Mitsubishi pristatė pirmąjį pasaulyje komercinį lazerinį televizorių (3)
Šių metų pradžioje tiesiog apstu televizijos rinkos naujienų. Apie kai kurias jau rašėme, o štai dabar atėjo metas ilgai lauktai žiniai – pristatytas pirmasis pasaulyje lazerinis televizorius. Ir tai padarė Mitsubishi kompanija, kurios pirmieji prototipai pasirodė pernai metų pradžioje. Kompanija tuomet žadėjo, jog naujųjų išvakarėse rinką pasieks komerciniai modeliai. Ir ką gi - planai praktiškai išpildyti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dabar, kuomet jau pristatytas pirmasis komercinio modelio lazerinis televizorius, galime prisiminti, kokie buvo ankstesni charakteristikų pažadai ir ką pavyko ar nepavyko išpildyti.
Visų pirma, prekyboje lazerinių televizorių dar nerasite. Kompanija Mitsubishi Digital Electronics America pirmuosius modelius kol kas pademonstravo tik Las Vego mieste įvykusioje parodoje 2008 International CES. Tačiau kompanijos atstovai žada, jog rinką LaserTV tikrai pasieks šiais metais – kol kas neaiškus tik pasirodymo mėnuo.
Kol kas, deja, techninių duomenų žinoma nedaug. Aišku tik viena – lazeriai naudojami trijų pagrindinių spalvų atkūrimui – raudonos, žalios ir mėlynos. Popular Science detalizuoja, jog juose panaudota atvirkštinės projekcijos principas – toks pat, koks ir buvo žadėtas dar prieš metus. Tokiu atveju lazeriai tarnauja kaip šviesos šaltinis, o vaizdą formuoja mikroveidrodinis DLP grandynas, kaip ir kituose kompanijos projekciniuose televizoriuose.
Kadangi lazerio bangos ilgis nusistato su labai aukštu tikslumu (nanometrų eilės), o patys lazeriai generuoja monochromatinę šviesą, naujoji technologija leidžia perduoti žymiai tikslesnius atspalvius, nei kad leidžia bet kokios kitos video sistemos – bent jau taip tvirtina kompanijos atstovai.
Las Vego mieste pristatytas 65 colių įstrižainės televizorius, sugebantis atkurti 80 % žmogaus akiai regimo spektro. Na, anksčiau buvo žadama pasiekti 90% atkūrimą, tačiau ir tai jau yra labai gerai – juk paprasti televizoriai, tame tarpe ir plokšti HDTV modeliai sugeba atkurti apie 40% spalvų (kai kurie šaltiniai nurodo 50 %) .
Kompanija kol kas nedetalizavo kainų, tačiau Mitsubishi atstovai žadėjo, jog lazeriniai ekranai su 50 colių įstrižaine rinkoje galės konkuruoti su skystų kristalų 65 colių įstrižainės televizoriais. Tai reiškia, jog kaina turėtų siekti $6000 eilę.
Tenka pripažinti, jog malonumas nepigus. Tačiau pasak parodos lankytojų, televizorių atkuriamas vaizdas priblokšdavo spalvų grynumu, sodrumu ir įvairove. Parodos metu televizoriuje buvo rodomi labai gerai žinomų populiarių Holivudo filmų ištraukos. Patys kompanijos atstovai įsitikinę, jog naujasis televizorius sukels pramogų rinkos perversmą.
Kompanijos spaudos pranešime priduriama, jog naujoji technologija visiškai suderinama su trimačio vaizdo atkūrimo technologija REAL-D.
Tai štai kokios naujienos iš lazerinių televizorių padangės. Taip pat galite paskaityti apie tai, jog „Samsung Electronics“ šiais metais pristatė naują 31 colio įstrižainės OLED televizorių, kompanija "Pioneer" toje pačioje parodoje CES2008 pristatė 9mm storio plazminio televizoriaus "Kuro" koncepciją, o Japonijos korporacija „Fujitsu“ pranešė, kad nuo 2008 m. kovo mėn. nutrauks plazminių televizorių gamybą, nes ji tampa komerciškai nenaudinga.