Kodėl Kuboje yra tiek daug klasikinių amerikietiškų automobilių? Viskas pasikeitė vos per vieną naktį (Foto, Video)  ()

Kaip Kuba tapo gyvu senovinių amerikietiškų automobilių muziejumi – jie tapo Havanos ir visos šalies simboliu, traukiančiu turistų akį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jei kada nors lankysitės ar jau lankėtės Karibų jūros saloje Kuboje, vienas dalykas, kurį greitai pastebėsite, yra stebėtinai daug amerikietiškų senovinių automobilių keliuose, ypač senojoje Havanoje ir Varadero mieste.

Apskaičiuota, kad Kuboje važinėja apie 60 000 klasikinių amerikietiškų automobilių, daugiausia iš šeštojo dešimtmečio, tačiau kai kurie yra net iš 40-ųjų net 30-ųjų.

Ši istorija yra intriguojantis šalies istorijos aspektas. Kuba niekada negamino savo automobilių, todėl jie visada rėmėsi tik automobilių importu.

Ir nuo 1910-ųjų pabaigos iki šeštojo dešimtmečio pabaigos jų pagrindinis automobilių tiekėjas buvo Jungtinės Valstijos.

Amerikos automobilių kompanijos naudojo Kubą kaip savo naujų modelių bandymų poligoną, o tai reiškė, kad automobiliai dažnai buvo parduodami Kuboje, prieš jiems išvažiuojant į JAV kelius.

Viską pakeitė Fidelis Castro

Visa tai baigėsi 1959 m., kai Kubos revoliucija į valdžią atvedė Fidelį Castro, kuris greitai priėmė taisykles, kurios veiksmingai uždraudė daugumai kubiečių pirkti naujus importuotus automobilius.

 

Vieninteliai žmonės, kurie galėjo nusipirkti naujus automobilius, buvo tie, kurie galėjo gauti specialų vyriausybės leidimą, kuris buvo suteikiamas tik tam tikrai žmonių grupei, pavyzdžiui, diplomatams, vyriausybės pareigūnams, gydytojams ir kitiems, turintiems ryšių su vyriausybe.

Didžioji dauguma kubiečių galėjo nusipirkti tik senesnius, jau apyvartoje esančius automobilius, arba suremontuoti jau turimus automobilius.

Mechaninis išradingumas

Vėlesniais metais tai nulėmė daugybę mechaninio išradingumo, nes kubiečiai rado būdų, kaip išlaikyti savo senus amerikietiškus automobilius.

Neturėdami prieigos prie amerikietiškų automobilių dalių ir dažnai net neturėdami tinkamų įrankių, Kubos mechanikai rado kūrybiškų būdų, kaip panaudoti nesuderintas dalis iš kitų automobilių, atkeliavusių daugiausia iš buvusios SSRS.

 

Daugelis šių automobilių šiandien vis dar važinėja ir dažnai yra perduodami iš kartos į kartą, kaip šeimos palikimas. Daugelis kubiečių labai didžiuojasi galėdami taip ilgai išlaikyti savo senus automobilius kelyje.

Kitas veiksnys, padėjęs automobiliams taip ilgai tarnauti, yra tai, kad Kubos pusiau atogrąžų klimatas leido jiems išlikti neblogos būklės, ko nebūtų šaltesnio klimato sąlygomis. Klasikinių automobilių fenomenas taip pat buvo įtrauktas į šalies turizmo pramonę, nes daugelis automobilių buvo naudojami kaip taksi, nuomojami ir organizuojamos ekskursijos.

Kuba juda į priekį

2008 m. Kubos vadovo pareigas perėmė Fidelio Castro brolis Raulis, o 2011 m. jis sušvelnino kai kuriuos automobilių pirkimo apribojimus. 2013 metų pabaigoje jis panaikino reglamentą, įpareigojantį žmones gauti leidimą naujam automobiliui įsigyti. Nuo to laiko visi kubiečiai galėjo laisvai pirkti naujus, importuotus automobilius iš valstybinių atstovybių.

 

Tačiau šie pokyčiai nesukėlė didžiulio automobilių pirkimo antplūdžio. Automobilių importas vis dar yra griežtai reguliuojamas, o Kubos vyriausybė išlaiko mažmeninės automobilių prekybos monopolį šalyje. Dėl šios priežasties Kubos automobilių kainos yra gerokai išpūstos. Kadangi dauguma kubiečių uždirba mažiau nei 100 JAV dolerių per mėnesį, daugumai vis dar yra neįperkami nauji automobiliai.

Taigi bent jau artimiausiu metu Havanos gatvėse ir toliau žėrės ryškiaspalviai seni „Cadillac“, „Chevrolet“, „Chrysler“, „Dodge“, „Buick“ ir „Ford“. Kai kurie taikliai palygino Kubą su gyvu amerikietiškų klasikinių automobilių muziejumi.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(46)
(0)
(46)

Komentarai ()