Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Sarunas 2009-12-23 19:42
Patentai yra didžiausias blogis ir stabdis mokslo pažangoje...
Robinis 2009-12-23 19:47
Na bet jei pasiimi kieno nors kito idėjas, tai kazkiek duok to pelno atgal už idėja. O ne kad pasiimi ir eik n*.
MindaugasV85 2009-12-23 20:08
Pritariu Šarūnui. Paimkim idealią situaciją: aš esu labai turtingas ir labai protingas. Prikuriu n technologijų, užpatentuoju visose pasaulio šalyse ir niekam neleidžiu jomis naudotis (arba kaina būna tiesiog neįkandama). Tada tampu tos srities monopolininku ir galiu išsi**sinėt iš viso pasaulio.
Mano manymu turėtų būti kiek kitokia technologija. Aš kažką sukuriu ir naudojuosi tuo, kad uždirbčiau pinigus pats, arba atiduodu arba parduodu šią idėją kažkam kitam. Aišku iki patekimo į kitas rankas ji neturėtų būti viešai paskelbta. Kitaip nepavadinčiau to atidavimu/pardavimu
Belzebubas 2009-12-23 20:57
Viskas gerai su tais patentais. paimkim kaip pavyzdį farmaciją: sukurti kažkokiam rimtam preparatui reikia investuoti nuo keliasdešimt iki kelių šimtų milijonų $. Tai visuomet yra pigiau nukopijuoti, nei sukurti pačiam, todėl nukopijavusi įdėją kompanija gali pasiūlyti pigesni gaminį ir taip nukonkuruoja patį išradėją. Tai jei kompanija žinos, kad kiekvienas galės nusikopijuoti jo gaminį, paprasčiausiai neinvestuos į tyrimus.
lape 2009-12-23 21:27
Stabdis tas XML, patentai irgi.
vytautas39 2009-12-23 21:34
WAU MS office 2003/2007 maždaug vienėms metams nustotas platinti
Metas suklestėti Open Ofice ir Linux
syberex 2009-12-23 22:02
Patentai yra ne blogis ir ne stabdis, o variklis. Kaip jau buvo pateiktas pvz su farmacijos kompanijom, patentai sudaro salygas atsirasti keliems panasiems produktams, o tai savo ruoztu naikina monopolija ir mazina produkto kaina. Konkurentai technologijas dazniausiai kopijuoja pridedami kai kuriu patobulinimu ir tokias technologijas patentuoja kaip savas. Is kitos puses ziurint jei patentu nebutu, tai niekas nenoretu ir isradinet tu technologiju, nes tai kainuotu labai brangiai ir tai nei atsipirktu nei nestu koki nors pelna. Beje uz patentu galiojima jei neklystu kasmet reikia moketi.
MindaugasV85 2009-12-23 23:27
Na tarkim patentai gerai... Pamenu buvo čia straipsnis kai į teismą buvo paduotos berods MS, Apple kompanijos dėl thumbnail. Atseit kažkokia kompanija jau buvo užpatentavusi šį "išradimą" - sumažintą peržiūros galimybę.
Arba pamenu buvo toks filmas: vaikinas gyvena prabangų paleistuvišką gyvenimą, nes matai jo tėtis ar tai senelis sukūrė Kalėdinę giesmę ir ją užpatentavo. Ir iš tos dainos jam dabar byra doleriai.
Arba čia buvo straipsnis kaip kažkokia automobilių gamykla užpatentavo naujovišką durų atidarymo būdą. Man tai ten nieko patentuojamo nepasirodė...
Ar neišauš tokia diena, kai įkalęs vinį į sieną ir pakabinęs laikrodį būsi paduotas į teismą, nes matai nukopijavai nuo kaimyno Antano dizaino elementą, už kurį dizaineriui jis paklojo gražią sumelę?
Manau reikėtų bent jau nusistatyti kažkokias protingas ribas tarp to ką galima patentuoti ir ko ne.
Kilgoras Trautas 2009-12-24 00:18
Patentų gynėjai,
IMHO
Patentai naudingi ir reikalingi tik 1. didelėms korporacijoms, 2. patentu biurams, 3. teismams ir 4. taip vadinamiems patentų "parazitams" (įmonės kurios nieko negamina, o tik kaupia patentus ir jais naudojasi šantažui ar per pardavinėjant)
Aiškinu kodėl:
Didžiosios kompanijos dažniausiai pasirašo patentų mainų sutartis. Jos viena prie kitos dėl patentų pažeidimų nekimba. Aišku viena korporacija be kitos patentų irgi negalėtu gyventi, jei kažką gamini greičiausiai vistiek pažeisi kažkieno patentą. Tuo pačiu atsikratoma naujais sėkmingais konkurentais kurie neturi sukaupę daug patentų, kad galėtu vykdyti patentų mainus taip jiems užkertamas kelias į gamybą (panašiai kaip dabar tarp Apple ir RIM del itune, arba intel vs nvidia dėl i7 bazės). Su vienu patentu lauke ne karys! Tokius greitai didieji "suvalgo".
Na patentu biurams ir taip aišku dėl ko naudinga. Jie norėtu kad leistu patentuoti ne tik išradimus, bet atradimus, idėjas ir panašiai. Aišku kadangi tarp išradimo, atradimo ir idėjos nedidelis skirtumas, tai jie ir tuo manipuliuoja ir patentuoja netik beleka.
Teismams, tai kad tik būtu teisinių spragų. O kur patentai ten jų pilna. pvz. JAV apie 40% užginčytų patentų teismai pripažįsta negaliojančiais. (tai įrodo, kad patentuojama tikrai beleka).
Na apie patentų parazitus neberašysiu.
Dabar man papasakokit kur čia skatinama konkurencija, mokslas, pažanga. Lyg ir toks būtu patentų tikslas?
p.s.
Medicinoje patentai turi terminą. Vien todėl nereiktu medicinos sugretinti su kitom šakom.
immortallt 2009-12-24 01:30
Jeigu patentai yra blogis, ka siulot ? Nesakau, kad patentai yra nenugincijamai gerai, jie turi ydu, bet be ju, tikrai tiek nebutu investuojama i R&D, nes tu sukisi koki 1mlrd USD, o kitas idejes 5mln USD nukopijuos. O dabar spekit, kieno kaina bus mazesne ir kas lieka ant ledo.
Aurum 2009-12-24 10:19
Puikiai pastebeta.
Siaip pabandykit kanors tikrai gero israsti, neuzpatentuokit, pamatykit kaip per kelis menesius jusu isradimas nukopijuojamas ir pavogiamas, kai patys jam skyret kelis ar keliolika metu, ar tikrai nebus bloga?
Patentai yra pakankamai tiksliai apibrezti. Europoje ir pasaulyje neuzpatentuosi bet ko. Pvz. vienas is punktu "naujumas". Negali uzpatentuoti kampu ikaltos vynies, nes vynies ikalimas yra labai senas dalykas. Bet gali uzpatentuoti kokiusnors kampinius itvirtinimus mandrus, kuriu nesiamoji galia bus daug didesne negu dabar naudojamu ir kuriu kolkas dar niekas nenaudoja. Kad padaryti patenta, reiks padaryti tyrimus, nustatyti techninius parametrus ir t.t. Kitas architektas sumastes naudoti tavo technologija, jau netures visko sito matuoti, nustatineti, o gales tiesiog nusipirkti is taves patenta. Tai daug kartu palengvins ir pagreitins jam darba. Is kitos puses, jeigu nebutu patento, kitas architektas, pamates tokia ideja, ja nukopijuoti, bet neatsizvelgtu i naudojamas medziagas ir kitus parametrus, nes ju nezinotu ir turbut neturetu laiko jiems nustatineti. Ko pasekoje gautusi tiesiog pigi kopija, kas ir buvo pries kelis ar keliolika metu su kinija.
Patentas kaip ir firminis zenkliukas, tiesiog apsaugo produkto kokybe, kad nebutu gaminamos pigios klastotes.
Be to, tai nekiek nestabdo mokslo vystymosi. Patentai yra viesai prieinami:
pvz.
http://www.wipo.int/portal/index.html.en
http://www.freepatentsonline.com/ (<<nelabai daug)
rwc 2009-12-24 15:04
Klaidinantis straipsnis.
Galima suprasti, kad Microsoftas pasielgė kaip eilinis Gariūnų piratas - pasisavino kitos kompanijos
rwc 2009-12-24 15:22
Kas yra firminis ženkliukas IT sektoriuje? Kas yra pigi klastotė? Taip išeina, kad ne MS Word yra firminis ženkliukas, o abstrakti idėja - pvz., kad gali į tekstą įdėti lentelę, kad tekstą gali nukelti į kitą eilutę ir t.t.. Taip išeina, kad koks nors abstraktus teksto tvarkymo patentas apsaugotų Notepado kokybę nuo pigios klastotės - OpenOffice?
Vytax 2009-12-24 19:31
OOXML ir ODF yra visiškai skirtingi ir tarpusavyje konkuruojantys standartai.
Beje ODF nenaudoja šios patentuotos technologijos: http://redmondmag.com/articles/2009/08/ ... in-us.aspx
Ir šiaip OpenDocument formatas kuriamas panaudojant senesnes jau egzistuojančias technologijas. Dėl to pažeisti kieno nors interesus yra mažesnė tikimybė.
rwc 2009-12-24 23:11
tai numato, ir niekas nedraudžia įdėti savo XMLNS, kurį atpažins kažkoks pluginas ar kitas tekstų redaktorius. Kaip, beje, nuo pat pradžių daroma Adobe Illustratoriuj, Scribus/Inkscape ir šiaip daugumoje programų, kurių pagrindinis failų formatas paremtas esamu standartu + papildomi fyčeriai. Du konkretūs pavyzdžiai: (1) embedintas SVG1.1 objektas ODT faile su SVG XMLNS; (2)Inkscape layeriai yra SVG grupės su "custom XML": <g inkscape:type="layer"> ar pan.
Sarunas 2009-12-25 11:01
Su Kalėdom visus
O apie straipsnį tai galiu pridurt prie užvirusios diskusijos tai, kad...Įsivaizduokit jūs kuriate kažkokią naują operacinę sistemą ar pan. kurią bus galima valdyti pelės pagalba. Pasirodo pelės žymeklis yra patentuotas dalykas... ir dėl to gali uždraust tavo produkto prekybą... Tai pasakykit ar ne absurdiška situacija?
Kadangi užviriau visą šią diskusiją tai papildydamas savo pirmąjį postą noriu pasakyti, ką turėjau galvoje sakydamas, kad patentai yra blogis ir stabdis. Mano manymu patentai turi būti tik farmacijos srityje. Visur kitur jis sudaro galimybes karteliniams susitarimams ir monopoliniam valdymui.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Microsoft“ liko trys savaitės iš prekybos išimti dvi „Word“ versijas ir sumokėti 290 mln. dolerių