Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
rimasD 2009-02-11 21:00
Viskas gerai, kas surišta su alternatyvia energetika, bet tai dar tolima perspektyva. Yra sukurtos tecnologijos pirolizės būdu gauti kurą iš atliekų, senų padangų, kurių jau nėra kur dėti.
Nerė 2009-02-11 21:44
Patiko man pati pabaiga, apie tą barelio kainą ;D
Nerkashis 2009-02-11 22:46
Ne ta, tikai ne ta linkme mokslininkai eina. Sugeriam teršalus ir vėl juos leidžiam. Kur logika?
kionig 2009-02-11 23:59
Patikek taip niekada nebus, kad mes tersalu negaminsim. Mokslininku tikslas yra isgauti kuo didesni NK is tu alternatyviu budu ir kurti tokias technologijos, kurios ismestu kuo maziau ten CO2 ir kitko.
kionig 2009-02-12 00:07
O tokiu pirolizes reaktoriu realiai veikianciu yra kur nors ? Bet tam skaidymui naudojami vandens garai ir kad vandeni paverst garais tai reikia gan nemazai energijos, tai visgi tokiuose dalykuose svarbiausia NK. Gal gali apie tai placiau ?
Anonymous 2009-02-12 00:23
"Toks kuras neturi anglies junginių, nes dumbliai augdami absorbuoja šiltnamio efektą sukeliančias dujas. " - įdomus kuras, be anglies junginiu DDDDDD
Anonymous 2009-02-12 00:32
Dar sis tas vartotojui pasivadinumiam "Nerkashis"
"Ne ta, tikai ne ta linkme mokslininkai eina. Sugeriam teršalus ir vėl juos leidžiam. Kur logika?" O ligika cia labai paprasta. Jei prisimintum toki zenkliuka "recycle" tj viska ir suprastum Darnaus vystymosi esme ir yra, kad atlieku nebutu, viskas perdirbama, viskas ratu (aisku, kaip kazkas jau pastebejo, tai neimanoma, bet imanoma kad butu BEVEIK apsoliuciai viskas perdirbama). Mes sudeginam kura, gaunam energija, ismetam co2, dumliai sugeria co2 dar sugeria aisku saules energija + h2o ir vuolia, mes vel turime anglies jungini dumblyje, kuris turi daug energijos ir vel mes ji deginame savo reikmems. Paprasta.
Nerkashis 2009-02-12 08:57
Na aš turėjau omeny, kad vidaus degimo variklis ir po pagaminimo sėkmingai teršia aplinką. Aišku el. variklis bendrai paėmus taipogi eksploatacijos metu teršia baterijų sąskaita. Tik, manau, teršalų kiekiai skiriasi.
Dumblių alternatyva gan neblogas variantas. Bet ar mums reikia vidaus degimo variklių?
Anonymous 2009-02-12 09:16
Nesu as chemikas, bet gal koks nusimanantis paaiskintu, kaip gaunamas kuras be anglies junginiu, jei absorbuojama CO2, o tai yra anglis ir deguonis. Kazkur poto dingsta ta anglis?
Anonymous 2009-02-12 09:40
anglis gali virst i betkoki kita jungini tai priklauso nuo energijos, o benzas tai vienas is tu junginiu, aisku ten dar daug visko . IR turbut nesuklysiu pasakes jog visa kas mus supa, visi chem elementai, gali virst vieni i kitus tik reikia nezmoniskai daug energijos, nez zvaigzdese is vienu elementu susidaro kiti. cia panasiai kaip is svino ar natrio gauti auksa, tai imanoma tik su neissivaizduojamai daug energijos
elektrikas 2009-02-12 09:51
Yra visokių reaktorių, procesas yra analogiškas tiek atliekų perdirbime, tiek čia minimų dumblių kurui, kartais dar yra naudojami katalizatoriai. Perdirbant naftą irgi yra reikalinga temperatūra ir slėgis. Kitas panašus ir senai naudojamas būdas yra gazifikacija, čia technologija, kurią išstūmė natūralios dujos, o pieš kelis dešimtmečius, tai buvo pagrindinis energijos šaltinis, taip vadinamas "town gas", kuris dažniausiai buvo gaminamas iš anglies, o dabar vėl atgimsta ir gavo naują pavadinimą "clean coal", technologijos jau gerokai patobulėjo nuo antro pasaulinio karo laikų, kurio metu tai buvo ypač aktualu, bet čia tikrai nenaujiena, o tik patentuoti patobulinimai skirtingais pavadinimais.
Čia yra visų tų technologijų šaknys http://en.wikipedia.org/wiki/Town_gas
rimasD 2009-02-12 14:04
Town gas, arba šviečiamosios dujos, buvo vartojamos jau seniai, bent jau Paryžiaus komunos laikais.(Gavrošas, atsimenat, daužė gatvių žibintus).Taipogi ir butams apšviesti. Tačiau, kadangi jose be metano ir vandenilio, buvo ir smalkių, užgesus liepsnai, galima buvo nusinuodyti.Kas domisi šiukšlių ir padangų perdirbimu, bei supranta rusiškai, gali pasižiūrėti http://www.biznet.ru/topic23938.html .
kionig 2009-02-12 15:41
Aha mazdaug 19a anglijoje irgi toks pat principas buvo naudojamas iki tomo edisono lemputes isradimo, tik ten degindavo koksa kur issiskirdavo metanas ir buvo naudojamas butuose bei gatviu apsvietimuose.
elektrikas 2009-02-12 15:48
Taip, čia senai atrasti degalų gamybos procesai, tik senovėje jie nebuvo tokie efeltyvūs, o smalkės (anglies monoksidas) susidaro del oro trūkumo degant, nepriklausomai kokius angliavandenilius deginsi, pilnai sudegus gaunasi CO2 ir vandens garai, jeigu kuras gerai išvalytas, bet dažnai ten lieka ir sieros su nitratais po perdirbimo, kas sukelia dūmus ir rugščius lietus. Neperdirbtas kuras labai teršia orą, o smalkes sudegina degindami pačius dūmus antrą kartą maišant su oru.
kionig 2009-02-12 17:08
Va sita supratau is ruso forumo, kad tas siuksliu perdirbimas i kokias tai frakcijas, nera labai efektyvus, kadangi tu reakciju iseigos vidutines, todel sie produktai kaip minejai nera geri. O bandant padinti tu produktu kokybe, atsieina dvigubai naudojant ivairius katalizatorius ar filtrus. Gal mokslininkams pavyks is dumbliu isgauti didesni nk ir apsieinant be tokiu dalyku kaip siera jos oksidu ir kitu.
kionig 2009-02-12 17:10
Reikejo, reikes ir reiks dar gan ilgai, kol neatsiras kazkokie nebrangus super akumai
elektrikas 2009-02-12 17:36
Nebūtinas vidaus degimo variklis, efektyviau yra vežiotis su savimi elektros generatorių, kuris veikia paprastesniu principu negu vidaus degimo variklis. Anglijoje elektriniai traukinai vežiojasi generatorius yra net toks būdas http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage , nežinau kaip verčiasi lietuviškai šito mechaninio aparato pavadinimas (tikriausiai vilkutis, kaip ir panašus prisukamas žaislas). Čia elektrinis autobusas, kuris buvo naudojamas prieš daugiau negu 50 metų http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus varomas to "skraidančio rato". Čia yra parašyta apie visokius kitokius hibridus, hidraulinius, pniaumatinius ir tt. http://en.wikipedia.org/wiki/Types_of_hybrid_vehicle
enzim 2009-02-12 21:28
Manau, kad reiktų sukurt kategorijoje ,,Energija ir energetika" skyrių ,,Biodegalai" ir jame patalpint visus bakterijų, dumblių, grybų ir augalų atradimus, susijusius su biodegalų gaminimu, nes tokių atradimų praėjusiais metais buvo daugybė, be to, nereiks po biotecnologijas kuistis, viskas bus vietoj. Žodžiu, tą skyrių ,,Atsinaujinantys energijos šaltiniai" reiktų truputį patvarkyt, kad atsirastų skyriai ,,Biokuras", ,,Biodegalai", gal dar ,,Energetinė politika". Ką manot?
Vytautas 2009-02-12 22:03
Manom, jog mintis gera, ale reiks srasti laiko sutvarkymui. O kokie skyriai? Pagal turimus straipsnius ar turit kokią jau paruoštą klasifikaciją? Taip būtų patogiau....
enzim 2009-02-13 00:23
Reikia sugrįžt prie klasikinio skirstymo ,,Atsinaujinanti enrgija" ir ,,Neatsinaujinanti energija". ,,Degusis kuras"- reik naikyt.
Atsinaujinanti energija
Saulės energija- galima būtų paklasifikuot į fotoelektra, helioterminė energija, o galima ir neskirstyt.
Energija iš medžio- reik naikint
Hidroenergijoj- pasigedau vieno straipsnio apie sraunių upių srovės enrgiją išgaunančią jėgainę.
Ko nepaminėjau- viskas gerai. Toliau mano pasiūlymai.
Biokuras- gal skirstyt ir nereikėtų, bet čia suplauktų straipsniai apie medienos ir miško kirtimo atliekų panaudojimą, energetinių augalų plantacijos(gluosniai ir kt.), šiaudų panaudojimas, atliekų energija(šiukšlynai, padangos ir kt), komunalinės atliekos(tame tarpe dumblas, mėšlas).
Biodegalai- galima skirstytį bio alkoholiai, biodyzelinas ir biobenzinas.
Dar pasigedau geoterminės ir šiluminių siurblių, lygtai buvo straipsnių, o gal tik diskusijose buvo nuorodos.
Toliau viską patalpinam į Neatsinaujinanti energija, tame tarpe ir branduolinė energija. Kaip matot, biokuras persikelia kur jam pridera, o vietoj Metanas naudokit Dujos. Tai tokie mano pasiūlymai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Biodegalai iš dumblių: intensyvėjantys tyrimai