Atnaujintas „Mazda RX-8“ ir koncepcinis automobilis „Mazda Furai“ 2008 m. Detroito automobilių parodoje
(6)
Pasaulinis „Mazda Motor Corporation“ sukurto koncepcinio „Mazda Furai“ ir atnaujinto „Mazda RX-8“ sportinio automobilio debiutas įvyko 2008 m. Šiaurės Amerikos Tarptautinėje automobilių parodoje (NAIAS) Detroite. Po kvapą gniaužiančio debiuto Tokijo automobilių parodoje 2007 m. spalį koncepcinei „Mazda Taiki“ Šiaurės Amerikoje taip pat bus pirmas pasirodymas už Japonijos ribų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Mazda RX-8
Besipuikuodama atnaujintu dizainu, pagerintu valdymu, greitėjimu, kokybe ir kitomis savybėmis naujoji „Mazda RX-8“ ir toliau išlieka „išskirtiniu sportiniu automobiliu“ bei įrodo, kad Rotorinis variklis vis dar tebėra svarbi „Mazda“ ateities dalis.
Nuo pirmojo pasirodymo 2003 m. „Mazda“ iš viso pardavė beveik 167 000 „RX-8“ modelio automobilių visame pasaulyje. „Mazda RX-8“ sulaukė pripažinimo dėl universalumo: tai sportinis automobilis, bet jis yra ne dvivietis, o keturvietis. Apginkluotas vieninteliu pasaulyje masiškai gaminamu Rotoriniu varikliu „RX-8“ modelis yra 1967 m. Cosmo 110S, pirmojo pasaulyje dvigubo rotoriaus principu pagrįsto automobilio, paveldėtojas. Pardavusi beveik du milijonus Rotorinių variklių ir iškovojusi legendinę pergalę 1991 m. 24 valandų Le Mans lenktynėse „Mazda“ - vienintelis Japonijos prekės ženklas, kuriam kada nors pavyko laimėti klasikines ištvermės lenktynes – išlieka Rotorinių variklių monopolininke.
„Mazda“ toliau tobulina keturių durų keturviečius sportinius kupė automobilius, suteikdama „RX-8“ naują vidaus ir išorės dizainą ir pagerindama eksploatacines savybes taip, kad šios tenkintų net didžiausius vairavimo mėgėjų poreikius.
Siekdami pagerinti ypač sėkmingą „RX-8“ modelį, „Mazda“ inžinieriai visą dėmesį skyrė trims pagrindinėms „Mazda RX-8“ atnaujinimo sritims: dizainui, eksploatacinėms savybėms ir komplektacijai. „Patobulinus išorę, vidų, komplektaciją ir eksploatacines savybes „RX-8“ pakilo į naują vizualinių ir vairavimo pojūčių lygmenį“- pabrėžė „Mazda RX-8“ transporto priemonių linijos veiklos Šiaurės Amerikoje vadovas Tetsu Nakazawa.
„RX-8“ patobulinimai skirti atnaujinti dizainą ir suteikti jam naują įvaizdį, nesugadinant pradinės dizaino tematikos. 2008 m. modelio subtilybėms derėtų priskirti perdarytus priekinius ir galinius bamperius, priekinį prietaisų skydelį; sportiškus aukštos kokybės priekinius ir galinius žibintus bei didesnius išmetamuosius vamzdžius (dabar jų skersmuo net 90 mm). Naujojoje „Mazda RX-8“ taip pat pamatysite naujus penkių stipinų ratlankius, kurių simboliška ir sportiška išvaizda primena Rotorinį variklį.
„RX-8“ išoriškai atrodo kaip tikras sportinis automobilis, tačiau jo salonas tikrai patogus ir protingai sumodeliuotas. Šis modelis tik šiek tiek patobulintas taip, kad paprastas ir funkcionalus salonas sustiprintų malonumą vairuoti. Centrinio prietaisų skydelio forma perkurta, kad suteiktų dinaminio judėjimo pojūtį, tachometrui pridėta kintama raudonoji zona, kuri padidėja varikliui pasiekus darbinę temperatūrą, taip pat įmontuotas naujas vairas ir pakeistos priekinės bei galinės sėdynės.
„Mazda“ naudoja pažangiuosius RENESIS tipo variklius. „Mazda RX-8“ išlieka vieninteliu masiškai gaminamu Rotoriniu varikliu varomu keleiviniu automobiliu pasaulyje.
Mazda Furai
„Furai“ modelyje unikalusis „Mazdos“ nagare (japoniškai „srautas“) dizainas perkeliamas žingsniu pirmyn, paverčiant jį Amerikos Le Mans serijos (ALMS) lenktynine mašina pagrįstu koncepciniu automobiliu. Jame įmontuota Courage C65 tipo važiuoklė, kurią įmonė vos prieš porą sezonų pristatė ALMS serijos automobiliuose, ir 450 arklio jėgų trigubo rotoriaus variklis, dėl kurio trasoje šis modelis išsiskiria iš visų kitų.
„Mazda“ dizaino direktorius Šiaurės Amerikai Franzas von Holzhausenas teigia, kad „Furai“ sąmoningai trina ribas, tradiciškai skiriančias gatvės automobilius nuo lenktyninių. Istoriškai tarp tik lenktynėms skirtų automobilių ir gatvėmis važinėti sukurtų modelių, paprastai vadinamų superautomobiliais, kurių dėka kelyje buvo galima pamėgdžioti tikrus lenktynininkus, visada buvo spraga. „Furai“, kaip joks kitas automobilis kada nors anksčiau, užpildo šią spragą.
Labai audringai pripažinta „Mazdos“ nagare dizaino kalba apibūdinamas ta pačia kryptimi judančio vandens, oro, žmonių ar daiktų srautas. „Mazdos“ nagare yra įžvalgaus ir įkvėpto stiliaus srautas, kuris „Mazda Furai“ atveju apima laukinį ir nevaržomą troškimą užvaldyti viską, ką simbolizuoja šis automobilis.