„Mercedes-Benz“ suteiktas pirmasis pasaulyje leidimas naudoti autonominio vairavimo sistemą

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Benediktas 2021-12-29 12:40
Idomi FSD Lidar vs kameros konkurencija. Bet kuriuo atveju artejame prie tikro FSD, kas anksciau daugeliui atrode neimanoma. Po kokiu 10 metų nuolatinio programines irangos tubulejimo, rezultatai bus isvis ispudingi. Po 15-20 metų manau vairas bus tik bagažinėje prie domkrato ir kablio padetas, jei prireiks ir vairavimo teisių nereikės. Na arba noresis pačiam vairuoti, tada irgi vairą galėsi prisidėt.
conjurer 2021-12-29 14:23
naudoja lidar, ir veikia realybėje.
Benediktas 2021-12-29 21:51
WAYMO faina, bet berods gali vaziuoti tik, sužymetomis gatvemis, neaišku, kaip sparčiai jie padarys tą sužymėjimą. Žvirkelius visus pasaulio taikrai greit nesužymės, o Tesla galės ir tokiais vairuoti autonomiškai, bent jau tam yra treniruojama.
conjurer 2021-12-29 22:21
Miške net paprasčiau realiai, nėra eismo, nėra pėsčiųjų. Pirmos lidarinės transporto priemonės buvo karinės, skirtos bekelei. Top gear net turėjo seriją, kur su tokia lenktyniavo. Teslos metodu tai būtų dar sunkiau, nes algoritmas nerastų miestuose egzistuojančių elementų, spalvų vientisumo ar galų gale visų duobių. Reikėtų atlikti daug apmokymų skirtingo tipo miškuose, kad tesla gaudytūsi. Be to nėra taip kad naudojant lidar, būtina kažką žymėti. Čia tiesiog požiūris. Waymo nusprendė imtis visų priemonių užtikrinti saugumą. Be to tai idealu taksi paslaugoms - tokie automobiliai trinsis daug maž toje pačioje vietoje. Džiaugiuosi kad mersas eidamas link to, daro viską teisingai. Tai kas parašyta straipsnyje skamba kaip cruise control kamščiams, bet panašu kad čia yra užstrigimas teisiniuose dalykuose.
ZeroFM 2021-12-29 22:30
Kaip dėl speedbump ar duobių ar atvirų šulinių kaip tie autonominiai reaguos?
Benediktas 2021-12-30 09:27
Atviri šuliniai daugiau Rusijoje. Bet, jei žmogus juos sugeba pamatyti, tai ir kompas bus apmokytas. Bet čia antros eilės uždaviniai, pirma reikia su eismo sąlygomis viską gerai padaryti.
Creatium 2021-12-30 16:02
LIDAR yra priemonė fiksuoti atstumams, bet objektų atpažinimą, jų judėjimą vis tiek turės daryti AI. Jeigu atstumą ir trajektoriją galima apskaičiuoti ir vien kamerų pagalba, tai kam dar dėt papildomą Lidar sluoksnį? Waymo labai sunkiai plečiasi miestuose. Turi berods vos dvi teritorijas (net ne pilnus miestus), kur sėkmingai veikia. Klausimas kokios to priežastys.
Dziao 2021-12-30 16:42
Pavelavo mersas metus laiko. Bet nesikuklina apsisaukti, jog jie pirmieji. Pirmoji Honda Legend gavo leidima jau 2021 metu pradzioj
Benediktas 2021-12-30 16:48
conjurer sako, kad kamerų dėka nepakankamai tiksliai apskaičiuoja. Aišku jis taip subjektyviai mano. Šiaip be kamerų Teslos automobiliuose dar yra 12 ultragarso radarų (<5 m).
conjurer 2021-12-30 17:00
Tai nėra apsunkinimas, o duomenų patikslinimas. Lidar duomenims apdoroti reikia mažiau skaičiavimų, nei kamerods duomenis interpretuoti. Ir net nėra nėra būtina nustatyti kas yra objektas, dažniausiai užtenka paskaičiuoti jo potencialų judėjimą, norint nustatyti ar nebus susidūrimo. Sonarai irgi prideda tikslumo, bet lidar tikslesnis ir greitesnis. Kuo daugiau sensorių, tuo geriau, ypač kai aplinkos sąlygos gali dalį sensorių trikdyti.
HardAxe 2021-12-30 22:05
Jei tešla netaupytų it įdėtų papildomai lidar turbūt būtų išvengus kelių avarijų. Buvo baltas furgonas tarantuotas ir dar kažkas. Kas realybėje bus geresnis velniai žino, bet mersas retai kada taupydavo technologijas. Jei kokia šalis (de?) Įdėtų reikalavimą turėti lidar 45laipsniu kampu priekyje norint gauti 3 lygį būtų itin naudinga reguliacija. Matyti objektus yra cool. Bet tiksliai žinoti atstumą - dar kiečiau.
Benediktas 2021-12-30 22:28
Reikia žinoti, kiek tas tikslumas naudos duoda, gal nereikia to tikslumo, koki duoda lidar. Gal visiškai tas pats gausis. Aš negaliu į šitą klasimą atsakyt. Bus matyt ateityje.
immortallt 2021-12-30 23:48
O lidar kartais nėra iš esmės labai brangus? Tesla siekia išvystyti santykinai pigią technologiją, todėl būtų aišku, kodėl lidar nėra tinkamas. Mercedes'as jei dės 5k€ technologiją į 80k€ automobilį, netaip pasijaus, o jei Tesla nori už 35k€ su autopilotu pasiekti, tai lidar'as už 5k€ labai jau daug santykinai kainuoja.
HardAxe 2021-12-31 00:53
kad ne. Pinga. O pradėjus naudoti masiškai, dar labiau atpigtų: https://thenextweb.com/news/lidar-is-ge ... iving-cars Gal ir pakelia kainą, bet niekas neverčia kiekvieno automobilio daryti pilnai autonominio. Dėl naudos, tai jis veikia kaip radaras. Jei Tesla jį turėtų, būtų išvengta šitos avarijos: https://taiwanenglishnews.com/tesla-on- ... ned-truck/ arba šito: https://insideevs.com/news/494714/tesla ... -underway/ lidaras išvengtų tokios durnos avarijos net ir neįjungus autopiloto. Aišku galima visus automobilius dažyti dryžuotai raudona/balta. Tada 100% užteks kamerų
AAA000 2021-12-31 01:10
manau perskaityk straipsnis dar karta cia zemelapine isiminimo sistema, o ne autopilotas. keliai turi but "sertifikuoti". pirmas variantas dar pracuzijoje isbandytas kiek zinau. ir gana senai. vokieciai tik biurokratija pirmi sutvarke. daugeliu atveju manau reks "kad negalima naudot" ir auto sustos... pas tesla tiesioginis autopilotas. as manau pilnaverte sistema tai tebutu apsimokantis vaziuot auto, su stanbdartizuotu irangos komplektu... ir minimum su keliom programos versijom ir "bazine" kokia nors kontrole... nu cia tipo kazka pardavineja - bet ne tai dar ko reik... piaras ir tiek.
Benediktas 2021-12-31 13:03
Manau dabar ir be Lidaru isvengtu avarijos identiskose situacijose. Su kiekvienu programines irangos updatu tokiu atveju tik mazes. 100$ lidaras nedaug, bet ant milijono masinu, tai jau simtas milijonu. Jei bus imanoma pasiekti tokius pacius rezultatus, tai nedes ir uz 100. Jei vis tik paaiskes, kad negalima pasiekti lygio, kurį suteikia lidarai, tai teks deti, nes rinka reaguos.
conjurer 2021-12-31 15:54
Tu esi pilnai teisus. Ta proga išimam oro pagalves ir saugos diržus, sutapysim dar kokius 300 nuo autumobilio. Ant milijono pasijaus kaip pelnas investuotojams. Gal dabar auto dar daro avarijas, bet su mintimi kad ateityje to bus išvengiama, papildomų saugumo sluoksnių galime atsisakyti šiandien!
Benediktas 2021-12-31 16:09
Tu darai prielaidą, kad vien kameromis nebus galima uztikrinti saugumą, kuri galima užtikrinti Lidar. Ir iš šia plaukia tavo visi argumentai. Aš nežinau ar jiems pavyks, bet chebra dirba ta linkme. Nemanau, kad jiem būtų naudinga antireklama, kaip mažiau saugesnė mašina, nes be lidar. Matyt žino, kad viskas bus ok, nes jie panire į mashine learning ir žino daugiau.
conjurer 2021-12-31 16:20
Darau prielaidą, kad daugiau informacijos gaunanti sistema gali užtikrinti didesnį žmonių saugumą.
Benediktas 2021-12-31 16:38
Dar yra toks dalykas, kaip pertekline informacija. Taip pradineje stadijoje galima remtis daug skirtingu davikliu ir po to ziureti, kaip jie koreliuoja, gal galima kazkuriuos ismesti, jei sutapimas 95-100%. Turbut jie tai jau dare. Pamate, kad jiems uzteks duomenu, kuriuos suteikia kameros. Lidaras gal mato toliau, bet taip toli gal ir nereikia.