[Karšta tema] Ką reiškia skristi į Rusiją, kai Vakarai uždarė oro erdvę – CNN žurnalistas pabandė iš Londono pasiekti Maskvą: kaip jam sekėsi? (Video) ()
Europos oro erdvės uždarymas Rusijos lėktuvams sukėlė realių problemų keliautojams, bandantiems skristi tiek į šalį, tiek iš jos, nes ji tęsia savo invaziją į Ukrainą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai paskatino grumtynes dėl paskutinių lėktuvų bilietų. Kai kuriems keleiviams tai buvo lenktynės su laiku – viena po kitos oro linijos atšaukė skrydžius, kad laikytųsi oro erdvės apribojimų arba patyrė logistikos problemų, kurias sukėlė naujai įvestos sankcijos.
Apie dabartinę situaciją oro erdvėje pasakoja CNN žurnalistas Piteris Vilkinsonas, kuris savaitgalį iš Londono bandė pasiekti Maskvą:
„Sekmadienį bandydamas iš Londono pasiekti CNN Maskvos biurą, patyriau kai kuriuos iššūkius, su kuriais turėjo susidurti kiti keleiviai, bandydami kirsti sienas, kol jos dar neužsidarė.
Iš pradžių buvau užsisakęs skristi anksti dieną iš Londono Heathrow oro uosto „Lufthansa“ skrydžiu per Frankfurtą. Anksčiau tą pačią dieną viskas atrodė gerai, nors JK ir Rusija jau buvo nutraukusios tiesioginius oro susisiekimo ryšius.
Vėlesnėmis valandomis buvo uždaryta daugiau oro erdvės, tačiau „Lufthansa“ tęsė skrydžius iki 23 val. – likus vos aštuonioms valandoms iki registracijos – kai sužinojau, kad mano skrydis buvo atšauktas, nes „Lufthansa“ nutraukė skrydžiud į visus į Rusiją nukreiptus maršrutus.
Kelias ateinančias valandas buvo įnirtingai ieškoma alternatyvaus skrydžio, kuriam negresia atšaukimas.
Vienas iš galimų planų galėjo būti skristi per Kasablanką, Maroką, „Air Maroc“ lėktuvu, tačiau, šis variantas greitai buvo atmestas. Rizika įstrigti Maroke, jei antroji kelionės dalis būtų nutraukta dėl panašių priežasčių, buvo per didelė. Tai taip pat būtų užtrukę per ilgai.
Vietoj to, skrydis Graikijos oro linijų bendrove „Aegean Airways“ ir tranzitu Atėnuose atrodė geriausias sprendimas, nors mano skrydis turėjo atvykti pirmadienį 4 val. ryto.
Kai sekmadienį važiavau į Heathrow ir vis daugiau oro linijų nutraukė skrydžius į Maskvą, ėmiau jaustis pesimistiškesnis dėl savo galimybių pasiekti Maskvą“.
Lėktuvų apgręžimai
Piteris Vilkinsonas tęsia: „Visai gali būti, kad man būnant ore pirmajame savo kelionės etape, Graikija ar platesnė Europos Sąjunga gali įvesti sankcijas, kurios galbūt privers aviakompaniją sustabdyti skrydžius į Rusiją.
Jei taip nutiktų, galėčiau įstrigti Atėnuose ir būti priverstas surengti varginantį skrydį namo.
Šeštadienį „Air France“ dukterinė įmonė KLM atšaukė du skrydžius į Maskvą ir Sankt Peterburgą, nes baiminosi, kad Europos sankcijos gali lemti, kad aviakompanija negalės siųsti atsarginių aviacijos dalių į Rusiją. Tai galėjo reikšti, kad lėktuvai įstrigtų tuose miestuose, jei jiems iškiltų techninių problemų.
Tęsinys kitame puslapyje: