyvų. Bet priėjo išvados, kad kaikurios brandinės alyvos labai brangios išvis beveik neturi tepimo savybių, gal ten jos ir saugo nuo korozijos sutaupo 3 lašus kuro per 100km, bet su alyvom reikia atsargiai. Dar išvada buvo tokia kad 5W40 yra tirštesnė žiemą kai šaltas variklis nei 10W30 nu ar kažkas tokio, ta prasme pirmas skaičius su W ride yra beveik visada marketinginis melas, o realus klampumas tiek kai šalta ar jau pasiekus darbinę temperatūrą priklauso vos ne tiesiogiai nuo antro skaičiaus. Nu arba geriausiu atveju pirmas skaičius yra santykinis ir tiesiogiai priklauso nuo antro, o ne pats savaime kažką reiškiantis. Dėl klampumo tai teisybė negalima naudoti daug klampesnės alyvos, nes tepimo kanalai bus siauresni ir tepalo filtrai maži jei gamintojas numatė mažo klampumo alyvą naudoti. Buvau užsiroves su opel isuzu 1.7cdti ant tokios keistos nesamonės, kad mirkčiojo arba ištisai degė tepalo slėgio lemputė ant laisvų kai šaltas variklis, net nežiūrint į tai kad supyliau alyvą su tais skaičiais kokius rekomendavo gamintojas. Paskui pakeičiau į firminę berods GM alyvą su tais pačiais skaičiais ir viskas OK.
admin- 2021-09-17 13:00
Tik, kad jis tepima tikrina su mašinka kuri šiaip jau skirta transmisinėms alyvoms. Joje ir kai kurie šampūnai neblogus rezultatus rodo. Tepimo sąvybės priklauso nuo bazės, geriausiai tepa paprasta pirmos, antros grupės mineralka, penktos grupės esteriai ir GTL. Paskui trečios hidrokrekas. Blogiausiai PAO (ketvirta grupė). PAO pliusas žema stingimo temperatūra, didelis klampos indeksas (VI) ir aukšta pliūpsnio tempratūra. GTL turi visą tą patį tik geresnes tepimo sąvybes. O dar skirtingi klampos modifikatoriai, jų kiekis, jų sąvybės. Vat visą tą kombinuojant gamintojai ir daro kokteilius. Paskui ir gaunasi, kad 5W-40 su paprastesne baze ir daug, ir prastesnių klapos modifikatyorių dirba blogiau už 5W-40 iš geros bazės su labai aukštu VI ir gerais klampos modifikatoriais.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-17 13:06
Girdėjau rinkoje dabar daug perdirbtos alyvos. Kiek čia tiesos? Ar reikia tokios baimintis?
bahuriux 2021-09-17 13:16
Nežinau kiek tiesos bet gandai tokie buvo kad viena iš rimtesnių firmų shell gamina iš atrabotkės ir ta alyva labai gera. Nu ten matyt ja vėl distiliuoja taip kaip ir iš naftos naują kai gamina.
admin- 2021-09-17 13:52
Alyvoj pirmiau susidirba priedai, mineralinę bazę, jei ji neperkaitinta, galima naudot dar kart. Ją valo ir vel leidžia į gamybą.
FtBall 2021-09-17 15:29
O jei mašina yra senas Subarikas, tai verta keist alyvą, ar tiesiog dapilt periodiškai? Taip pat, jei buvo užpiltas variklis vandeniu, teko girdėt, jog irgi rekomenduojama pakeist alyvą. Ar tiesa?
mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-17 15:34
Gal prie to pačio kas dėl stabdžių pakonsultuotų? Žodžiu problema tokia: per metus pakeičiau diskus 4 kartus ir vėl muša per vairą. Suportai restauruoti, perrinkti - nepanašu, kad strigtų. Paskutinį kartą keičiant diskus dar pasiėmiau iš šroto suportus nuo naujesnės mašinos, pasikeičiau tik apkabą (dėl naujesnės įvorės), kreipainčiąsias irgi keičiau. Diskus pritrinu jau ne 200km, o 1000km. Nu ir vėl tik pradedu staigiau stabdyti ir po biški išlenda. Diskų tikrai neperkaitinu. Tai dabar dar pasikeičiau vieną guolį (guolis su stebule), kitą jau buvau keitęs šiemet. Vairo traukes. Sailenblokai geri (vienas keistas). Diskai ATE, Brembo. Kaladėlės ATE, Brembo. Tai šiandien jau nusitekinau ATE, rytoj keisiu. Pasiėmiau Zimerman kalades, nežinau ar verta dėt naujas ant tekintų diskų? Kas dar gali būti? Stabdžių cilindriukas nepanašu kad strigtų: važinėdavau į Vilnių tai pusiaukelėj sustodavau ir tikrindavau ar ne karšti diskai. Kelionės gale irgi ta pati patikra. Diskai normalios temperatūros (galima palaikyti pirštą). Gal sakau koks ABS blokas kažkaip sugeba š primalt dėl ko netolygiai dėvisi diskas? Dar viena mintis gal auto buvo daužtas (jau pirkau su mušančiais diskais). Ir sakau gal suportas stovi kiek skersai disko atžvilgiu ko pasekoje spaudžiant stabdį deformuojamas diskas? Bet kaip suprantu čia turėtų kaladėlės prisitrinti jeigu tas įstrižumas nedidelis. Legacy IV, spec B.
admin- 2021-09-17 15:34
Keist. Aliejaus viena iš funcijų laikyti nuodegų daleles savyje, laiku nekeičiant visas tas gėris nusėda lakais ir šlamais. Jei papuolė į aliejų, tai geriau pakeist. Vanduo labai greit sendina. Life tip: jei automobilio kompas moka stebėkit motovalandas, keiskit kas 200-250 ir bus viskas gražu, jei pagrinde važinejama mieste tada maks kas 150 motovalandų. Vienas kažkuris diskas šitaip?
mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-17 15:45
Įtariu, kad kairė pusė, bet nesu tikras. TA kai variau, tai ant kairės svyravimo amplitudė buvo per kelias padalas, dešinė per 1, galas irgi per 1. Nuimtus diskus buvau prasukęs ant stendo (su ta "adata"), tai viename irgi rodė gerokai didesnį svyravima, tik nepaprašiau servise, kad nuimant pažymėtų kuris kuris.
vardasas 2021-09-17 18:21
a stai kur visi geri mechanikai sulinde, o maniau mokslo zmones
AAA000 2021-09-17 20:19
jokio skirtumo. ten ne "perdirba". o isvalo nuo priemaisu ir regeneruoja pagrindini jungini. alyva yra is esmes riebalas. ir jis gali but isgaunamas is naftos is is sutraiskytu alyvos skalunu - mineraline alyva tipo... arba susintetintas chemiskai. tada sintetine. arba miksas - tada pusiau sintetine. is esmes ten vienas ir tas pats sudas. gali maisyt kaip nori. reakcija duoda nebent specifiniai priedai. o klampumas terodo kurios riebalu grupes junginiai vyrauja. lakesni ar klampesni. mazas abieju skaiciu skirtumas rodo frakcijos grynuma. didelis skirtumas - ismetytas proporcijas. atidirbus alyva - suire junginiai. uztersta. ar likus tik kazkuri krastine frakcija. ar viskas iskart. ivairiomis proporcijomis. svarbiausia yr reguliariai tept "sviezia". o ne brandas ar ten kaip padare, ir kazkas gandus paleido kad kazko nedadare... sita kontroliuoja rinkoje visokie kontolieriai - kad kazkiek atitiktu ka parduoda, o ne dazyta vandeneli... ------ P.S.vat tas "admin-" jo postus skaitykit - nezinau is kur jis cia islindo, bet matau zino kazka apie alyvas - tik per sudetingai aiskina
admin- 2021-09-17 21:55
"pirmas skaicius yra alyvos klampumas vasara. antras ziema. viskas. joks ten ne "naturalus" klampumas ar kazkokia neaiski fignia." - atvirksčiai, xW yra "šalta" klampa, antras skaičius prie darbinės. "joks ten ne "naturalus" klampumas ar kazkokia neaiski fignia." - tarkim bazės klampa 5cSt, prie 100 laipsnių reikia 8, kaip padaryt? Klampos modifikatoriai. Jie irgi skirtingi būna. Dar ir klampos indeksas prisideda - kokiam temperatūros diapazonę alyva išlaiko klampą "tepalai turi kita labai svarbia savybe - prilipima prie pavirsiu." - jei reikia didesnio poliškimo prideda 5gr esterių, nedaug - smarkiai oksiduojasi. "sita gal net svarbesne uz klampuma" - ne visur ir ne visada. Pabandyk į kokį nors išekonacintą varinkeliuką kur maks leidžiama 0w-20 supilt 20w-60 ar gryną SAE70, pamatysi ko nematęs yra ir daugiau specifikacijų - mid SAPS, low SAPS, full SAPS. full SAPS labai greitai nudaigos EGR ir DPF. Mirktelėt nespėsi. Žymimos Cx. " arba miksas - tada pusiau sintetine." - na na, o jei kaip kaip Mobil1 ESP x2 0W-20, GTL + PAO + šiek tiek esterių, jokio HC. Gryniausia sinta. Tas terminas "pusiau sintetinė" yra tokia lempa. Darant iš PAO nori nenori reikia dėti kažko kito, kad komensuot prastokas PAO tepimo sąvybes. "o klampumas terodo kurios riebalu grupes junginiai vyrauja" - nelabai. 0w-20 be PAO ar GTL pagrindo nepadarysi. su HC, tuo labiau Gr2 ar Gr1 tokie fintai nepraeina. " jei rastumet koki 10w10" - imi monograde SAE10, kokios problemos? Kad ir Eurol HDS SAE 10W Article number: E101250 "pagrindinis komponentas paprastai buna toks pat" - iš esmės teisingai, priedus gamina penki pagrindiniai gamintojai, didžiausi Infineum, Lubrizol. Geriausiai tepa ir geriausiai savyje nuosėdas laiko paprasta mineralka, Gr1 ir Gr2. Tik su savo problemom - mažas klampos indeskas, mažas terminis stabilumas, greit susensta, skaudžiai reaguoja į perkaitinimus, greit stingsta.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-18 07:15
Nu vat su tavim visada taip https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_oil_recycling
VirtualGadget 2021-09-18 12:54
Tai taip ir nesupratau. Kokį orą geriau naudoti padangose žieminį ar vasarinį ? Padarykit bandymą ir parodykit realius rezultatus, o ne teorinius pasvaičiojimus. Kad tepalo klampumas paveiktų variklį taip kaip aprašoma tai tas tepalas turi būti kaip tuos visokius priedus kur pila variklių "gerintojus". Va ten tai poveikis varikliui būtų ir gana greitas. O čia dėl niekinių klampumo ar temperatūros skirtumų, kad užlinks variklis tai to automobilio eksploatavimo amžius greičiau pasibaigs.
VirtualGadget 2021-09-18 14:56
Youtube video pažiūrėjus Subaru Legacy priekinė stabdžių sistema turi du cilindriukus kurie stumia kaladėlę. Greičiausiai čia ir yra didžiausia bėda. Vienas būdų kaip išvengti to mušimo per vairą tai keisti kaladėles jeigu jos yra nusidėvėjusios per pusę, nes tie du cilindriukai matomai nesugeba dirbti taip gerai sinchroniškai. Arba galima ignoruoti ir važinėti taip kaip yra. Disko keisti nėra prasmės jeigu jis nesideformavo ar nėra stipriai sudilęs. Jeigu automobilis labai patinka gal reiktų pasidomėti kaip ir kuo būtų galima pakeisti visą tą stabdymo sistemą. Nes tai kas yra sugalvota gamintojo tai yra pornografija. Kitaip sakant tai yra šių automobilių gamintojo nevykęs sprendimas.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-09-19 09:26
Nu kai diskai pradeda kraipytis kai tik pradedu staigiau stabdyti (pvz. po 1000km pritrinimo), tai ką ten tos kaladėlės nusidėvėt spėja (nuo naujų) Nesichroniškai jie dirbti ir negali: diametrai jų vienodi, slėgis kameroje tas pats, vadinasi spaudimo jėga bus vienoda. 2 cilindrų stabdžių suportų pilna. Atidžiau pažiūrėjęs ir 4 cilindriukų rasi Pas mane Spec B komplektacija, tai reiškia, kad suportai kiek didesni už "eilinius". Kokia ten problema yra su E39 BMW? Girdėjęs, kad ten yra ta bėda. Dėl šito Legacy, tai kiek klausinėju meistrų, visi sako tą patį - šitie modeliai neturi jokios "įgimtos" stabdžių problemos. Tik vat galvoju gal jie nesusidūrę su Spec B
VikceII 2021-09-19 15:17
BMW e39/e60 beda elementari ausinimas, jei ortakiai netvarkingi ir kraipo pvz tevui e61 sudejom maxger(pigiausi) diskus ir kalade jokiu problemu