Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
JAULER 2009-05-26 23:08
reiktų ne nuo mobliųjų pradėti, kurie per savaitę suvalgo tiek, kiek paprasta 60W kaitrinė lemputė turbūt per 20 min nesunaudoja. Būtent apšvietimas ir sunaudoja labai didelę dalį energijos, ir šioje srityje yra labai perspektyvu pakelti naudingumą, nes tos kaitrinės lemputės turi laaaaabbbbaaaaaiiii mažą N.K.
Arns 2009-05-26 23:28
cha, mes tuim sociai rezervu, kazkur buvo skelbta lentele, pagal kuria aiskiai matyti jog mes berods 2004 sunaudojome maziau elektros net trecdaliu nei tarkim jos sunaudodavome 1989 metais. Akivaizdu kad norint elektros turim sociai, tinklai irgi palaiks didesnes apkrovas.
O naikinti aiksu reiktu gatviu apsvietima, ypac visokiu greitkeliu, masinos pasisvies pacios
vitaltrix 2009-05-26 23:48
Arns,aš manau kad tu nevairuoji jeigu kliedi apie gatvių apšvietimo naikinimą.Jeigu žinotum kaip sunku tamsiam kelyje pamatyti pėstyjį,taip nekalbėtum
Reikia labiau plėtoti LED apšvietimą namų ūkyje.
vitaltrix 2009-05-26 23:55
Beje tavo avataras ir reiškiamos pažiūros parodo kad palaikai lenino,stalino ir komunizmo nusikaltimus.
Arns 2009-05-27 00:01
keista, o gal as palaikau amerikoniukus is EA games, sukurusiems legendini C&C RedAlert zaidima? Matyt jie buvo didieji amerikos komunistai
Vaziuok protingu greiciu ir niekas tau nesimaisys, o toks elektros metymas nepateisinamas net su led'ais.
kionig 2009-05-27 00:12
Nu tik jau nebesvaik... Ir ka tavo manymu reiskia protingas greitis ? Be to nepamirsk visu aplynkybiu Kaip tik led'us reikia kisti i gatves zibintus, o ne namuose,beje namuose pakaktu taupanciu, bet ne led'iniu lempu.
Arns 2009-05-27 00:24
net keliu eismo taisyklese taip apibrezta, niekas nepasako ant kiek galima vaziuoti per lietu, pats turi jausti kada saugiai ir komfortabiliai jautesi vairuodamas, nebijodamas avarijos, taip ir cia, paciam reik pajaust kokiu greiciu vaziuodamas spesi sustoti atsiradus kliuciai ant kelio. Butent aplinkybes daznai ir turi salygoti greiti, juk mieste net prie apsvietimo, protingas nelakstys ant 100
kionig 2009-05-27 01:29
Nebutinai cia dabar tie ereliai, kalba eina apie matomuma nakties metu, kadangi nereikia net ir 100 kad uztektu zmogu nutrenkt, tad ir sociai 50-60 km/h pritrenkt zmogu gerai, kuris skrietu per priekini stikla ir ant zemes arba 5-10m nuskrietu pirmyn ir suluosinti. Vasara tarkim nera toks jau pavojingas metas, bet ziema kai tamsu dar zmones rengiasi dazniausiai tamsiais rubais, be jokiu atsvaitu, tai jie tampa pontecialiais taikiniais islysdami netiketai ar per perija, ar kitur, bet jei tu taip sakai, kad reiktu vos ne visa apsvietima panaikint, tai vairuotojui butu dar sunkiau pastebet, kadangi automibilio sviesu neuztektu platesniam kampui, tai yra prieki sukoncentruotas apsvietimas, o kliuties pastebejimas irgi turi savu ypatybiu. Reziumuojant: tu negali zinoti visko, kas is kur ir kaip islis ir tai priklauso nuo aplynkybiu.
meslinukas 2009-05-27 09:42
Arns - čia jau tikrai, kad svaigsti - keliuose apšvietimas BŪTINAS. sutinku, kad vietomis tas lempas praretinti būtų galima, bet visai šviesų nejungt tai absurdas būtų.
labai paremiu LED idėją
Arns 2009-05-27 10:12
ir kuom? Tai elktros vaistymas, tas pats kaip sildyti ziemos metu kambarius ir tuo paciu metu praarius langus laikyti, nes per smarkiai sildo. Geresnis kelias, savaime didina vairuotojo pasitikejima savimi, o tai pasireiskia didesniu greiciu, net pervarges mano "sviesu, kliuti pastebesiu", tamsa daugeli priverstu ismokt galva mastyti.
Atsvaitai? tai pagal tave reik juos uzdraust? Gal geriau bausti visus kurie jo nesega, ypac dviratininkai, uzsienyje baudzia tokius, o pasmus tik ispejimai. Na, o nuo kvailiu, kurie sokineja i kelia, ka padarysi, patys gi nori po ratais, vaiksciok per perejas arba gerai ziurek ar is niekur masinos neatvaziuoja. Bje, o ka jie is vis tose autostradose veikia?
Stratosfan 2009-05-27 11:09
Arns, tikriausiai nevairuoji, ar aš klystu? Nepalyginamai komfortiškiau ir saugiau važiuoti apšviestame kelyje, nei tamsiame. Su trumpom šviesom toli nematysi, tai pastebėti kliūtį sunku, o apšviestame kelyje jau iš tolo gali matyti ir pristabdyti.
O jei kelias apšviestas, tai nebūtinai jau reikia spausti, tokia tavo prevencinė priemonė tik padidintų avarijų skaičių.
SarS 2009-05-27 11:22
"ir kuom? Tai elktros vaistymas, tas pats kaip sildyti ziemos metu kambarius ir tuo paciu metu praarius langus laikyti, nes per smarkiai sildo." Arns tu cia tikiuosi ne apie LED technologija kalbi? Reiketu bent kiek pasidometi siuolaikinem technologijom.
O del gatviu apsvietimo, tai ir dabar jau kas 2-3-ias sviestuvas teveikia, tai dideliu kliuciu nesudaro, bet isvis isjungti... visiska beprotybe.
Tikrai diaugiausi, kai budejimo rezimas atsirado, taciau pats metas vel butu naikint, nes bereikalingi keli vatai sunaudoti buityje, kol nera nieko namie ar kol miegame, galetu nemaza dali energijos sutaupyt.
laimius 2009-05-27 12:23
dėl ledų toks įspūdis kad kažkas nenori jų į rinka paleisti, nes efektyvumas tikrai didelis, tik va vat galingesnių, labaiau rinkai pritaikytu nėra(kad kaitines pakeistu), bet apjungus keletą gal ir gana ir kaina kiek girdėjau didelė galingesnių. Na o šiaip gatvių apšvietimas tikrai yra kur nereikalingas, bet yra ir kur būtinas. Galima būtu daryti kompromisa, tarkim apšviesti viena kelio puse mieste (neskaitant perėjų ir kitų vietų kur būtina), ir kai kur persistengta, nors kai kur apgailėtinas. Atrodo kur lempučiu užteko ten šviečia, o kitur tupykas. Tas prietaisų ribojimas būtu gerai jei darytu nuolaidas taupiems prietaisams, sudarytu sąlygas tarkim keisti, atneši seną, naujas kokiu trekšdaliu pigiau, nes dabar kai paskaičiuoji pagal dabartines kainas, pvz neapsimoka seno šaldiklio keisti nauju, nes jis atsipirktu mano šeimos atvėju po 25-30 metų, pagal mūsų naudojimo poreikius, o koks šaldiklis tiek atlaikys. O dėl to kad 2030 metais el. prietaisams reikės 3 kart daugiau energijos nesutinku, tiksliau reikės tiems kurie bus išpindėje. pas mus su naujais prietaisais vartojimas mažėja. Pvz kompo keitimas: dėžės sunaudojimas pakilo koki 20 ar 30 w , o crt monitoriu pakeitė LCD ir bendroje sumoje sumažėjo. Tarkim leputės ilgiau degančios pakeistos taupančiomis, tik va kad kol jos įkaista ir šviesa man tikrai nemaloni. O jei čia skaičiuoja kad visi prisipirks pazminiu teliku, ir prisipirks nereikalingų el. prietaisų, na tai čia mus liečia ne per daugiausiai, bet jau aš pasižiūriu kiek naudoja elektros daigtas prieš jį perkant.
69dziaugsmas 2009-05-27 15:12
Ne nu "Arns", pripazink kad truputi i pievas cia pavarei... ir tikriausiai teisiu dar neturi... cia jau grizimas i akmens amziu, kas trukdo ta atjungiam, kol isvis neliks nieko... reikia atvirksciai, tobulint technologijas, o ne ju atsisakyti..
del apsvietimo tai tikrai, kad jis daugiausia suryja ir reikia kazka galvot, na bet nereikia per daug gasdintis, manau kad po 20m tikrai nieks nesuks del to galvos, nes bus jau kazkas naujo ir daug efektyviau.
Arns 2009-05-27 15:34
http://www.elektronika.lt/articles/knowledge/15756/ pasiskaitykit, uzsienis pamazu supranta jog apsvietimas ne tik elektros svaistymas, bet ir zalingas zmogui bei gamtai
Ar_as? 2009-05-27 16:22
"Arns" - nejauti, kad pievutes rašinėji net? kažkodėl visa esybe spinduliuoji, kad turėtum būti 14 metų vaikis, kuriam prieštaravimas protingiem argumentams - nerealus būdas pademonstruoti savo individualumą ir susilaukti dėmesio.
Dėl užsienyje kaikur atsisakomo apšvietimo, yra dvi priežastys:
1) Pigių resursų, pertekliaus metais prisistatė to apšvietimo tiek, kad dabar nebegali jo išlaikyti, jo yra ne tik ten kur reikia, bet ir kur nė velnio nereikia: todėl naikina (pagaliau susiprotėjo). Tačiau mes vien plėsdami kol pasieksim vakarų apšvietimo lygį jiems tuo pačiu jį mažinant - oj kaip toli...
2) ultražalieji, kurie eksperimento dėlei gyvena name iš kartono, apsirūpina tik saulės energija, naudojasi uždaro rato sistema (geria savo siusiuką ir pan.). Tai itin radikalūs būdai: juos sveikinu, bet tikrai nemanau, kad reikėtų juos įkišti visiems.
Be eismo saugumo kažkodėl labai pamirštam dar vieną (bent jau gyvenviečių) apšvietimo būtinumo apraišką: siūlau pasidomėti, tyrimais, kiek apšvietus vietą joje sumažėja nusikalstamumas (studijų metais teko nagrinėtis vieną iš tokių eksperimentų: 20-30 proc.). Todėl net tau nelinkiu, kad taupydami išjungtume šviesą tavo gatvėje: be kelnių grįši (o gal svetimas parsineši ?).
Arns 2009-05-27 16:45
ir is kdidieji manes gedintojai, pacituokite ta vieta kur as kalbejau apie atjungima gatviu apsvietimo? Apie tai nebuvo ne zodzio, as kalbu apie AUTOSTRADU apsvietima, ji net gi esu viename pirmuju savo postu paminejes, taciau panasu jus skaitote ne mano mintis, o savo kolegu sapaliojimus ir pagal juos komentuojate, kad as kazko neismanau. Mieste apsvietimas bent iki kokios 1h naktie reikalingas, o paskui iki kokios 5 h gali buti isjungtas, nes zmoniu gatvese beveik nebuna.
Skaitete mano imesta linka atidziai? Nera labai gerai kai i kambarius pastoviai sviesos spigina, tai kenkia miego kokybei, jeigu jau taip nenorite pripazinti betikslio islaidavimo, juk net viena lempute kiek prisuka elektros per kelias valandas, o cia visas miestas nusvieciamas, nors gal tik koks 100 is keliu simtu tukstanciu tuo metu nemiega, o vaiksto gatvemis, tad kam to reikia? Kad jei kada nors per simta metu sumanytumete paryciais pasivazineti? Tam yra sviesos(vairavimo kokybei), o pestieji, kaip jau minejau, ir jus turejote pastebeti, tokiu metu nelabai vaiksto. Tad argi cia ne bereikalingas elektros svaistymas?
Ta dar turite "protingu" minciu?
Ar_as? 2009-05-27 17:02
Dėl autostradų - kaip ir minėjau: perdaug vakarai jas prisišvietė, dabar nuiminėja, mes neprikabinėjom - neturim ką nuiminėt. Visgi šitoj vietoj didele dalimi su tavimi sutinku.
Dėl protingų minčių:
1)akivaizdu, kad nevairuoji;
2) nesi buvęs normaliame mieste po 1 val. nakties: šiaip jau miestuose gyvenimas ir tuo metu verda (kartais net intensyviau, nei dieną).
3) dėl šimto vaikščiojančių: nors aš niekada nepervertinau individų gyvybės (šiaip ar taip, viena mirtis, sužalojimas, apiplėšimas pasaulio neįtakoja), bet dabar populiaru mąstyti kitaip: pažiūrėk, kiek vienam vėžininkui, seneliui ir pan. gydyti išleidžiam - irgi bus neverta visos vaistų pramonės dėl jų sukti.
4) dėl ramaus miego: žmogus renkasi, ar užmiesčio ramybė ar miesto šviesos ir triukšmas. čia tik lietuviai to nesuvokia, sumoka buduliai milijonus už "centrą", o po to jiems ir lempos maišo, ir triukšmo per daug. Kita vertus - geriau saugiai grįžti į apšviestą namų kiemą, nei bijoti į jį grįžti, bet tamsiai laimingai miegoti: kiekvienas renkasi.
SaliamonXP 2009-05-30 21:35
Pz kiek cia "issimokslinusiu" buduliu...
1. Protingas, issilavines ir kulturingas zmogus niekada kitam zmogui neprikaisioja jo issilavinimo stokos. (jeigu tokia egzistuoja)
2. Protingas, issilavines ir kulturingas zmogus niekada nepuola opozicijos asmeniskai. (Paprastai tai reiskia, kad zmogus nebeturi argumentu, prisipazysta pralaimejusiu ir islieja su tuo susiijusi pykti)
Pritariu Arns nekarta teko nakti vazinetis autostrada Vilnius - Klaipeda ir ten esantis apsvietimas vidury misku ir man pasirode bereikalingas svaistymas.
Miestuose apsvietimas tai patogus gaiktas. O pesciuju vidury nakties beganciu i gatves vidury tai man visai negaila. Tik truputi pakelia Lietuvos IQ vidurki. Reikia trupucio naturaliosios atrankos...
kionig 2009-05-31 00:12
Priestarauji pats sau
P.S tai kam reikejo tiesti tas metalines tvoras, kad gyvunai neissoktu nei is sio, nei is to pries pat masina, juk daugelis is ju sugeba ta poros metru aukscio tvora persokt.
Be to, ir kiek ten mes sutaupytume ? Labai butu idomu ar mes taupom vargais negalais centus, kuriuos is musu ir taip vagia valdzia.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Elektroniniams prietaisams būtina taupyti elektros energiją