2010 laidos "Toyota Prius" - naujas ekonomiškumo standartas
(15)
Naujasis kompanijos "Toyota" planuojamas gaminti "Prius" modelis bus ne tik didesnis ir greitesnis - taip pat padidintas ir automobilio ekonomiškumas. 4,7 litro kuro kombinuotu režimu suvartojantis automobilis žada tapti ekonomiškumo standartu ne tik Amerikoje, bet ir daugumoje kitų valstybių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Tai bus išties globalus automobilis - jo pardavimus žadama vykdyti 88 pasaulio šalyse. Vien 2010 metais žadama pagaminti 400000 modelio vienetų, ir jei pavyks juos visus parduoti, tai bus vienas geriausiai parduodamų automobilių pasaulyje. Iki 2010 metų gamintojas tikisi hibridinės pavaros technologiją pasiūlyti visuose savo modeliuose.
Energiją mašinai tieks didesnis ir galingesnis 1,8 litro darbinio tūrio Atkinsono ciklo keturių cilindrų variklis. Priešingai paplitusiai nuomonei, didesnis variklis padeda padidinti kuro sąnaudų ekonomiją greitkeliuose: jis sukuria didesnį sukimo momentą esant mažesnėms apsukoms. Dirbant mažesnių apsukų zonoje naujasis "Prius" mažiau kuro; ekonomiškumas taip pat padidintas šalto starto sąlygomis ir didesniam važiavimo greičiui. Elektrinio vandens siurblio ir naujos išmetamų dujų recirkuliacijos (EGR) sistemos panaudojimas taip pat prisideda prie variklio efektyvumo. Be to, tai yra pirmasis "Toyota" modelis, po kurio variklio dangčiu nenaudojami jokie diržai, taip potencialiai sutaupant aptarnavimui reikalingų lėšų.
Standartinėje komplektacijoje numatytas daugiainformacinis displėjus. Jame vaizduojamos kuro ir energijos sąnaudos, padedama vairuotojui pasirinkti ekonomiškiausią važinėjimo stilių. Priešingai nei daugelis rinkoje esančių hibridinių automobilių, "Prius" nuo pat pradžių išlaikė "pilną" hibridinę konstrukciją - tai leidžia automobiliui važiuoti naudojant vien tik vidaus degimo variklį, vien tik elektrinį motorą arba abu vienu metu.
Naujajame "Prius" numatyti trys alternatyvūs važiavimo režimai. "ED-Drive" skirtas važinėti naudojant tik akumuliatoriaus energiją ir yra skirtas mažiems greičiams ir apytiksliai pusantro kilometro distancijoms, jei žinoma tai leidžia aplinkos sąlygos. "Power Mode" režime padidintas jautrumas akceleratoriaus signalui, taip suteikiant sportiškesnio važiavimo pojūtį. Galiausiai "Eco Mode" padeda vairuotojui pasiekti mažiausias kuro sąnaudas.
Stoge sumontuotas platus stoglangis padengtas fotogalvaniniais elementais - jie tiekia energiją naujos kartos ventiliacijos sistemai. Oro kondicionavimo sistema kontroliuojama nuotoliniu būdu, o Saulės elementais maitinamas ventiliatorius padeda sumažinti salono temperatūrą automobiliui stovint - taip sutaupoma energijos, nes grįžus vairuotojui kondicionavimo sistema gali veikti mažesniu intensyvumu. Energijos sąnaudos taip pat sumažintos galinėms ir priekinėms trumposioms lempoms panaudojus šviesos diodus (LED). Kaip iš tiesų seksis šiai naujovei rinkoje pamatysime netolimoje ateityje - tikėtina, kad jai teks atlaikyti vis didėjantį spaudimą iš vien tik elektra varomų automobilių pusės.
Gamintojo pateikiama preliminari 2010 metų "Toyota Prius" specifikacija:
2010 PRUIS PRELIMINARY SPECIFICATIONS
POWERTRAIN 1.8-liter four-cylinder engine with VVT-i Engine horsepower: 98 hp @ 5,200 rpm Engine torque: 105 lb-ft @ 4,000 rpm Electric motor: Permanent magnet synchronous motor Electric motor power output: 80 hp/153 lb-ft torque Hybrid system net horsepower: 134 hp Emission rating: SULEV (with AT-PZEV) Electronically controlled continuously variable transmission Drive System: Front-wheel-drive Hybrid battery pack: Nickel-metal hydride Estimated fuel economy: 50 mpg (combined)*