Beluga SkySails laivas sėkmingai įveikė Atlanto vandenyną (6)
Beluga SkySails oficialiai tapo pirmuoju pasaulyje sausų krovinių laivu, perplaukusiu Atlanto vandenyną pagalbine vėjo bure. Burę pagamino Vokietijos kompanija SkySails, o šis reisas tapo pirmasis realus burės išbandymas tikromis sąlygomis. Nors apibendrinantys duomenys dar neparengti, tačiau iš pirmųjų pranešimų aišku, jog sistema veikė be priekaištų ir pradinius lūkesčius pateisino.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie laivo išplaukimą ir pačią burę mes jau rašėme šioje naujienoje, tad nebesikartosime. Priminsime, jog SkySails burė, kurios plotas siekia 160 kvadratinių metrų, į orą išleidžiama ant ilgo troso, kurio padėtį valdo kompiuteris, ieškodamas geriausios burės padėties pučiant skirtingam vėjui. Skirtingai nei senųjų laivų burės, tvirtintos prie laivo stiebų, SkySails gali būti nutolusi nuo laivo tiek į priekį, tiek ir į aukštį per šimtus metrų. Tai leidžia burei „pasigauti“ patį stipriausią vėją, kuris prie jūros paviršiaus dažnai būna silpnesnis nei aukštesniuose sluoksniuose.
Tai štai, praėjusią savaitę Beluga SkySails sėkmingai pabaigė dviejų savaičių trukmės kelionę per Atlanto vandenyną – nuo Vokietijos Bremeno krantų iki Guantų uosto Venesueloje. Nors kelionės smulkmenos dar nepublikuojamos, tačiau kai kurie duomenys jau žinomi.
Burė į orą buvo pakelta netoli Azorų salų. Pagal SkySails vertinimus, išlaikant maksimalų laivo greitį ir minimalią variklių apkrovą, kuro sąnaudos su iškelta bure sumažėjo 10-14 %. Šiuos skaičiukus pavertus į dolerius, gavosi $1-1,5 tūkstančio ekonomija. Priminsime, jog laivo pagrindinis variklis yra 3,8 tūkstančių kilovatų galios, o burė esant geram vėjui ir dideliam laivo greičiui sukuria 1 tūkstantį kilovatų naudingos galios.
Be to, kaip pažymi gamintojai, burė gali būti naudojama prie labai įvairaus vėjo – tiek prie lengvo brizo, tiek prie beveik štormo (jei konkrečiai, tai nuo 3 iki 8 balų pagal Boforto skalę). Be to burė efektyviai dirba prie didelių kampų tarp vėjo krypties ir laivo kurso. Be to, iškeltą į 200 metrų aukštį burė sukuria dvigubai daugiau galios, nei 10 metrų aukštyje senovinių burlaivių atveju.