Atvertas kelias sintetinių degalų gamybai iš akmens anglies? (7)
Italijos mokslininkai pranešė sukūrę naują technologinį procesą, kuris pašalins pagrindines kliūtis vadinamosios akmens anglies gazifikacijos būdu gaminti sintetinius degalus, tinkamus lengviesiems automobiliams ir sunkvežimiams. Tyrimo rezultatai bus paskelbti lapkričio mėn. 19 d. žurnalo „Energy&Fuels“ numeryje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tyrėjų grupei vadovavusi chemijos mokslų daktarė Maria Sudiro, dirbanti Paduvos universitete, pabrėžė, kad akmens anglis – vienintelis gamtinis energijos šaltinis, galintis artimiausioje ateityje patenkinti globalinį energijos poreikį.
Pasauliniai akmens anglies ištekliai yra 25 proc. didesni už naftos atsargas. Vien tik Jungtinėse Valstijose yra tiek anglies, kad jos pakaktų apsirūpinti reikiama energija kelis šimtus metų. Tačiau šiuo metu žinomi akmens anglies perdirbimo į skystus degalus procesai yra neekonomiški, o jų metu į aplinką išmetami pernelyg dideli klimato šiltėjimą lemiančio anglies dioksido bei oro teršalų kiekiai.
Naujasis Italijos chemikų išrastas akmens anglies perdirbimo procesas, vykdytas laboratorinėmis sąlygomis, pasirodė esąs 70 proc. efektyvesnis energijos vartojimo požiūriu. Naudojant jį pagaminama 40 proc. daugiau degalų ir išskiriama 32 proc. mažiau anglies dioksido. „Naujasis technologinio proceso pakeitimas suteikia vertingą alternatyvą gaminti sintetines dujas, naudojamas elektros jėgainėse ir automobilinių sintetinių degalų gamyboje“, - teigiama italų chemikų pranešime.
Ar tai reiškia, jog JAV Gynybos departamento pažangiųjų tyrimų agentūros (DARPA) kreipimasis į šalies mokslininkus, raginant padėti kurti vadinamosios „skystosios anglies“ gamybos technologiją, kuri būtų ekonomiškai ir ekologiškai patraukli yra jau pavėluotas bandymas užimti lyderės pozicijas šioje srityje?