Masiniam vartojimui skirti elektromobiliai Didžiojoje Britanijoje pasirodys jau šiais metais  (23)

Jau kurį laiką netylant kalboms apie elektromobilius, kol kas dar nei vienas nepasiekė masinio vartojimo rinkos. Šiuo metu planuojama, jog pirmasis tokio tipo automobilis Didžiąją Britaniją pasieks jau šių metų paskutinįjį ketvirtį. Tai bus norvegų gamybos "TH!NK city", kuris pirmą kartą auditorijai buvo pristatytas "2008 Geneva Motor Show" parodoje. "TH!NK city" yra dvivietė transporto priemonė, pasiekianti maksimalų 104km/h greitį, iki 50km/h įsibėgėja per 6,5 sekundės, iki 80km/h per 16s - visa tai yra pagirtinos charakteristikos miesto sąlygomis. "Mažylis" galės nuvažiuoti 200km atstumą su vienu 10 valandų trunkančiu akumuliatoriaus įkrovimu - įkrauti jį bus galima iš bet kokios buitinės elektros rozetės. Eksploatacijos išlaidos žada būti tikrai neįprastos - preliminariais duomenimis elektros išlaidos 1000km sudarys apie 40lt.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

"TH!NK city" gamyba prasidėjo lapkričio mėnesį Norvegijos gamykloje Olso priemiesčiuose. Šiais metais gamykla turėtų pasiekti pilną pajėgumą - 3500 automobilių per vieną pamainą (gamykloje per parą dirba dvi pamainos). 95 procentai "TH!NK city" konstrukcijos yra sudaryta iš perdirbamų medžiagų. Pati transporto priemonė tenkina griežtus Europos ir JAV saugumo reikalavimus tiek miesto, tiek greitkelio sąlygoms. Joje sumontuota ABS stabdžių sistema, oro pagalvės, trijų tvirtinimo taškų saugos diržai su įtempėjais. “Priešingai nei kiti ekonominės klasės keturračiai elektromobiliai, kurie neturėjo didelio pasisekimo Didžiojoje Britanijoje, "TH!NK city" yra tikras automobilis - reali alternatyva vairuotojams, norintiems važinėti nulinėmis emisijomis pasižyminčiu automobiliu", sako Richard Blundell, "Think UK" padalinio vadovas. Jis pažymi, jog “Kuriant automobilį esminis aspektas buvo rūpinimasis aplinka. Jis ne tik draugiškas aplinkai - jis taip pat pasižymi puikiomis perdirbimo galimybėmis". Kompanijos inžinieriai, projektuotojai ir vadovai vadovavosi tikslu naudoti švarias perdirbamas medžiagas ir ekologiškus gamybos procesus. Prietaisų skydą galima perdirbti šimtu procentų. Audiniai, kėbulas, važiuoklė, ventiliacijos vamzdžiai, klijai ir tvirtinimo elementai pagaminti iš perdirbamų medžiagų. Kėbulas pagamintas iš ABS (akrilonitrilo butadieno stireno) plastmasės. Ji ne tik ideali norintiems išvengti smulkių įbrėžimų ar įlenkimų, bet ir nereikalauja papildomo dažymo. Pasibaigus automobilio baterijų tarnavimo laikui, jas superka tiekėjas. Standartinę kiekvieno "TH!NK city" įrangą sudaro vairo stiprintuvas, centrinis užraktas, 4kW galingumo elektrinis šildytuvas, elektra valdomi langai ir veidrodėliai. Papildoma įranga - oro kondicionierius, kaitintuvo laikmatis, elektra šildomas priekinis stiklas, stoglangis, garso įranga su CD grotuvu ir MP3 atkūrimo galimybe, USB, Bluetootht sąsajomis, navigacijos ir multimedia sistemos, lengvo lydinio ratai, stogo laikikliai, vaikiškos kėdutės.

Preliminari "TH!NK City" kaina bus apie 62 tūkstančiai litų (14 tūkstančių svarų). Tolesniuose kompanijos planuose yra "TH!NK Ox" koncepcija (iliustracijos taip pat pateikiamos nuotraukų galerijoje), kuria remsis antrasis gamybos etapas. Šis automobilis bus gaminamas didesnės elektromobilio platformos pagrindu ir leis ant jos montuoti didesnės įvairovės kėbulus. Tikėtina, jog pirmosios automobilio versijos bus "crossover" stiliaus penkiaviečiai. Kėbulų stiliai, tikėtina, bus kuriami atskirai Europos, Šiaurės Amerikos ir Azijos rinkoms.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(3)
(0)
(2)

Komentarai (23)