Sukurtas virtualios realybės robotas-homanoidas: naujos eros pradžia kompiuteriniuose žaidimuose? (video)  (1)

Michihiko Shoji iš novatoriško verslo laboratorijos Iokogamo universitete (Venture Business Laboratory) suprojektavo interaktyvų robotą-humanoidą U-Tsu-Shi-O-Mi, skirtą taip vadinamajai virtualiai realybei pagyvinti. Nors konkreti roboto paskirtis dar neaiški, tačiau tikėtina, jog jis bus panaudotas įvairių realaus laiko arkadinių kompiuterinių žaidimų plėtojimui ir tobulinimui.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sistemos dalyviai užsideda specialų virtualios realybės šalmą, ant kurio pritvirtinta video kamera ir daviklis, sekantis galvos padėtį. Žiūrint pro akinius į robotą, jis atrodo kaip kokio nors animacinio filmuko personažas. Pagal daviklio parodymus ir kameros vaizdą kompiuteris nesunkiai nustato U-Tsu-Shi-O-Mi padėtį žmogaus žvilgsnio atžvilgiu ir dėka žalios spalvos jį „iškerpa“ iš tikrojo fono ir patalpina į virtualios realybės aplinką – tai gali būti bet kas: animacinio filmo aplinka, žaidimas, ar šiaip futuristinis fonas. Apie tai išsamiau galite paskaityti Pink Tentacle parengtoje medžiagoje. Be viso šito žmogus gali fiziškai kontaktuoti su U-Tsu-Shi-O-Mi. Pavyzdžiui pasisveikinti paspaudžiant ranką. Žaliojo roboto judesiai tiksliai sinchronizuojami su ekrane matomo animacinio herojaus judesiais. Nors robotas ir negali vaikščioti, tačiau jis sugeba palinkti į priekį ir judinti rankas. Įdomu tai, jog roboto rankų manipuliatoriai turi grįžtamojo ryšio sistemą, kuri „jaučia“ prisilietimą ir paspaudimo jėgą iš žmogaus pusės – tokiu būdu manipuliatoriui neleidžiama panaudoti per daug jėgos ir pakenkti sistemos dalyviui. Shoji tikisi, jog tokia sistema leis padidinti realybės efektą arkadiniuose ir įvairiuose kituose žaidimuose. Taip, žaidimo metu prieš jus stovintis robotas humanoidas galės atkurti įvairiausius žaidimų personažus, prie kurių jūs galėsite netgi prisiliesti. Tačiau kiek tai bus patogu? Neabejotinai norint tokią sistemą realiai įdiegti į žaidimus, teks priderinti pačių žaidimų scenarijus. Iš kitos pusės – virtuali realybė taip sparčiai skverbiasi į dabartinį pasaulį, jog gali tekti kurti priemones kaip žmones skatinti gyventi tikrovėje.

Beje, prie šio projekto Shoji ėmė dirbti dar kompanijoje NTT DoCoMo, o dabar jį pabaigė parėjęs į Venture Business Laboratory. Štai kaip būna, kai įmonės neišlaiko gabių ir potencialių darbuotojų.

Paskutinė virtualaus roboto-humanoido versija pristatyta ASIAGRAPH 2007 parodoje, praeitą savaitę vykusioje Tokijuje. Kaip tai atrodo „gyvai“ galite pažiūrėti šiame video intarpe.


Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)