Milžinų karai: „Microsoft”, „Google“ ar „Yahoo!“?  (16)

Šių gigantiškų IT verslo kompanijų atskirai pristatinėti nereikia – jų vardai turbūt žinomi ir Afrikoje. Aišku, kur dideli pinigai, ten ir konkurencija – apie įvairiausius bendradarbiavimo ir susijungimo variantus kalbos ėjo jau daugiau nei metus. Tačiau panašu, jog dabar atėjo permainų metas - „Microsoft” rimtai pasiryžo įsigyti „Yahoo!“, kuriai tai nelabai patinka ir ji ėmėsi žvalgytis užuovėjos, kad ir su tuo pačiu „Google“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Susidariusią situaciją paskatino ne kas kitas, o nuolat prastėjantys „Yahoo“ kompanijos rodikliai ir ryškėjanti "Google" lyderystė internetinėje rinkoje.  Ne tik dėl augančios „Goole“ konkurencijos, bet ir dėl visos ekonomikos svyravimų. „Yahoo“ praeitą savaitę pranešė planuojanti atleisti 1000 darbuotojų. „Yahoo“ prezidentė Susan Decker patvirtino, kad didžioji dalis reklamos užsakovų: automobilių pramonė, farmacija, telekomunikacijos - metus pradėjo tvirtai, tačiau finansinis sektorius, kelionių ir mažmeninės prekybos sektoriai silpnėjančios ekonomikos yra stipriai paveikti.

„Yahoo“ 2007 m. 4 ketvirčio pelnas krito 23%. Bendrosios kompanijos pajamos sudaro 1,83 mlrd. JAV dolerių (apie 4,39 mlrd. Lt). Siekiant išsilaikyti reklamos rinkose 2008 metais reikės stipriai mažinti išlaidas.

Tuo tarpu Interneto rinkos konkurentė „Google“ kompanija ne tik nepatiria nuostolių, bet nuolat auga. „Yahoo“ tradiciškai vis dar labai populiarus JAV ir mėgstamas Azijoje. Tačiau „Google“ paskutiniais metais smarkiai išsiveržė į priekį. Pagal comScore Media Metrix duomenis, kompanija „Google“ aptarnauja apie 60% visų JAV vartotojų užklausų, o „Yahoo“ kartu sudėjus su „Microsoft“ tik 33 %. Savaime suprantama, tokiai IT srities gigantiškai kompanijai kaip „Microsoft“, tokias padėtis yra visiškai netenkinanti, tad ji jau kuris laikas bando prisijungti „Yahoo“ ir taip suvienijus jėgas tęsti konkurencinę kovą prieš „Google“.

Pirmasis komercinis pasiūlymas nupirkti „Yahoo“ kompaniją iš „Microsoft“ atkeliavo dar 2006 gale, tačiau 2007 pradžioje „Yahoo“ kompanija jį atmetė, motyvuodama tuo, jog tikisi potencialaus biznio augimo. Dabar gi „Microsoft“ pateikė naują pasiūlymą, argumentuodama, jog „Yahoo“ rodikliai ne tik negerėja, bet ir smunka ir neverta ilgiau laukti.

Padėjus abi kompanijas ant svarstyklių jaučiamas gana ryškus netolygumas. „Microsoft“ kompanijos 2007/2008 finansinių metų pirmojo pusmečio grynasis pelnas išaugo 47,5% ir siekė 9 milijardus dolerių. Tuo tarpu „Yahoo“ rodikliai per tą patį laikotarpį sumažėjo 12% ir grynasis pelnas siekė 660 milijonų dolerių.

Ir štai praėjusį penktadienį „Microsoft“ pribloškė visą verslo pasaulį pateikdama neįtikėtinai „riebų“ pasiūlymą „Yahoo“ akcininkams. Pasiūlymas stebina savo dydžiu – „Microsoft“ už vieną kompanijos akciją ketina mokėti po 31 JAV dolerį - 62% daugiau nei jos vertė biržoje. Toks pasiūlymas rinkoje laikomas agresyviu, galinčiu peraugti į priverstinį (hostile) perėmimą. Per dieną „Yahoo“ akcijų kaina biržoje iš karto pabrango 59%.

Pribloškiančiai sultingas „Microsoft” pasiūlymas nupirkti „Yahoo“ sukėlė sumaištį tarp biržos spekuliantų ir „Yahoo“ akcininkų. Pasaulio žurnalistai spėlioja ar naujasis darinys vadinsis „Microhoo“ ar „Googlehoo“.

44,6 mlrd. JAV dolerių yra negirdėta ligi šiol suma informacinių technologijų pasaulyje. „Microsoft“ jau seniai taiko didesnių ar mažesnių kompanijų įsigyjimo praktiką, tačiau šis Billo Gateso pasiūlymas nustebino ir pačius „Microsoft“ akcininkus.

Pasiūlymą gavę „Yahoo“ savininkai iš pradžių suskubo derėtis dėl galimo jungimosi su ligšioliniu didžiausiu konkurentu „Google“. Vėliau pasigirdo svarstymai jungtis su „AOL“. Šiandien ruošdamiesi pateikti oficialų atsakymą „Microsoft“ kompanijai, „Yahoo“ atstovai ketina atsisakyti Gateso pasiūlymo arba pareikalauti siūlyti daugiau.

Mažiau, kaip 40 JAV dolerių už akciją, nepatenkins mūsų akcininkų, sako „Yahoo“ atstovai. B. Gatesas yra pasiūlęs 31 JAV dolerį. Yahoo rezultatai praeitais metais buvo prasti ir kompanijos akcijų kaina buvo smukusi. B. Gateso pasiūlymas buvo 59% brangesnis nei biržos kaina. Birža greitai sureagavo ir šiandien akcijos kaina yra pakilusi iki 29 JAV dolerių.

Pagal šios dienos biržos kainą „Yahoo kompanijos vertė yra 41,8 mlrd. JAV dolerių. Kompanijos valdyba penktadienį pareiškė nuomonę, kad ši kaina toli gražu neatspindi tikrosios vertės. Tikroji vetė turėtų būti apie 12 mlrd. dolerių didesnė.

Prieš metus „Microsoft“ būtų mokėjusi 43 JAV dolerius už akciją, o šių metų pradžioje prieš B. Gateso pasiūlymą „Yahoo“ akcijos kaina buvo nukritusi iki 19 JAV dolerių.

Vienas „Microsoft“ vadovų Steve Ballmeris jau yra išreiškęs nuomonę: atsakymas „Ne“ – nebus laikomas atsakymu. „Microsoft“ pasilieka sau teisę imtis visų reikalingų priemonių kompanijai įsigyti“ – sakė S. Ballmeris. Tai gana rimti grasinimai, nes „Yahoo“ akcininkai nėra vieningi ir gali greitai pasiduoti gardžiam „Microsoft“ pasiūlymui.

Tačiau „Yahoo“ gali pasistengti išvengti, kad ją prarytų „Microsoft“. Viena galimybių šiai penktadalį interneto paieškos rinkos turinčiai kompanijai – sudaryti aljansą su stipresniu konkurentu „Google“.

Ką apie tai mano pati „Google“? Jos oficialiame bloge kompanijos savininkai po „Microsoft“ pasiūlymo išreiškė nuogąstavimus, jog tokie rinkos persiskirstymai gali įtakoti fundamentinius interneto pamatus – atvirumą ir inovacijas. „Google“ baiminasi, jog „Microsoft“ sieks monopolizuoti internetą ir išplėsti savo įtakos sferą į visas interneto sritis. Taigi, „Google“ tokie galimi milžinų susijungimai nedžiugina – o kaip kitaip, juk atsirastu potencialus rimtas konkurentas.

Tuo tarpu pati „Microsoft“ kompanija pasiryžusi kovoti iki galo. Tai iš esmės lemia finansiniai niuansai. Kompanijos prognozėmis, 2010 metais interneto reklama sugebės uždirbti 80 milijardų dolerių į metus. Nemaži pinigai net tokiai gigantiškai kompanijai. O dabar rinkoje yra tik vienas stambus žaidėjas – „Google“, tad savaime aišku, „Microsoft“ dės visas pastangas, kad nepamestų šio gardaus kąsnelio.

Visgi net ir pavykus prisijungti „Yahoo“, „Microsoft“ teks neblogai paplušėti, norint išspausti iš sandėrio visą naudą. Visų pirma, reiks integruoti daug „Yahoo“ paslaugų, nepakeičiant jų braižo ir neatbaidant esamų vartotojų, be to teks gerai padirbėti su paieškos sistema, siekiant konkuruoti prieš „Google“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (16)