Duomenų apsaugai ir valdymui vis dažniau pasitelkiamos debesų kompiuterijos paslaugos pagrįstos dirbtiniu intelektu ()
Šiandien verslo bei valstybinės įmonės susiduria su daugybe iššūkių ne tik dėl pasaulį užklupusios pandemijos, bet ir dėl informacijos saugumo bei nuolatinio duomenų kiekio augimo. Spartėjanti skaitmenizacija neišvengiamai didina poreikį plėsti informacinių technologijų pajėgumus ir kuria perėjimo nuo tradicinių IT sprendimų prie intelektualesnių, ar net dirbtiniu intelektu paremtų technologijų įskaitant debesų kompiuterijos tendenciją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sparčiai populiarėjanti tendencija
Siekiant aukščiausių efektyvumo ir patikimumo garantijų, duomenų centrų ir debesų kompiuterijos kaip paslaugos integracija įmonėje tampa svarbiu našaus darbo elementu. Užuot įsirengusi nuosavą serverinę, įmonė gali įsigyti infrastruktūrą kaip paslaugą, suteikiamą šios srities profesionalų. Tokį paslaugos paketą gali sudaryti viskas, kas įprastai randama tradiciniame duomenų centre įskaitant saugyklą, duomenų bazę, valdymą, programų veikimą, tikrinimą bei apsaugą
Paklausa rinkoje ir didėjantis poreikis formuoja augančią pasiūlą bei tobulesnes technologijas, kurios gali leisti įgyvendinti vis inovatyvesnius sprendimus. Patikimas partneris šioje srityje dažniausiai teikia ne tik reikalingas paslaugas, bet ir turi kvalifikuotus specialistus, paiso pasaulinių priežiūros standartų bei rūpinasi saugumu.
Daugiau nei 25 metų IT srityje dirbančios kompanijos „EIT sprendimai“ atstovai gali patvirtinti didėjančius duomenų centrų ir debesijos paslaugų klientų poreikius. Žengdami koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis šį rudenį jie įgyvendino dar vieną savo pajėgumų plėtros etapą ir įrengė naują dubliuotą duomenų centrą paremtą dirbtinio intelekto sprendimais.
Kaip pasakojo „EIT Sprendimai“ komercijos direktorius Denisas Kolesnikovas, šiandieninės technologijos ir inovatyvūs sprendimai formuoja naują požiūrį į duomenų saugojimą.
„Debesų kompiuterijos integracija įmonių veikloje tampa vis populiaresnė ir lengviau pritaikoma. Stebime ne tik komercinių, bet valstybinių įmonių įsitraukimo tendenciją. Tikiu, kad pastarųjų pasitikėjimas yra svarbus rodmuo formuojantis aukšto patikimumo lygį“, - savo patirtimi dalinosi Denisas Kolesnikovas.
Teikiama nauda ir skirtumai
Debesų kompiuterijos paslaugų teikiama nauda matuojama keliais kriterijais, vienas iš jų – sumažėjusios startinės finansinės apkrovos. Įmonėms nereikia investuoti į serverius, brangią įrangą ar rūpintis jos panaudojimu kai bus nebereikalinga, be to mažesni palaikymo rūpesčiai, nereikia samdyti darbuotojų techninei ir programinei įrangai prižiūrėti.
Pasak Deniso Kolesnikovo, tikrai ne kiekviena įmonė gali sau leisti investuoti į informacinių technologijų (IT) kokybę ir aukšto patikimumo užtikrinimą ar dubliuotus duomenų centrus savo viduje.
„Lokalaus duomenų centro įrengimui reikalinga atskira patalpa, duomenų centrų dubliavimo galimybė, užtikrintas nenutrūkstamas energijos tiekimas, aušinimas ir vėdinimas. Deja, priežiūra dažnai paliekama savieigai. Nenuoseklios priežiūros rezultatai dažnai būna tragiški ir tokių pavyzdžių pasitaiko vis dažniau“, - pasakojo pašnekovas.
Dar vienas neabejotinas išorinio duomenų centro privalumas – paprastumas ir lankstumas.
„Paslauga yra maksimaliai lanksti, o resursai apmokami pagal sunaudotus informacijos kiekius. Dėl dideliu greičiu augančių informacijos kiekių, ypatingai sunku įvertinti įmonės poreikius iš anksto, todėl visada yra paliekama galimybė plėstis pagal iš anksto numatytus įkainius“, - aiškino įmonės „EIT Sprendimai“ atstovas.
Kitas, dažnai neįvertinamas aspektas – tai žmogiškojo faktoriaus problema. Išorinio duomenų centro turėjimas eliminuoja žmogiškųjų išteklių problematiką įmonės viduje.
„Kuriant lokalius duomenų centrus dažnai atsiranda žmogiškasis faktorius, darbuotojų kaita ir nepastovumas. Pačiam teko susidurti su konfliktų viduje turėjusia įmone, todėl suprantu, kaip svarbu išlaikyti profesionalų santykį“, - patirtimi dalinosi D. Kolesnikovas.
Visiškas pasitikėjimas
Pašnekovas pažymi, kad visi debesų kompiuterijos paslaugų privalumai atsiremia į visišką pasitikėjimą ir atsakomybę. Klientui nukrenta didžiulė atsakomybės našta, nes visus sudėtingus procesus perima profesionali komanda.
„Mūsų įmonės atsakomybė – užtikrinti geriausią galimą apsaugą. Norėdami išlikti rinkos lyderiais ir sumažinti bet kokias galimas rizikas mes visada ieškome tobulesnių technologinių sprendimų, testuojame juos ir diegiame“, - teigė D. Kolesnikovas.
Patikimumą užtikrinantys elementai
1. Ilgametė patirtis ir kvalifikuoti specialistai
Kliento ir paslaugos teikėjo santykis šioje srityje pagrįstas visišku pasitikėjimu – neabejojama inžinierių kvalifikacija, patikimumu bei sąžiningumu.
„Ilgametė specializuota mūsų įmonės darbo patirtis, bei kompetentingų ir profesionalių darbuotojų komanda yra patikimumo ženklas. Išvengdami darbuotojų kaitos, mes turime nuolat tobulėjančius kvalifikuotus specialistus, dauguma jų įmonėje dirba apie 15-20 metų ir supranta šio darbo atsakomybę. Dažnai klientai renkasi mūsų paslaugas, dėl čia dirbančių žinomų profesionalių inžinierių“, - pasakojo įmonės „EIT Sprendimai“ atstovas.
2. Skaidrumas ir pasaulinių standartų pritaikymas įmonės veikloje
Patyrusių šios srities specialistų nuomone, įvairūs kontrolės mechanizmai, ekspertų patvirtinimai ir skaidrumas ypatingai skatina pasitikėjimą.
„Esame įsitikinę, kad pasaulinių standartų taikymas itin svarbus, todėl mūsų duomenų centras ir paslaugos sertifikuotos ISO 20000 ir ISO 27001 standartais. ISO apibrėžia ir įveda kontrolės mechanizmą visoms procedūroms įmonėje“, - pastebėjimais dalinosi D. Kolesnikovas.
3. Partnerystė su patikimais įrangos tiekėjais
Pasak bendrovės „EIT Sprendimai“ komercijos direktoriaus, užtikrinimas yra neatsiejamas nuo tikrinimo, todėl įmonės specialistai prieš diegdami paslaugą visada tikrina ir testuoja technologijas.
„Šioje srityje mums svarbu turėti patikimus partnerius, kurių technologijomis pasitikime. Vienas iš pavyzdžių yra, daugiau nei 20 metų trunkanti, partnerystė su pasauline informacinių technologijų bendrove „Hewlett Packard Enterprise“ (HPE), kuri palaiko ir mūsų specialistų technines kompetencijas – jie sertifikuojami pagal HPE standartus“, - paaiškino pašnekovas.
4. Naudojamos priemonės duomenų saugumui užtikrinti
Duomenų centro paslaugos neatsiejamos nuo saugumo bei kokiomis priemonėmis tai užtikrinama. Didelis dėmesys skiriamas ir lokacijai, kurioje įrengiama duomenų saugykla.
„Dažnai sulaukiame klausimo apie duomenų centro vietą. Mūsų įmonės pagrindinis duomenų centras įrengtas Lietuvos Televizijos bokšte. Ši lokacija ypatingai saugoma, įrengtos specialiai duomenų saugykloms pritaikytos saugios patalpos“, - pasakojo D. Kolesnikovas.
Nesėkmingi pavyzdžiai, kai gamtos stichijos ar nenumatytos nelaimės visiškai sustabdo įmonės veiklą, primena, kaip svarbu įvertinti visas galimas rizikas. Nepertraukiamos duomenų centro veiklos užtikrinimui svarbus dubliuoto duomenų centro įrengimas. Dubliuotą infrastruktūrą sudaro visi elementai, kaip ir pagrindinėje saugykloje – nuo priežiūros, nepertraukiamo energijos tiekimo, aušinimo, vėdinimo iki gaisro gesinimo sistemų įrengimo.
„Pastaruoju metu patys klientai pradėjo reikalauti duomenų dubliavimo paslaugos ir mums labai svarbu atliepti jų poreikius. Suprasdami duomenų prieinamumo svarbą, didiname patikimumą ir savo galimybes tai apsaugoti, todėl „EIT Sprendimų“ investicija į antrą duomenų centrą turi labai didžiulę prasmę ir vertę. Atsižvelgdami į didėjančius duomenų centro ir debesijos paslaugų užsakovų poreikius išplėtėme savo pajėgumus ir neseniai įrengėme veikiantį dubliuotą duomenų centrą, kuris paremtas naujausiais „Hewlett Packard Enterprise“ technologiniais sprendimas“, - patirtimi dalinosi D. Kolesnikovas.
Inovacijos ir augančios galimybės
Naujausias „EIT Sprendimai“ duomenų centras yra paremtas „Hewlett Packard Enterprise“ (HPE) „Nimble“ saugyklų technologijomis. Šis unikalus sprendimas išsiskiria savo inovatyvumu ir dirbtinio intelekto įgalinimu.
„Įmonės „EIT Sprendimai“ atveju dviejuose duomenų centruose įrengtas HPE „Nimble“ masyvas kartu su HPE „ProLiant“ tarnybinėmis stotimis ir HPE SN2000 serijos tinklo įrenginiais. Visus šiuos įrenginius apjungia „VMware“ virtuali aplinka, o stebėjimą vykdo unikalus IT priežiūros mechanizmas HPE „InfoSight“, apimantis visas aukščiau paminėtas technologijas ir ne tik“, - dubliuoto duomenų centro technologinės įrangos elementus apibūdino HPE Hybrid IT specialistas Martynas Skripkauskas.
Dubliuotame duomenų centre įdiegtas inovatyvus duomenų valdymo masyvas HPE „Nimble“ paremtas dirbtiniu intelektu ir jo technologija „InfoSight“, skirta duomenų saugyklos tikrinimui ir priežiūrai. Renkamos ir analizuojamos informacijos kiekis bei mastas yra žymiai didesnis nei analogiškų sprendimų be dirbtinio intelekto.
„Ilgus metus tobulindami duomenų saugyklų technologijas pastebėjome, kad norint užtikrinti sklandų ir greitą programos veikimą, reikalingas intelektas, turintis galimybę įžvelgti daugiau nei žmogaus akis. HPE technologija „InfoSight“ iš anksto pateikia reikiamų veiksmų rekomendacijas galimo gedimo atveju – šiam tikslui naudojamos nuspėjamoji analizė ir intelektualios analitinio duomenų apdorojimo sistemos“, - paaiškino ekspertas.
Martyno Skripkausko teigimu HPE „Nimble“ kartu su HPE „InfoSight“ intelektu yra išskirtinai patikima sistema, kuri neapsiriboja įprastomis saugyklos funkcijomis, bet pateikia įžvalgas apie virtualią infrastruktūrą, kad pagerintų ir optimizuotų programų veikimą.
„Ši unikali technologija geba užbėgti už akių bet kokiam gedimui, nuspėti ir užkirsti kelią apie 98% problemų, kol klientai to net nesuvokė. Tokia perspėjimo sistema pašalina dalį problemų ir įgalina greitesnę techninę inžinierių pagalbą. Trikdžiai šalinami ne tik saugykloje, bet ir visuose infrastruktūros komponentuose. Tokie sprendimai labai keičia požiūrį į duomenų centrus ir jų priežiūros paslaugas,“ – pabrėžė M. Skripkauskas.
Duomenys – tarsi brangi valiuta, kurios apsauga užtikrina sklandžią ir sėkmingą įmonės veiklą. Globalizacija, kylančios rizikos ir technologijų sektoriaus augimas sukuria vis daugiau priežasčių iš naujo įvertinti savo galimybes, galimas grėsmes ir kviečia prisitaikyti.