Energetikos ministerija planuoja tikrą transporto perversmą: Lietuvoje turėtų veikti virš 85 tūkst. elektromobilių įkrovimo stotelių

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2022-05-13 08:52
Kur tie žemėlapiai? Įdomu kur plėsis mūsų mieste.
AAA000 2022-05-13 09:09
toliau mulkina visuomene... paxazucha. jei minimali elektromobilio stotele reikalauja 11kw galios, vadinas visi gyventoju elektros ivadai turi but minimaliai pakelti iki 11kw. standartizuoti. ir niekaip neapmokestinami jokiais galios mokesciais. ar kazkokiom nesamonem. butinasis minimumas. tokia siuolaikiskumo realybe - jei norim ekologijos. specialu energetikos istatyma tegu ruosia automobilizmui. ir poistatymines realizacijos tvarkas. finansavimo budus. tegu pradeda naikint visus silpnesnius ivadus su valstybes parama. kol tokio plano nebus - tol aiskiai nedirba. tik propagandini suda mala apie sviesia ateiti. rusiskos metodikos. svaisto mokescius kazkokiom vasiukinem psiaudo studijom. pinigus plauna kazkokia buhalterijai ir jos reklamai. konservai sumauti. daugiabuciams situs ivadus tegu daro lauke su PRIVALOMA viena auto stovejimo vieta butui. tuo paciu ir elektros apskaita gales iskelt is butu. nes verkia - kad sunku aptarnaut - tipo islaidos nepakeliamos. tegu namo vidaus instaliacija, nuo skaitiklio lauke(parkavimo vietoje) iki buto patys savininkai rupinasi. o tie kur nesutinka isirengt naujoviskai - tegu energetinius mokescius papildomus moka infrastrukturai. kiek gi galima gyvent paukstidziu standartais? vienintelis iki siol realus veiksmas Lietuvoje - iskele sklypu apskaitas kazkiek... bet nugaidino galingumus visiskai - taigi teks vel perdarinet/dubliuot elektromobilizmui pritaikant... nors paklot storesni (energetiskai efektyvesni) kabeliai is esmes ir 10% kainos nesudare kabeliavimo darbu... net cia paxazucha - realiuose darbuose - kai galima net lauko apskaitos dezes, galutini kabelyna ir pastotes standartizuot valstybes masteliu ir sutaupyt milijonus... o ne po individualu projekteli tarp dvieju stulpu renginet kas keli metai... daba tuo ir uzsiima - galias skaiciuoja-perskaiciuoja-optimizuoja... naudos - NULIS. zala visuomenei akivaizdi - priejima prie elektros sunkina... balsuokit toliau uz konservus - kibirais optimizuota elektra turesit pirkt... nepriklausomos elektros kibiru pardavejams jau mokat... o cia sekantis etapas...
immortallt 2022-05-13 09:38
Užsimanei jau žemėlapių ir dar visų. Nebus jų dar ilgai. Daug plėtimosi bus spontaninio, bet iš esmės turėtų atsirasti prie visų traukos centrų, prie magistralinių kelių esančiose aikštelėjse, ir daugiabučių kiemuose. Skirsis nuosavybė, krovimo galios ir t.t. pagal poreikį. AAA pakomentuosiu tiek kiek jo briedą sugebėjau perskaityti - ne, 11 kW nėra minimali galia krauti elektromobilius ir net dauguma 11 kW iš AC tinklo negali pasiimti, bet kaip visada, galvoja, kad viską išmano, o realiai šnipštas. P.S. ne viešos krovimo stotelės, iš esmės elektros lizdai atsiras ir prie individualių namų. P.P.S. elektromobilizacija galbūt paskatins daugiabučius pagaliau susitvarkyti žemės nuosavybės dokumentus, per 30 metų nesugebėjo, tai gal dabar pajudės. Susitvarkius dokumentus tada ir riboti automobilių skaičių gali bendrija, ir aikštelę susitvarkyti, ir krovimo vietas įsirengti. Net nebūtina iš tikrųjų krovimo stotelės įranga kiekvienai vietai, užtektų atvesti kabelį kiekvienai vietai, o krovimo įranga, kad galėtų krauti max galia 1/3 automobilių. Max galia realiai būtų 11 kW. Padarai kainodarą, kad kuo didesnės krovimo galios nori, tuo brangiau kainuoja, ir realiai taip bendrija užtikrina ir kad įranga išlaikoma, ir kad jei kažkam labai reikia greičiau pasikrauti, tokia galimybė būtų.
Benediktas 2022-05-13 09:46
Pamačiau straipsnio antraštę ir galvojau parašysiu: tuoj išlys AAA000 ir pradės viską kritikuot, nes TAG'ai: Lietuva, elektromobiliai. Bet nespėjau, pralenkė mane. Dar AAA000 išlenda, kai būna tagai: Lietuva, energetika. Arba tagai: Lietuva, dujos. Arba tagai: Baterijos. Išlenda tada pakritikuot.
AAA000 2022-05-13 09:58
pakomentuosiu, jei jau prasaisi - biski oftopikas... matai - cia labai didelis atsilikimas visuomenes - siuolaikines energetikos suvokime. tu irgi "balaninis" energetikas - jei ka net vistininko nesieki. gaudaisi tik kritikoje - kas tiesiogiai nesusije su energetikos problemom - informacijos pateikimo tonas tik. gal koks romanu rasytojelis esi, kur prie zvakes internetu naudojiesi? nes daug visur visko komentuoji - bet labai skystai... forume kas liecia energetika - dauguma uzsicikline buitinese problemose energetikos temose. visa ta komentaru mase telpa i "galutinio km problema". kas liecia elektra. o pletra tiesiogiai komentuojama labai mazai... imortalo propaganda tik vien viska cia uzgozia... kai pasauly pilna geru sprendimu. ir net galimos problemos zinomos ir yra issprestos.
iPienius 2022-05-13 21:23
o jus dar skaitot, ka AAA triedzia?
technologas 2022-05-14 11:52
Gūglas užbanino? https://lakd.maps.arcgis.com/apps/insta ... c2ac3c82d8
mindaugas.vaitiekūnas 2022-05-14 14:03
Jau kai pradedu nesuprast apie ką kalba, tai šoku prie sekančio komentaro. Dažniausiai kelių sakinių užtenka. Anksčiau dar bandydavau iššifruoti, bet dabar nebeturiu tam kantrybės
Marius.brn 2022-05-16 09:31
Vienas is pavyzdziu kaip prie blokiniu namu beveik nematomi keturi krovimo taskai. Aisku Norvegijoje yra bendrijos kurios viskas tvarko ir planuoja demokratiniu budu. Yra atitinkamas poreikis, yra ir sprendimas. Kaip immortallt raso, tai tik reikia noro susitvarkyti.
immortallt 2022-05-16 09:53
Geras planas, bet čia ne tuos 85 tūkst. man rodos atspindi.
donatasv 2022-05-16 19:15
Neužbanino, jei jau rasot apie taremus žemėlapius tai įdėkite nuorodą. Verslo reikalais atsirado poreikis labai dažnai važiuot apie 150km pirmyn/atgal. Nusprendėme išbandyti nauja Nissan Leaf (dyzelis perdaug kandziotis pradejo), visai patiko kol valstybė duoda nemokamos elektros... Kaži šios naujai ruošiamos krovimo stotys bus iš eu pinigų? Ir tas 5 metų free krovimas bus pratęstas kaip pristatys naujų?
Benediktas 2022-05-16 19:52
Žinoma. Amžinai bus free.
donatasv 2022-05-17 19:57
Tavo sarkazmas šioje vietoje nelabai tinkamas. Ypač tokiems žmonėms kurie visoms 5-ioms gina elektromobilių plėtra. Aš visad skeptiškai žiūrėjau į elektromobilius ir vien tik šios programos dėka nusprendžiau išbandyti dacia springą... ne mašina realiai paėmus, už 20k eurų tai yra savęs baudimas. Tada išbandėme nissan leaf 27k eurų iškastruotas. Bet labai smagiai važiuojantis automobilis. Toks entry level šeimos auto kurį užsisakėme.
immortallt 2022-05-18 07:42
Sarkazmas vietoje. Nemokama elektra padeda sutaupyti jau kapeikas, palyginus su tuo, kiek padeda sutaupyti pats perėjimas nuo VDV prie elektros. Ir ne, su ES parama niekas nebenori vystyti elektromobilių krovimo stotelių, nes kai turi pasidengti pats galios mokestį ir dar elektrą susimokėti, kai jinai tokia brangi, tai ta parama neprasminga tampa. Tada rezultatas - sugedus toms stotelėms, jas taiso labai labai lėtai, nu kad per 5 metus kuo mažiau jos dirbtų. Skeptiškai žiūrėjau į elektromobilius Šįmet daugiau nei pusę naujų automobilių parduotų ES bus įkraunami automobiliai. Pernai daugiau nei dyzelinių arba benzino buvo daugiau. Kaina elektromobilių didelė, dėl didelės jų paklausos. "Early entry" periodas, kai permoki už tai, kad nusipirkti anksčiau, nei dauguma. Taip yra su visomis riboto tiekimo technologijomis, prekėmis, žaliavomis, paslaugomis ar kuo tik nori.