Brangiau atsieis turėti benzininį ar elektrinį automobilį: skaičiai gali nustebinti

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2022-01-29 01:25
viskas gal ir skambetu logiskai. bet kur ivertinimas kad pas mus kelius barsto agresyviomis druskomis, kurios sueda automobiliu dugnus. net ne natrio cloridai, o dar edresnes. ir man butu labai idomu suzinot, kai prades tos baterijos per dugnus varvet - kaip ten pasiskaiciuoja eksplotacines sanaudos ir puiki ekonomija tada? cia jau rase apie kazkokias kilputes... kur patrauke ir isdribo teslos akumas nepataisomai... bet ten drusku net nemate...
vkv 2022-01-29 08:35
Esminis dalykas neparašytas, kad ekoninomija priklauso nuo nuvažiuoto atstumo. Mano grubiais paskaičiavimais, kadišlaidos išsilygintu reikia per metus bent 35 000 nuvažiuoti. Ekonominę naudą pajus tik gyvenantys kelyje.
Dziao 2022-01-29 12:42
Jei konkreciai imant danija, tai cia su elektra vazinetis gaunasi brangiau nei su vidutiniu dyzeliuku. O eksplotacines kainos, na nereikia lyginti, tepalu keitimai nekainuoja taip brangiai o iskaitant kad elektromobiliui ir stabdzius ir padangas keisti reiks dazniau, vaziuokle devisi taip pat greiciau, islaidos sakyciaususilygina.
Marius.brn 2022-01-29 13:47
Aisku labai priklauso nuo valstybes kur gyveni, bet pvz del eksplotacijos, tai mano nissan leaf 98000 kazkur km, tai dar nesutrintos gamyklines stabdziu kaladeles. Antra, kai kolega turi mitsubishi outlander PHEV, tai jam autorizuotas servisas kasmetinis kainuoja 900 EUR, kur mano leaf uztenka 300 EUR. O kas del padangu, tai tikrai nera esminis skirtumas. Kaip ir sakiau, jau esu netoli 100k, tai pakolkas trinu tik antra komplekta tiek zieminiu, tiek vasariniu. O vaziuokle priklausys nuo gamintojo. Jei jau gamina normaliai, tai normaliai ir laikys. Bet del to kaip ir sakiau, brangus EV makes no sense, jei ziureti, kaip ekologiska/ekonomiska transporta. Nes ar tu sumokesi uz tesla TM3 37k ar nissan leaf uz 22k eur (norvegiskos base model kainos), tai sanaudos minimaliai skiriasi tarp EV. Bet jei atimsi tuos straipsnyje ivardinamus sutaupomus 13.600EUR, tai po penkiu metu, net jei nissan leaf verte nukris 60%, tai tas nuvertejimas bus kompensuotas pilnai sutaupytu islaidu. Su tesla, jei nuvertejimas bus "tik 50%", tai tu vis tiek nesugebesi kompensuoti net nuvertejimo. Musu atveju, kai pirkom Nissan leaf, turejom dar nemokama tuneli (kur su VDV vien tuneliui isleisdavom minimaliai 250 eur menesiui), kas tikrai zenkliai paskatino pirkti EV.
immortallt 2022-01-30 21:58
Danijoje automobilio mokestį nepamiršai? Tiek pirkimo, tiek kasmetinį. Danijoje dyzelio kaina 1,6€, tai 100 km grubiai 10€. Elektros 100 km reikia 20 kWh grubiai, kas yra su 0,3€/kWh tarifu 6€. Danijoje tepalų keitimas apie 70€ kainuoja, čia be tepalų filtro. Čia jau net neminint, kad dauguma elektromobilių, po mokesčių jau ir taip beveik tiek pat kainuoja. Ir neminint, kad Danijoje saulės elementus irgi gali susidėti, kas yra labai skatintina. Tada imant 6kW PV sistemą, kuri Danijoje kainuoja 11k€ po paramos, per metus važiuosi 30 000km iš esmės nemokamai. Danijoje tokiam atstumui ant kuro išleisi per maždaug tris metus. Čia net neskaičiuojant mokesčių. Bet jo, Danijoje elektra važiuoti kainuoja brangiau nei dyzelinu.
AAA000 2022-01-30 22:24
leafas jau nemazai isdirbtas, ten visgi neblogas produktas. po biski tobulinamas. ikyriausi smulkus minusai tikrai pasalinti. negalima tiesiogiai lygint. kaladeles tai del regeneracinio stabdymo tauposi - bet cia vienintelis pliusas. plius as pvz vazineju irgi ne kaladelem, o mechaniniu pavaru zeminimu daug letinu. laisva naudoju dazniau. tai man irgi faktiskai dyla maziau nei tipiniam vairuotojui. dar gal net daugiau nei tau susitaupo. kiti keicia ir keicia diskus su kaladem. o as sankabas
AAA000 2022-01-30 22:32
tu neivertini svarbiausio dalyko, po 5 metu ,kai akumas dalinai susvinks - kad atsiimt 1kwh tu ikraudinesi jau po 2-3 kwh. kol naujas akumas - tik tie tavo 6€ bus. senam elektromobiliui be naujo akumo padvigubes-patrigubes kwh suvartojimas. ten tik tose tavo megstamose debilinese programeles viskas puikiai ir tolygiai atrodo... bet jas ir deda - kad paslept akumo stipimo procesa - kuris yra ZIAURUS!!! dabar elektra del atsinaujinanciu pinga - tai cia tiesiog tokia situacija. labai palanki elektromobilizmui. ypac infrastrukturai ikrovimo vystyt. o kuras vis apkraunamas papildomais mokesciai. bet konservai ir galima salies pazanga vistiek susiks... matysit masini elektromobilizma Lietuvoje kaip savo ausis dar maziausia 10-20 metu...
AAA000 2022-01-31 11:10
buhalteris - finansine sekme jam matai svarbu popieriuku skaiciuotojas. is esmes tera tik tokie vertingi dalykai - tu arba darai kazkoki poveiki. arba ne. o pinigai tera patogus instrumentas su ribotom funkcijom. bet jis nera absoliutus. o valdzia dar ir labai riboja - visokius limitus, mokescius, deklaracijas ir kitoki suda prikabina... vagia skiesdamo verte, nuraso ar paskelbia isvis negaliojancia (atima tiesiog jegos metodu) ir t.t. kai kurie sukaupia daug popieriuku - bet paskui fantazija baigiasi ir pradeda kokias vistas afrikon vezt... nes daugiau nieko ir nesugeba nusipirkt - tik tiesiog LABAI daug vistu... tipiniam komfortui dideliu uzdarbiu nereikia. bet kai komforta pradeda ribot istatymiskai - cia jau debilizmas. sutinku kad neverta per daug kaupt. bet su elektromobilizmu jau persistenge - naikina pamatines civilizacijos infrastrukturas su zala visuomenei ir ekologijai. net atsinaujinancius jau susikt pradeda. ypac konservai ir ju remejai cia parazituoja. pas juos statistiskai per didele debilizmo koncentracija kazkodel...
vkv 2022-01-31 14:17
Esmė, kad straipsnis lietuviškai auditorijai, kuri daugeliu atveju, neturi tiek pajamų, kad net pasvajotų apie ekektromobilį. Tačiau mėginama sukurti vaizdą, kad elektromobilį pirkti apsimoka. Ant kaladėlių nepritaupysi. Galiu tiksliai pasakyti, kokią ne pačio seniausio dyzelinio automobilio išlaidų dalį sudaro kaladėlių keitimas normaliame servise būtent man - 1 proc. visų išlaidų automobiliui. Aš sutinku, kad kai kurie nenori skaičiuoti pinigų automobiliui. Tai viskas OK, jūsų valia. Ir viskas ok kai sakoma, kad elektromobilis yra automobilis entuziastams. Bet mėginimas primesti mintį, kad statistinis vairuotojas gali sutaupyti įsigijęs elektromobilį yra paprasčiausias akių dūmimas. Ir net jei jis subsidijuojamas, tai visvien yra akių dūmimas, nes subsidija iš dangaus nenukrenta. Ją susimoka visi, net ir tie kurie nei prie namų, nei prie darbo neturi įkrovimo vietų ir vien dėl to apie elektromobilį nesvajos.
Benediktas 2022-01-31 14:29
Mašina, jei su darbu tiesiogiai nera susiejusi ir viską vertinam pinigais, tai ji jau yra nuostolis, kai tik nusperki, nesvarbu VDV ar EV. Nes amortizacija. Jei mažai važinėji, tai išvis naujos neverta pirkti - niekada tie pinigai neatsipirks, mašina nuvertės labiau, nei bus ekonomiska. Arba dėvėta arba dviratis ir visuomeninis trasportas arba pesčiomis - sveika pajudėt. Jei daug vaziuoji, tada taip - EV gerai. Tik dar reiktu irgi palaukti, kol kainos pakris.
vkv 2022-01-31 14:47
Taip, 100% tiesa - automobilis yra nuostolis (išlaidos), o ne ivestija (pajamos). Išlaidos turi būti pasvertos. Reikia visų pirma įvertinti savo galimybes, o tada poreikius. Gal kiek neįdomu, bet toks gyvenimas. 99 proc. laiko praleidžiant mieste ir neturint vaikų automobilis nereikalingas. Tuo labiau kai turime CityBee.
gytis13 2022-01-31 16:18
Svarbiausia kad bent kol kas galima nepirkti tų elektromobilių ir bėdos nebus, smagiai pablevyzgosim forume ir pakaks. Bet ateitis tai mane neramina, nebent Vakarų Europos algų lygį pasieksime.
GT-R 2022-01-31 19:25
Prieš 3 metus skaičiavau, kiek turėčiau nuvažiuot su elektromobiliu, kad jį apsimokėtų pirkti vietoj benzininio automobilio, nes tuo metu kaip tik tokį pirkau naują iš salono. Mano atveju panašios komplektacijos Nissan Leaf, lyginant su mano pirktu benzininiu auto, būtų atsipirkęs tik jei per metus nuvažiuočiau mažiausiai 25k km. Kadangi nuvažiuoju per pusę mažiau, tai nei per kur neapsimokėjo į elektromobilį žiūrėti. Nežinau, koks skirtumas būtų šiuo metu, bet dėl išaugusios elektros kainos manau, kad tai būtų elektromobilio nenaudai.
immortallt 2022-01-31 20:15
GT-R dabar elektriniams automobiliams taikoma mažesnė palūkanų norma, kas irgi gerina perkant naują automobilį. vkv, Lietuvoje galėtų pagaliau baigti praleidinėti pro technikinę netvarkingus automobilius, dūmijančius dyzelius, su išpjautais katalizatoriais ir DPF, staiga pasirodytų, kad gyvi automobiliai, dar tinkami eksploatacijai, patys pigiausi yra bent 3x brangesni, nei dabar yra rinkoje, o jų eksploatacija irgi brangesnė vos ne dvigubai. O dabar važiuoja su lavonais, deginančiais tepalus ir be išmetamųjų dujų filtrų, nes filtro ir katalizatoriaus pakeitimas kainuoja daugiau, nei pats automobilis. O tada tu nori lyginti su techniškai tvarkingu automobiliu Beje, seno automobilio remontus įskaičiuok, ir laiką po remontus važinėti, nebebus taip pigu.
vkv 2022-02-01 20:54
@immortallt Dūmijantį automobilį šiandien, retai pamatysi. O jei pamatei, būk pilietiškas - pranešk į ePoliciją. Kokios konkrečiai dyzelinio autmobilio išlaidos padaro jas dvigubai didesnėmis nei benzininio? Jei dyzelinis automobilis pagrinde naudojamas trumpiems atstumams, tada iš tikrųjų gali tekti susidurti su brangiai kainuojančiu remintu, nes dyzelinis automobilis sukurtas ilgiems atstumams. Čia vėlgi kalba eina apie tuos kurie neįsivertinę poreikių “prisiinvestavo” į dyzeliukus, nes prieš 10 metų visi pirko tik dyzeliukus, o po to dar teko “investuoti” į remontus. Aš asmeniškai dyzelinio automobilio nenorėjau. Bet prieš tris metus ar daugiau metų benzininių ir dyzeliniu automobilių kainos susikeitė vietomis. Dyzelių jau niekas nebenori imti, nes kažkuriuose miestuose už kelių tūkstančių kilometrų nebeįsileidžia į centra. O dar Lietuvoje įvedė taršos mokestį. Bet viską susikaičiavus, kito varianto net ir negalėjau rinktis. Tiesa sakant, nežinau kokį variantą rinkčiausi dabar, jei reikėtų keisti automobilį.
AAA000 2022-02-01 21:37
dyzelis apsimokes vidutiniam pirkejui dar maziaus 10+ metu Lietuvoje. kaip idealiausias pirkinys. benzas daba neapsimoka. ev apsimoka tik labai labai devetas su vogtais akumais ir tik miestieciui su asmenine rozete. tos lidlo rozetes pastoviai uzimtos. o laisvesnes nebent provincijose - kur tiesiog nera jokiu elektromobiliu. bet ir jos vasara bus uzimtos visos. pas mus nuline ev infrastruktura. ir perkamoji galia nusmukdyta konservu desimtmeciams. ir neadekvatai vel ten kazkaip ilindo... net jei uzkels konservai dyzeliu akcizus iki kosmoso = prives tranzitines furos bakuose. ir vietines cirvos tures nuciulpinet trranzitiniams intensyviau. va tiek gali padaryt konservai itakos dyzeliams. o salies elektrifikacija kolkas is esmes stabdoma. nesugriautu elektros tinklu pajegumu kvotas tik dar pastumdo vejui. daugiau nieko nevyksta. bulbasu saules elektriniu investicijos didesnes batka ekonomiskai aplamai protingesnis uz visus musu konservus su visais ekonomikos ekspertais kartu... batkos asmenine komandine ekonomika didesnio pelningumo... kad kencia vietiniai - cia ju problema... kantresni matyt.