Garu varomas biplanas, 1933 metai (Video) (2)
Biplanas "Travel Air 2000" buvo pagamintas 1933 metais. Jo konstruktoriai William Besler ir Nathan C. Price vietoj tradicinio aviacinio variklio panaudojo vandens garą gaminantį boilerį. Neįtikėtina, tačiau sakoma, jog lėktuvas veikė gerokai tyliau nei kiti to meto modeliai. Daugiau apie tai žiūrėkite video.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Didelio garso ir kenksmingų vibracijų sumažinimas iki minimumo buvo pagrindiniai vadinamosios "Beslerio sistemos" privalumai. Stūmoklinis dviejų cilindrų 150AG galios variklis taip pat pasižymėjo didesniu efektyvumu esant mažiems sūkiams bei skriejant dideliame aukštyje, kai dėl šalto oro paspartėdavo vandens kondensato susidarymas. Variklis buvo patikimesnis, reikalavo mažiau priežiūros ir dėl to jo aptarnavimas buvo pigesnis; gaisro pavojų sumažino tai, kad vietoj benzino buvo naudojamas mazutas.
"Travel Air" Atliko savo pirmąjį pilotuojamą skrydį virš Oaklando (Kalifornija, JAV) 1933 metų balandžio 12 dieną. Price pagrindinė veiklos sritis buvo didelio slėgio kompaktiškų traukiniams ir automobiliams skirtų variklių kūrimas, o šio skrydžio pagrindinė paskirtis buvo pristatyti visuomenei savo projektus. Iškart po to Price buvo priimtas dirbti į aviacijos kompaniją "Boeing". Ten jis dirbo su įvairiais aviacijos projektais, tačiau kompanija jau 1936 metais garo variklio idėjos atsisakė, nes variklio efektyvumas ženkliai sumažėdavo, kai prireikdavo išgauti didesnę nei 1000AG galią. Vėliau konstruktorius dirbo kompanijoje "Lockheed", kur jo patirtis kuriant kompaktiškus garo boilerių degiklius šiai kompanijai padėjo sukurti jos pirmąjį reaktyvinį variklį.