„Tesla Model 3“ prieš „BMW i4“: kuris geresnis? Ar čia yra aiškus nugalėtojas? (Video) ()
Gyvenimas klostosi gerai ir jūs turite šiek tiek laisvų pinigų, kad pakeistumėte savo seną automobilį į šiek tiek modernesnį. Puiku! Bet į kokį? Na, tai, žinoma, bus visiškai elektra varomas automobilis, ar ne?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiandien svarstome apie šiuos du variantus – „BMW i4“ ir „Tesla Model 3“. Pažvelkime į detales.
Platformos ir variantai
Galite rinktis iš trijų „Tesla Model 3“ variantų: tai, kas anksčiau buvo vadinama „Standard Range+“, taigi tai tik jūsų pradinio lygio modelis. Tada yra „Long Range“ ir „Performance“. Su BMW jūs turite tik dvi galimybes. Yra pradinio lygio „eDrive40“ ir daug greitesnis „M50“.
Tačiau trumpam grįžkime prie pradžios, nes šie du automobiliai buvo sukurti labai skirtingai! „Tesla“ yra elektromobilių gamintojas, tačiau BMW vidaus degimo sistemą kuria dešimtmečius. Taigi „Tesla“ neturėjo daryti jokių kompromisų... jie tiesiog pradėjo kurti geriausią EV. Tačiau BMW turėjo nuspręsti, ar jie gamins elektromobilį nuo nulio, ar sukurs EV platformą, kurioje galės įdėti elektros variklį. Jie pasirinko pastarąjį variantą.
Dizainas ir stilius
Pakalbėkime apie dizainą prieš pereidami prie tokių dalykų, kaip galia ir nuvažiuojamas atstumas.
Pirmiausia reikia pasakyti, kad net nuo projektavimo stadijos tarp šių dviejų gamintojų yra kultūrinis atotrūkis. Skiriasi požiūris į dizainą... ir tai turi įtakos tokiems dalykams kaip audinio pasirinkimas ir salono išdėstymas. Nors jums labiau patinka vienas, o ne kitas, tai nebūtinai reiškia, kad vienas jų yra prastesnis. Jie tiesiog skirtingi ir tinka skirtingiems skoniams.
Išoriškai „i4“ bus labai pažįstamas BMW gerbėjams ir beveik nesiskiria nuo 4 serijos analogų... bent jau neįgudusiai akiai! „M50“ yra šiek tiek patobulintas, kad būtų išskirtinai vokiško prekės ženklo greitas kupė, pasižymintis daug agresyvesniu stiliumi.
Kita vertus, „Tesla“ automobilis labiau atrodo kaip gimęs vėjo tunelyje. Tai daug paprastesnis ir švaresnis dizainas. Priekinė dalis prasideda žemiau ir palaipsniui kyla. Nebent žinote, kad reikia atkreipti dėmesį į ratus ir mažą spoilerį gale, priklausomai nuo to, į kurį „Model 3“ variantą žiūrite.
Viduje BMW apdaila tiksliai tokia, kokios norėtų prekės ženklo gerbėjai. Ilgas išlenktas ekranas, kurį malonu liesti, visiškai kontrastuoja su „Model 3“, kurio ekranas yra labiau išsikišęs, stačiakampis. Mygtukų trūkumas „Model 3“ suteikia futuristinį ir minimalistinį pojūtį. BMW yra daug tradiciškesnis ir niekaip nepažeidžia pažįstamumo jausmo, kurio daugelis tikisi. Medžiagos BMW bus daug švelnesnės ir minkštesnės.
Matmenys
Matmenys nėra pati spalvingiausia tema žiūrint į šiuos automobilius, tačiau svarbu tai paminėti, nes kai kuriems žmonėms tai gali būti lemiamas veiksnys. Abu yra žemi ir aptakūs. Tiesą sakant, jie yra beveik identiško ilgio, pločio ir aukščio atžvilgiu. Nors žiūrint, atrodo, kad BMW priekinė ir galinė dalys yra šiek tiek aukščiau.
Viduje „Model 3“ atrodo šiek tiek erdvesnis dėl stiklinio stogo, kuris nusidriekia iki pat bagažinės. Gale yra šiek tiek daugiau vietos 3 suaugusiems. Priekyje taip pat gausite daug daugiau vietos. Bagažinė „Model 3“ automobilyje taip pat yra erdvi.
Akumuliatorius, nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimas
Pereikime prie baterijų, nuvažiuojamo atstumo ir įkrovimo... ir pradėkime nuo baterijų. Kas dedasi į šiuos du automobilius?
Pirmiausia pažvelkime į „Tesla“, nes čia kalbėti apie baterijas yra šiek tiek sudėtinga. Matote, „Tesla“ oficialiai neatskleidžia baterijų dydžių, todėl turime spėlioti, kokie jie yra. Be to, nuolat atliekami nedideli patobulinimai, pvz., kai kurie „Model 3“ gauna didesnės talpos LFP akumuliatorius. Taigi dabar galite įsigyti pradinio lygio „Model 3“ su 57,5 kWh akumuliatoriumi, kuris realiame pasaulyje pasiūlys 402 km. Bet palyginkime kitus du variantus, nes jie yra labiau panašūs pagal kainą.
Palyginkime „eDrive40“ su „Long Range Model 3“. BMW turi 80,7 kWh bateriją, tuo tarpu „Model 3“ dabar galite įsigyti su 75 kWh. Taigi tai nedidelis BMW laimėjimas, bet ar tai suteiks jums daugiau diapazono? WLTP skaičiai šiek tiek palankesni „Tesla“, ir manome, kad realiame pasaulyje skirtumas yra labai mažas, nors jei galėtume lažintis, duotume daugiau šansų „Tesla“. Manome, kad abu šie automobiliai yra pajėgūs nuvažiuoti 483 km realiame pasaulyje. Žiemą šiek tiek mažiau, vasarą šiek tiek daugiau mieste.
Bet ką daryti, jei norite šiek tiek greičio ir turite nuspręsti tarp „M50“ ir „Performance“? Abu automobiliai vis dar parduodami su tomis pačiomis baterijomis. Ir oficialiuose reitinguose, ir realiuose vertinimuose teigiama, kad „Tesla“ laimi labai nedidele persvara.
O kaip akumuliatoriaus įkrovimas? Galima drąsiai teigti, kad jie abu yra gana geri variantai!
Pradėkime nuo kintamosios srovės įkrovimo, kai visi šie automobiliai sunaudos 11 kW. DC įkrovimas taip pat gana gerai atlieka savo darbą. Netgi „Model 3“ pasieks maždaug 175 kW greitį nuolatinės srovės režimu. Kalbant apie BMW, abiejų variantų didžiausia galia sieks 200 kW. Tiek „Model 3 Long Range“, tiek „Performance“ variantų galia sieks 210 kW. Taigi čia vėl lygiosios. Tačiau pergalę atiduosime „Tesla“, nes gausite neribotą prieigą prie „Supercharger“ tinklo.
Našumas
O dabar prie gerų dalykų... Našumas! Taigi pašalinkime pradinio lygio „Model 3“ ir pasakykime, kad jis turi labai garbingą 239 kW galią, kuris iki 100 km/h įsibėgės per 6,1 sekundės.
Palyginkime „eDrive 40“ su „Model 3 Long Range“. Kai BMW sveria apie 200 kg daugiau nei varžovas, jam prireiks nemažai galios, kad įveiktų „Tesla“. 250 kW galios BMW iki 100 km/h įsibėgės per 5,7 sekundės. Taigi jis yra greitesnis nei pradinio lygio „Model 3“, tačiau jį gerokai triuškina „Model 3 Long Range“, kuriam 100 km/h greitis pasiekiamas vos per 4,4 sekundės.
Dabar palyginkime „i4 M50“ su „Model 3 Performance“. Abu automobiliai yra varomi visais ratais, tad problemų dėl traukos nebus. BMW turi 400 kW galią ir 795 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu „Tesla“ turi 413 kW galią, bet mažesnį sukimo momentą, t. y. 660 Nm!
Taigi, ką tai reiškia, kai uždedate koją ant akceleratoriaus? „i4 M50“ iki 100 km/h įsibėgės per 3,9 sekundės, o „Model 3 Performance“ – per 3,3 sekundės. Tačiau verta paminėti, kad Vokietijos gamintojai turi tam tikrą reputaciją kaip per mažai žadantys ir kartais per daug duodantys. Taigi manome, kad šių dviejų automobilių įsibėgėjimo iki 100 km/h laikas bus beveik identiškas. Tikėtina, kad „Tesla“ startuos šiek tiek greičiau, tačiau dėl didesnio sukimo momento BMW gali būti šiek tiek galingesnis greitkelyje.
Išvados
Taigi, kas skiria du automobilius? Ir kodėl pirktume vieną, o ne kitą?
Kalbant grynais skaičiais, „Tesla“ yra geresnis variantas: jis važiuoja greičiau, siūlo šiek tiek didesnį nuvažiuojamą atstumą, geresnį efektyvumą, geresnį įkrovimą, daugiau vidinės erdvės. Tačiau, kaip visi žinome, pirkdami automobilį, žiūrime ne tik į skaičius. Svarbu tai, link ko traukia širdis.
Mažai tikėtina, kad pasirinkimą šiuo atveju gali lemti kaina, nes automobiliai kainuoja ganėtinai panašiai. Net jei tarp jų yra kelių tūkstančių skirtumas, tas, kuris gali sau leisti vieną, greičiausiai galės sau leisti ir kitą.
Kokia jūsų nuomonė? Kuris pirkinys geresnis?