Naujasis karinis transporto lėktuvas „Airbus A400M“ pirmą kartą pakilo į orą (Video) (8)
Naujojo Europos karinio transporto lėktuvo „Airbus A400M“ pirmasis skrydis penktadienį sustiprino viltis, kad pagaliau bus įgyvendintas jau bent trejus metus vėluojantis 20 mlrd. eurų (69 mlrd. litų) vertės projektas, kuriam buvo iškilusi grėsmė nutrūkti dėl smarkiai išaugusių kaštų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
A–400M kūrimo projektą 2003 metais inicijavo septynios NATO šalys – Belgija, Didžioji Britanija, Prancūzija, Vokietija, Liuksemburgas, Ispanija ir Turkija, kurios užsakė 180 tokių lėktuvų. Belgija įsigis 7, Prancūzija 50, Vokietija 60, Liuksemburgas 1, Ispanija 27, Turkija 10 ir Didžioji Britanija 25 A400M lėktuvus.
Projekto įgyvendinimui ir finansavimui šios valstybės įsteigė bendrą ginkluotės agentūrą OCCAR.
Agentūros vadovas Klausas fon Šperberis (Klaus von Sperber) prieš porą metų pavadino šį projektą vienu didžiausių karinio bendradarbiavimo Europoje pavyzdžių. Užsakymo dėl 180 lėktuvų apimtis sudarė 20 mlrd. eurų.
Pirmieji naujieji kariniai lėktuvai užsakovams turėjo būti pateikti 2009 metais. Apskritai pirmasis A400M skrydis numatytas dar 2008 metams. Tačiau visi planai subliūško augant finansiniams projekto poreikiams. Tad numatyto projekto biudžeto pereikvojimas maždaug 5 mlrd. eurų (17,3 mlrd. litų) sukėlė daug abejonių dėl šio lėktuvo ateities.
Pagal planą, naujieji lėktuvai turėtų pakeisti pasenusius transportinius lėktuvus "C-160 Transall" ir "C-130 Hercules". Anot "Airbus" kompanijos, naujasis tarpžemyninių nuotolių lėktuvas, pasižymintis didele keliamąja galia, ypač tinka krizinėms operacijoms. Bendras kelių Europos valstybių užsakymas taip pat palengvins jų bendradarbiavimą per tarptautines taikos palaikymo operacijas bei NATO ir Jungtinių Tautų humanitarinės pagalbos akcijas.
Šiuo metu tokie lėktuvai būtų ypač tinkami naudoti aprūpinant pajėgas, dislokuotas kalnuotose konfliktų zonose, tokiose kaip Afganistanas, taip pat vykdant humanitarinės pagalbos operacijas.
Tad nors lėktuvo likimas pakibęs ant plauko, konstruktoriai tikisi, kad trijų valandų trukmės pirmasis A–400M skrydis padės sėkmingai užbaigti iki šiol didžiausią Europos šalių gynybos projektą.
Pilkos spalvos orlaivis pakilus virš Ispanijos miesto Sevilijos, jame gynybos pareigūnai susitiko aptarti, kaip bus tęsiamas smarkiai vėluojantis ir gerokai brangiau nei planuota kainavęs projektas.
Apie pirmąjį lėktuvo skrydį galite peržiūrėti šį delfi.tv reportažą
Na, o šiame video siužete gražiai pateikta pradinė „Airbus A400M“ idėja.
Panašu, jog bendra projekto vertė leistų jam įsibrauti į brangiausių inžinierinių projektų dešimtuką - ką gi, ateityje jį teks papildyti.