Rusijos patarimas dėl Afganistano

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

lightfire 2010-01-19 12:19
oho, tai bent mėšlo kratinėlis.. hm, įdomu kokiu būdu? kai būtent Afgano karo metu tame regione išplito islamiškasis fundamentalizmas, o kai pasitraukus sovietams valdžią po 7 metų (o ne po dešimtmečio) užgrobė Talibanas - tai čia sustabdymas? žodžiu pievų pievos skirtos užliuliuoti vakariečius "nuoširdžiu Rusijos noru padėti". Rusija turi savo tikslų ir nevengia tam naudoti melo, šantažo ir pan priemonių
Kaimas007 2010-01-19 12:29
du pesas trecias laimi, bet kai vienas is tu dvieju besipesanciu (NATO-Afganas) pradeda trauktis, tai ir treciam laimeti nelabai iseis - stai ir prasideda "nuosirdus" patarimai
mindzee 2010-01-19 13:29
YoYo 2010-01-19 13:52
Visiškai palaikau lightfire. Visi žino, jog JAV pradeda karus dėl ekonominės naudos, tačiau ji bent nebando perrašyti istorinių faktų, tuo tarpų Rusija, tokiais straipsniai kaip šis, tą ir bando padaryti. Tik jau ne Rusijai patarinėti kaip turėtų elgtis NATO. Straipsnyje pateikti "faktai" tiesiog apsurdiški, bet juos plačiau jau pakomentavo lightfire.
Arns 2010-01-19 13:56
pala, o toks pretekstas kartais nėra vertas Hagos tribunolo? Žmonės žudomi karu, kuris neteisėtas, taigi tai nusikaltimas ir valdantieji patraukti atsakomybėn. Jei NATO butu pasimokiusi iš klaidų, jau butu aptvarkiusi reikalus, bet net patys amerikiečiai(arba kitaip sakant NATO) pripažįsta, kad visa iki šio tebuvo avantiūra, neatnešusi jokių lauktų rezultatų
Kaimas007 2010-01-19 14:13
kur parasyta, kad NATO pripazysta, kad misija afganistane neatnese jokiu lauktu rezultatu? Man atrodo, kad jeigu jie tai oficialiai pripazintu, tai misija ta akimirka ir zlugtu. Pataisyk mane jeigu as klystu. Imesk nuoroda apie NATO misijos afganistane apzvalga.
Alchi 2010-01-19 14:23
Tikras BS. Mane labiausiai sudominusi frazė Kartais ne vakarų remiami Mudžahadinai (ar kaip jie ten) ir nugalėjo SSRS? Vakarai tiesiog kariavo šaltajį karą ir jiems buvo naudinga skatinti musulmonų fanatikus, nes anie gerai kaudavosi. Taigi jie tikrai negynė Vakarus nuo musulmonų fanatikų. Vakarai iš esmės patys juos ir sukūrė. Neabėjoju, kad niekas nesitikėjo, kad jie įgaus tokią įtaką ir pradės puldinėti pačius vakarus Ironiška. Tiesa, man priminė kryžiaus karus. Lenkai pasikvietė ordiną tam, kad pamokytų netikėlius pagonius litwakus. Tačiau galiausiai ir pačius lenkus godūs kryžiuočiai pradėjo puldinėti Irgi ironiška.
Arns 2010-01-19 14:24
http://politika.atn.lt/straipsnis/32465 ... fganistane arba kitaip sakant, senoji strategija metama lauk ir imama nauja. Ir tai jau ne pirmas kartas.
Mitas 2010-01-19 15:03
lightfire, ar man tik taip pasirodė, ar tu jauti neapykantą tiems dviems rusams? Beje, prieš paskutinę citatą nelabai išsamiai pakomentavai. Ten buvo vienoje citatoje net trys pastraipos, tai galėjo būti trys komentarai, po vieną komentarą kiekvienai pastraipai. O visur kitur tai gerai.
Edcka 2010-01-19 15:16
Iš dalies sutinku su lightfire, bet turiu savo pastabų. Taip, dalinai rusai buvo pasiekę savo tikslų, t.y. kuriam laikui įtvirtinę jiems palankų Najibullah režimą, kuris, visiškai teisingai, kurį laiką sugebėjo išsiversti be paramos. Jeigu Sovietų Sąjunga būtų ir toliau rėmusi Afganistaną finansiškai ir ginkluote, tas režimas būtų laikęsis ilgai. Bėda ta, kad rusai visiškai nesistengė Afganistanui padėti sukurti savarankišką ekonomiką ir pramonę, todėl nutraukus paramą Najibullah režimas neužilgo žlugo, visų pirma negalėdamas išsilaikyti ekonomiškai. Rusų okupacijos metu narkotikų auginimas ir platinimas buvo labai apribotas, o talibanui paėmus valdžią labai įsigalėjo. Kalbant apie dabartį, Afganistanas yra tarsi lakmuso popierėlis, rodantis jame kariaujančios imperijos ateitį. Taip buvo visais laikais. Kažkada, kai britų imperija gavo į kailį Afganistane taip ir nesugebėjusi jo užimti, tai aiškai parodė britų imperijos ateitį - didžioji britų United Kingdom žlugo, likusi tik sala Šiaurės jūroje. Po to Afganistaną bandė "pasisavinti" kita didžioji imperija - Sovietų Sąjunga". Bet ir šiai imperijai šio karo rezultatai aiškiai išprognozavo jos ateitį - visišką žlugimą ir kaip UK subyrėjimą į daugelį nepriklausomų valstybių. Atėjo nauja era, XXI. kita jungtinė "demokratinių principų ir žmogaus teisių" Vakarų Imperija, apsijungusi NATO vardu pradėjo kryžiaus žygį prieš "netikėlius musulmonus", terorizmo išperas, kuriuos, beje, patys (įpač JAV) ir sukūrė ( ginklų ir pinigų parama). Dabar jau aiškiai matoma "aiškiaregio" Afganistano pranašystė - artėjantis visiškas taip vadinamos Vakarų Civilizacijos žlugimas, demokratiniais principais ir žmogaus teisėmis paremtų Vakarų valstybių - ES, JAV, Kanados, Japonijos ir tt. žlugimas. Ir tai yra nepaneigiama, tai absoliutus faktas, nes istorija aiškiai parodo "Afganistano testo" absoliutų teisingumą. Be to, yra ir daugiau ženklų, kad ir dabartinė ekonominė krizė, tai aiškus artėjančio žlugimo ženklas. Kaip kažkoks garsus žmogus yra pasakęs, jei nori sužinoti ateitį, pasižiūrėk į istoriją. O šiuo atveju, geriausia pasižiūrėti į panašią imperiją - Romos imperiją, didžiausią ir galingiausą iš kada nors buvusių. Bet ir kokia ji galinga ir didelė buvo, ji vis tiek žlugo. Kodėl? Ženklai ir priežastys absoliučiai tokie patys, kaip ir dabartinės "demokratinių principų ir žmogaus teisių" Vakarų valstybių "Imperijos". T.y.: militarinis žlugimas, nesugebėjimas įveikti priešininkų net su pažangiausiomis technologijomis (tiek tuo metu romiečių, tiek šiuo metu amerikiečių) ( pvz germanų / afganistano talibų); politinis žlugimas ( 25 imperatoriai per 49 metus, korumpuoti dėl valdžios besiriejantys senatoriai / dėl iškreiptos, korupcinės demokratijos nestabilios vyriausybės, korupcinės, vien tik materialiniais-finansiniais asmeniniais interesais paremtos koalicijos, korumpuotos vyriausybės ir parlamentai, pradedant Europos Parlamentu ir baigiant mafijiniu-korupciniu Lietuvos seimu); beviltiška ekonominė krizė, ekonomikos žlugimas ( romos imperatoriai tiek nusigyveno, kad pardavinėjo asmeninį turtą, drabužius, indus kad nusismadytų kariuomenę, kai tuo tarpu tų laikų finansininkų ir turčių orgijos ir išlaidavimas tik didėjo / dabartinė pasaulinė ekonominė krizė, kurios galo dar nematyti, o didieji ekonomistai prognozuoja dar didesnę, praskolinti biudžetai, didžiausias biudžeto deficitas JAV istorijoje, tuo pat metu žydų, arabų, azijiečių bankininkų ir finansinių magnatų akiplėšiškas "puotavimas maro metu", turtėjimas ir išlaidavimas, beprotiškų premijų ir dividendų dalijimas "burbulinėje ekonomikoje" tęsiasi); ligų kontrolė, epidemijos ( "Kipro Maras" 251 m. / paukščių, kiaulių ir pan. epidemijos, AIDS, hepatitas C, vėžys, alergijos ir t.t. ir pan., Lietuvoje jau beveik nėra sveikų tinkančių kariuomenei VYRŲ (tie kas kyšiais išsisuka nuo kariuomenės ne vyrai, jie gaidžiai)); <<<<Mano nuomonė: už ligas, kurias sukėlė blogi įpročiai (rūkymas, alkoholizmas, narkomanija ir pan.) turi negalioti sveikatos draudimas, žmogus už gydymą turėtų susimokėti pats>>>>> teisinės sistemos žlugimas, sąvokų "demokratija", "žmogaus teisės" tuo pačiu ir "Vakarietiška civilizacija" degradavimas ir iškraipymas (Romos Imperijoje tai daugiausia korupcija / Vakarų - mirties bausmės nebuvimas, neteisingos švelnios bausmės, lygtiniai paleidimai, kalėjimai-kurortai, kaliniai išlaikytiniai. <<<<<Mano nuomone turėtų būti taip: mirties bausmė visiems žudikams, tame tarpe ir vairuotojams užmušusiems žmogų kai vairavo girtas arba pabėgo iš įvykio vietos, mafijoziams (visiems gaujų nariams), visiems prievartautojams, visiems tvirkintojams (pedofilams); fizinės bausmės (plakimas rykšte, ledinio vandens dušai, mušimas lazda per padus ir pan.); darbas (žmogų žmogumi pevertė darbas) - kiekvienas, net ir mažiausią nusikaltimą padaręs nuteistasis turi pats save išlaikyti, nedirbi - negauni net duonos su vandeniu; sunkieji darbai (katorga) - už sunkius nusikaltimus (kuriems netaikoma mirties bausmė) sunkieji darbai (pavojingi darbai, pavojų sveikatai keliantys darbai, kenksmingi sveikatai (pvz. anglies, rūdų, urano kasimas) darbai, dienos darbo laikas 12 val. / 6 dienas per sav. Kur tai matyta, turime gerbti "žmogaus teises" ir nusikaltėlių privatumą, negalima skelbti pvz kad ir girtuoklių vairuotojų pavardžių, nuotraukų. Visiškas civilizacijos degeneravimas ir degradacija.>>>>> Vietoj to, kad dešimtis milijardus dolerių per metus skirtų pvz. sveikatos apsaugai, tai Vakarų šalys skiria veltėdžių parazitų nusikaltėlių išlaikymui, ir dar kokiomis sąlygomis (Skandinavijoje tai išvis kurortai). moralinis visuomenės degradavimas ( iškrypėliškos orgijos, homoseksualumo toleravimas ir pan. / tas pats dabar: iškrypėlių gėjų teisės, pederastų ir tvirkintojų pilna, o kur dar visokie zoofilai, nekrofilai ir pan. Pusiau viešos orgijos, net ir Lietuvoje save vadinantys "žvaigždėmis" arba "visuomenės elitas" atvirai giriasi seksualiniu ištvirkimu, orgijomis, dulkinimusi bet kur ir be kada ir pan. Visa tai veda į tokią, deja, netolimą Vakarų valstybių - ES, JAV, Kanados, Japonijos ir kt. ateitį: žlugimas, nevaldomas nusikaltėlių siautėjimas, mafijos suklestėjimas, masinės tarpusavio žudynės, pilietiniai karai ( ypač tarp privisusių musulmonų ir krikščionių), karai tarp valstybių, nesuvaldomos ligos, epidemijos kitų valstybių ("imperijų") okupacija (pvz Kinijos). O jei kas netikit Romos Imperijos analogija ir mano nupasakota ateitimi, palyginkit Sovietų Sąjungos istoriją po Afganistano karo pradžios, ir pamtysit, kad visi punktai tinka viens prie vieno, o koks buvo Sovietų Sąjungos likimas? Žlugimas. Tas pats laukia ir Vakarų valstybių. Gydytojas negali pagydyti paciento, jei pats serga ta liga ir nepagydo savęs.
ACHMABINEDZADAS 2010-01-19 16:01
Štai ir matosi kad ruskiai visiškai nepasikeitė nuo ssrs laikų, patys labiausiai smirda bet ir kitus apuostyti sugeba ir būtinai save pagirti jei jau niekas nesusiprotėja.
Edmundas 2010-01-19 16:31
Oi, kokie jūs visi galvočiai: tai vieni, tai kiti geri. Apskritai kiekvienas karas kyla dėl nepamatuotų kelių niekšų valdžios ir turtų ambicijų, o VISADA nukenčia niekuo dėti žmonės. Tad nesuprantu ginančių SSSR ar JAV pusę, visi vienodai prisidirbo, o galo dar nesimato.
techvyt 2010-01-19 16:52
uztruko perskaityti jusu komentarus. lighfire, graziai parasiai. patiko ir pritariu. edmundas katik pasake ka norejau pasakyti. as taip pat nesuprantu ginanciu rusijos ar jav. Nera teisiu, bet sitas straipsnis-pasisakymas toks kvailas ir apgailetinas... pasmerkti tokius zmones reiktu. o pasmerkimas ir butu jei zmones ismanytu istorija.. o dabar kiek zmoniu nutokia bent ta mokykloje destoma istorija? anaiptol ji nera gera, ji parasyta zmoniu kurie palaiko ar viena ar kita puse, ir skaitant tai juntama, bet ten taip pat daug faktu. edcka nesutinku su to, kad zmones dirbtinai issisuka is armijos ir jie jau blogi.. be to kad ten ismoksti paklusnumo ir siek tiek daugiau, blogumas prarandi metus. tas blogai ir su mokyklomis, pasaulis juda i prieki, o kazkas tebestovi, ir siais laikais daznai stato i metu remus.. taip kaikurie ir kencia, ka padarysi.. na bet cia kita tema. o del kalejime gerai gyvenanciu, nu jo, apgailetina. o mirties bausmes panaikintos, del galimu spragu istatymuose, kai vis dar yra imanoma jog nuteisiami nekalti. ar nubaudziami nekalti ar ne, nezinoma, bet kad imanoma tai tikrai. galiausiai, vienas klausimelis pagalvojimui kam lietuva labiau patinka: rusijai ar amerikai?
Jobke 2010-01-19 17:31
Visiska teisybe: rezultato Afganistane nesimato. Bet stai sita fraze "vienas pries viena kovojome" mane piktina. Taip pat jeigu misija bus nutraukta i Europa ir Rusija(ypac daug) imigruos daugybe zmoniu, o tai prie nieko gero neprives.
Nerijux 2010-01-19 17:47
CHA, rusam labai paranku, kad amerikiečiai ir europiečiai kariauja afganistane. Net pačiame straipsnyje yra pasisakymas, kad "sovietų sąjungos karas afganistane buvo viena iš pagrindinių sovietų sąjungos subyrėjimo priežasčių". Sovietų sąjunga nepralaimėjo karo- ji TIESIOG BANKRUTAVO dėl karo Visi girdime, kad tas karas JAV taip pat nustekeno, išlaidos vis didesnės, o rezultatas nulinis, nenustebčiau, jei šį karta rusai keršydami finansuoja ar remia ginklais talibus O bandymas sulaikyti europiečius nuo atsitraukimo... EU taip pat nemažai tiek moralinių, tiek finansinių nuostolių turi, kas rusams labai paranku. Manyčiau šį kartą rusai vadovaujasi taisyklę- silpnink priešą kitų rankomis, kaip kažkada darė amerikiečiai. Nes tik taip rusija galės prasibrauti į lyderes
lightfire 2010-01-19 19:18
ne kažkuri pusė ginama, o vienos ar kitos pusės argumentai. Jei nekenti vienos ar kitos pusės iš idėjos - tavo problemos. Man iš idėjos Rusija nėra miela valstybė, tai patvirtinusi nesyk istorijoje tiek prieš Lietuvą, tiek prieš mano tėvynainius, tiek kituose pasaulio taškuose. Tai nereiškia, kad ji yra demoniška ar visuomet neteisinga, tiesiog jos argumentai(kaip ir šiuo atveju) dažnai būna melagingi bei apgailėtini. Didelių kompleksų turinčios valstybės kaip Rusija, moka didžiai šnekėti ir pūstis, bet pasimato ir dideli trūkumai bei skylės. to Edcka necituosiu tavęs, manau, kad pats supranti, jog prirašei nuklysdamas vis tolyn į lankas. Kita vertus, nelabai sutinku su tavo pateiktu pagr ir universaliu "Afganistano testo" palyginimu. Visų pirma, iš klaidų mokomasi. Antra, kalbėdamas apie imperijas kiek pritempei. Taip SSRS įsivėlimas į AFganistaną buvo viena SSRS bankroto priežasčių, bet toli gražu ne vienintelė ir ne pati svarbiausia. Bet prie ko čia britai? Jie su afganais kariavo tris kartus, nelabai sėkmingai, bet net ir po paskutiniojo karo Britų imperija buvo pasiekusi savo zenitą, kuris ėmė staiga leistis tik pasibaigus APK (kai Afganas su tuo neturėjo nieko bendro). O kur dar Afganą užkariavę persai, Aleksandras, arabai, mongolai - visi ten išsilaikė ilgus metus, bet dėl Afgano nežlugo, kad ir kaip sunku ten bebūtų buvę.
Arns 2010-01-19 19:30
http://www.delfi.lt/news/daily/world/tb ... d=26815529 Vienas už liežuvio nelaikymą jau turės rimtesnių problemų, o kaip kitas/i? NATO tikslas buvo sugauti Osamą Bin Ladeną, sunaikinti Al qaeda, sukurti deokratišką Afganistano valdžią. Ką turime? vadas nepagautas, šalia Al qaeda ir talibai pradėjo kovoti su NATO pajėgomis(gal net labiau jie Afganistane ir reiškiasi), Afganistaną vėl įklampino į partizaninį karą, valdžia vis dar labai priklausoma nuo JAV(vien ko vertas II-asis Karzay išrinkimas prezidentu)... Na ir galų gale pats pripažinai, kad realiai rezultatai ties nuliu stovi, žinant kiek aukų, kiek milijardų sukišta, kiek metų jau praėjo, čia avantiūrinis ėjimas, be rimto plano. Planas turi veikti, jei jis neveikia ir delsiama keleta metų jį koreguoti, visiškas aplaidumas, avantiūrizmas ir nekitaip.
Manvydas 2010-01-19 20:40
Tiek vieni tiek kiti yra sušikti imperialistai, nepateisinu nei vieno. Tiek arns užstojantis Rusiją, tiek kiti palaikantys Vakarus, pešatės dėl nieko. Abiejais atvejais žudymai, okupacijos, karas jokių pliusų pasauliui.
kiesza 2010-01-19 21:11
Man tai geda uz vakarus kad jie tokiais budais kariauja pries sukilelius cia tas pats kas pries zmogus su akmeniu kovot sautuvu.. Nesamones daro tie amerikieciai is nepilotuojamu lektuvu bombarduopja neretai taikius zmones nes zino kad ju kariai 1X1 pries afganus BEJEGIAI ir siaip greiciau subyretu tas NATO arba atsirastu atsvaras jam kuri galetu sudaryt Rusai kinai ir dar kelios azijos salys
techvyt 2010-01-20 00:24
kiesza isvis i pievas nusnekejai.. karas-apsurdas. bet kad nato isirtu? kad naujos technologijos blogiau? nesupratau taves.. kai teroristai susisprogdina minioje zmoniu ar geriau?