Į dangų pakilo pirmasis pilotuojamas lėktuvas, varomas vandenilinio kuro elementais (3)
Kompanijos Boeing tyrimų centras Boeing Research & Technology Europe (BR&TE), įsikūręs Madride, kartu su visa eile kitų firmų, sukūrė ir sėkmingai išbandė pirmąjį pilotuojamą lėktuvą su vandeniliniais kuro elementais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nepilotuojami lėktuvai su vandeniliniais kuro elementais testuojami jau ganėtinai senokai, tačiau toks pilotuojamas lėktuvas į dangų dar nebuvo pakilęs. Visgi pati idėja nėra nauja – Boeing kompanija jau penkeris metus dirbo prie šio projekto, pavadinto Fuel Cell Demonstrator Airplane. Ir štai dabar galime pranešti, jog pirmieji bandymai pateisino visus lūkesčius.
Kaip sakoma kompanijos spaudos pranešime, novatoriškas lėktuvas surinktas dviviečio propelerinio lėktuvo Dimona bazėje (jį gamina Austrijos kompanija Diamond Aircraft Industries). Tačiau įprastinis Dimona variklis pakeistas elektros varikliais, kurie maitinami iš ličio jonų akumuliatorių, o pastaruosius įkrauna vandenilio kuro elementai. Korpuso matmenys išliko nepakitę (16,3 metrų ilgio sparnai), tad reikalinga traukos jėga irgi mažai tepasikeitė.
Netoli Madrido iš viso įvyko jau 3 lėktuvo bandymai. Pilotas pakildavo į 1 km aukštį, naudodamas energiją tiek iš ličio jonų akumuliatorių, tiek iš vandenilio kuro elementų. Po to akumuliatoriai būdavo atjungiami ir lėktuvas 20 minučių skrisdavo pastoviu greičiu (~100km/h) naudodamas vien vandenilio kuro elementų gaminamą energiją.
Nors Boeing manymu, tokia kuro rūšis didelių avialainerių į dangų dar nepakels, tačiau mažiesiems lėktuvams tai visai nebloga alternatyva. Ir ypač tai tinkamas kuras nepilotuojamiems aparatams. Be to, tokia alternatyvi kuro rūšis patiks visiems gamtos mylėtojams, nes jis neišskiria jokių kenksmingų medžiagų.