Gigantiškas tiltas sujungs Afriką su Artimaisiais Rytais (9)
Tarptautinė kompanija COWI pasirašė bendradarbiavimo sutartį su korporacija Middle East Development ir dabar pilnu tempu pradės naujo tilto projektavimą, kuris Bab el Mandebo sąsiauryje sujungs Afrikoje esančią Džibučio respubliką su Artimuosiuose Rytuose įsikūrusia Jemeno valstybe.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Projekte dalyvaus daug JAV, Prancūzijos ir Jemeno kompanijų“, - tvirtina Dileita Mohamed Dileita, Džibučio respublikos ministras pirmininkas. Milžiniškas projektas, kurio vertė gali siekti $20 milijardų pasauliui padovanos dar vieną šiuolaikinių technologijų stebuklą – 28 kilometrų ilgio tiltą, einantį virš Raudonosios jūros ir Adeno įlankos riba, per siauriausią regiono vietą - Bab el Mandebo („Ašarų vartų“) sąsiaurį. Apie šį projektą galima paskaityti oficialiame COVI spaudos pranešime.
Pagal AFP duomenis, per 10-12 metų (tiek gali trukti statybų darbai) bus sukurta apie 100 000 naujų darbo vietų. Be to, dar iki statybų pradžios teks atlikti daugybę tyrimų, siekiant įvertinti konstrukcijos aerodinamiką, žemės drebėjimų poveikį (seisminiu požiūriu tai gana aktyvi zona) ir galimų krovininių laivų susidūrimą su tilto atsparomis – sąsiauryje vyksta intensyvi laivyba per Sueco kanalą. Taigi, daug darbo nusimato ir įvairių sričių mokslininkams bei inžinieriams.
Jeigu projektas būtų sėkmingai užbaigtas, tiltas taptų pačiu ilgiausiu visame pasaulyje. Jo tikslią geografinę poziciją galima pažiūrėti Google Maps.
Sąsiaurį į dvi dalis dalina Perimo sala – vakarinė arba plačioji dalis yra 20 km pločio ir vietomis apie 340 m gylio ir rytinė dalis, 3,5 km pločio ir iki 20 m gylio. Daugiausia problemų kels plačioji sąsiaurio dalis – atraminės tilto kolonos tūrėtų iškilti virš vandens paviršiaus apie 400 metrų, tad kai kur bendras kolonų aukštis sieks net 700 metrų.
Atramines kolonas sujungs šešių juostų didelio greičio autostrada ir keturių juostų geležinkelio linija.
Nežiūrint didžiulių konstrukcinių iššūkių vien dėl sąsiaurio pločio ir gylio, inžinieriams teks gerokai pasukti galvą kaip apsaugoti tiltą nuo regione gana dažnų žemės drebėjimų bei intensyvios laivybos pavojų.
Tiesa, šalia tilto statybos projekto numatyta ir naujų miestų kūrimas, kurie galėtų įsikurti abiejose tilto pusėse. Jau dabar žinoma, jog vienas iš jų bus pavadintas Šviesos miestu (Medinet an Noor).
Tikimasi, jog pagrinde tiltu naudosis Afrikos turistai, išpažįstantys musulmonų tikėjimą ir besiveržiantys aplankyti Meką.