Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kionig 2009-01-20 15:06
Idomi to protingo namo kaina: ar jin "protinga" bus? Siaip gerai, kad technologijos tobuleja, bet lazda turi du galus, gal ateityje bus ar nebus, bet mano toks skeptiskas spejimas, kad tame protingame name zmogus isvis tinginiu pasidaris, kad robotai ji maitinis kaip kudiki, o gal to ir nebus, cia tik padriki pamastymai i ateiti
Savaime aisku kad visa tai turi valdyti kompas, bet tam dirbtiniam intelektui reikes 8 core ar net daugiau proco
Anonymous 2009-01-20 16:17
Būsiu priekabus, bet pastaba autoriui ateityje pravers, o man akių nebadys:
Protingo namo („Smart Home“) sąvoka atsirado pakankamai senAI
senAI - senai gali kas nors atrodyti
senIAI - seniai atsirasti, pastatyti...
M.Mantas 2009-01-20 16:24
Va apie tokią sistemą aš visada ir galvojau
Anonymous 2009-01-20 16:32
pamastykim, kas nutiks, kai visa valdyma paleisime per kompiuterius, kurie prijungti prie interneto, ir atsiradus virusams (tuo galite neabejoti) mes namie nieko nebevaldysime, nebent klozeto nuleidimo bakelį, žinoma jei jo valdymas nebus "protyngas" . Be to, šitu žaisliuku kaina... pasidomėkyt patys, žinoma už komforta reikia mokėti.
M.Mantas 2009-01-20 18:18
pamastykim, per daug filmų prisižiūrėjai.
Anonymous 2009-01-20 18:21
Panasu, jog reiks pamastyt apie busto automatikos specialybe - ateity turetu buti paklausi profesija
WelniuRumai 2009-01-20 20:43
elementarus elektrikas BUsi profas sioje srityje galesi pasidaryt ka noresi, aisq kas susije su elektra. Yra toks zinomas elektrikas, berods ziezmariuose gyvena. Gali bet ka padaryt. Sakykim automobilio slapuka. Ne ta paprasta, kad knopke kazkur paspaust, o toki, kad ne velnio nezinodamas neuzvesi auto. Padaro taip, kad degimas isijungia tik tuomet kai su magnetu prilieti tam tikra vieta ar palietus dvi vietas pirstais, perbegus keliu voltu srovele ijungia degima
fraktalas 2009-01-20 20:49
Na as asmeniskai dabar montuoju tas vadinamas protngas sistemas -kontrolerius. Dalykas labai geras, suprogramuoji ir pamirsti, viskas atliekama automatiskai ir tiksliai. Aisku uz patogumus reikia moket, bet laikui begant visa tai atisperka . Cia kalba ejo apie ventiliacija, kondicionavima ir sildyma name.
gedas 2009-01-20 22:08
aha, man irgi patiktu apsvietima name, sildyma, langu atidaryma valdyti kompiuteriu.
Anonymous 2009-01-20 22:55
Idomus dalykas, bet manau, kad automatizuoti patogumai tik trumpalaikiai, nebent jei atsrastu ilgiau tarnaujantys kompiuteriai beto ir patikimi.
kionig 2009-01-21 03:08
Uz tokius zodzius tave apmetytu cionais daugelis akmenimis Dabartiniai kompai gali dirbti ir 10 ir 20 ir 50 netgi simta metu nesustodami, tik jiem duok "valgyti". O del patikimumo tai cia jau daugiau priklausytu nuo programu skaiciaus vykdymo, ju sudetingumo etc, bet cia tas apsvietimu, uzuolaidu, sildymo reguliavimas galima paprastai sulypdyti ant pacio paprasciausio mikrokontrolerio ir jam parasyti programa, zinoma tik valdymo schema kiek sudetingesne. As turejau pasidares prietaisiuk kad butu galima su TV pulteliu junginet pora lempu, bet tik is sportinio intereso o is tikruju tai jis nebuvo veiksmingas viename kambaryje su teliku, nes junginejant tv kanalus ir lempos junginejasi
Anonymous 2009-01-21 07:38
kazi ar paprastas eektrikas mokes suprogramuoti tokias paneles ir kontrolerius individualiems poreikiams. Cia reikia komplesiniu ziniu.
Anonymous 2009-01-21 13:54
As jums kaip automatikas pasakysiu - nieko cia sudetingo. Ir manau, kad cia kazkokios atskiros specialybes nereikia. O jei cia kazkas mano, kad paprastas elektrikos tokiu sistemu nepadarytu, tai tegul pats pabando atsiversti ir paskaityti ivairios irangos manual'us. Gamintojai dazniausiai pateikia viska kaip ant lekstutes.
Aisku visu sistemu sujungimas i tinkla/kompiuteri yra kiek sudetingesnis reikalas. Bet manau jei tokios sistemos butu paklausios, tai ju nejungtu prie asmeninio kompiuterio, o sukurtu specializuota konkreciai tokiems namams. Na jei dar tokiu nera (nesidomejau cia).
Anonymous 2009-01-21 14:28
Va butent cia ir reikia pasidometi. Straipsnis yra apie tas sistemas, kurios nera prijungtos prie kompiuterio, o specializuoti kontroleriai, valdymo paneles ir t.t. Ir si iranga tikrai nesisuka ant Win ar panasios sistemos.
kionig 2009-01-21 15:13
Taip sakant hardware nesunku yra surinkt patyrusiam elektrikui ar elektronikui, ar automatikui. Bet sunkiausia dalis lieka software. Belieka C kalba ismokt programuot ir toliau zmogaus fantazija, kaip viskas bus valdoma. Beje nebutinai viska daryti nuo nulio, galima paieskoti intere tokiu projekteliu kur zmones pateikia visas schemas ir software ir gali isanalizaves truputi pakoreguoti, ir taip daug laiko susitaupytu
Manau ateityje atsiras visa daugiau, siulanciu tokias paslaugas, firmu ir priims individualius uzsakymus pagal kliento norus. Bet kainos uz tokia iranga, jos montavima su apdaila ir kitais niuansais, kainuos nemazai
Anonymous 2009-02-08 00:51
O tu ar atsimeni,kad rašė po 10 metų kainos atpigs?Jeigu tokiuose namuose bus robotai katrie žmones aptarnaus-tai galėtų būti ir moteris-robotė katra savo šeimininką lytiškai aptarnautų.
Anonymous 2009-02-13 09:25
na man atrodo kad šitas namas labai jau brangus tai aš jo tikrai nepirkčiau bet aš už jus nespresiu
Anonymous 2009-02-14 14:46
Visiškai pritariu aš savo kompiuterį nusipirkau,o nepraėjus net 1 menesiu turėjau problemų.Dar tie sušikti meistrai nepatvarė iš karto.Aš asmeniškai protingo namo sistemimis nelabai pasitikiu,bet vien dėl įdomumo isirengsiu.
xKauciukaSx 2009-05-11 16:10
Taip, taip, o kas būtų jeigu į pc trojanas įsimestu kaip čia šnekėjot, kad prie interneto būtų prijungtas namas? užvaldytu, užrakintu visus kambarius ir kambari gyvą iškeptu (aišku namas turėtu būti tuomet visiškai priklausomas nuo pc sistemos, ir langai su žaliuzem ir šildimas...)
pan 2009-07-29 11:28
Pritariu ir patvirtinu, kad straipsnyje minima KNX/EIB standartu veikianti iranga neturi centrinio valdancio kompiuterio ir kalbos apie virusus ir namo uzvaldyma yra visiska nesamone. Sistema decentralizuota ir kiekvienas protingas namo komponentas turi savyje mikroprocesoriu. Tai yra naujos kartos elektros instaliacija, kuri Lietuvoje kol kas zengia pirmuosius zingsnelius. Yra vienas klipas apie buta, kuriame irengta tokia sistema, gal kam bus idomu, visai nieko:
http://www.smarthouse.lt/Default.aspx?E ... ticleID=73
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mūsų namai. Pirma dalis: protingas namas – į duris beldžiasi ateitis (Video)