Carol Bartz iššūkiai arba kokia ateitis laukia „Yahoo“? (7)
Šios savaitės pradžioje, besiruošdama pirmajam akcininkų susirinkimui kaip kompanijos „Yahoo“ vadovė, Carol papasakojo savo mėgstamiausią istoriją apie klausimą, kuris jai buvo užduotas „Autodesk“ akcininkų susirinkime.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar tikrai, jaunoji panele, jūs esate kvalifikuota, kad galėtumėte išlaikyti savo darbą?“. Mažai tikėtina, kad ketvirtadienį jai buvo užduotas toks pats klausimas, nors vos prieš 6 mėnesius ji buvo paskirta svarbioms pareigoms.
Carol Bartz per trumpą darbo laiką pertvarkė kompaniją „Yahoo“: ji įvedė savo žmogui išlaidų mažinimo mandatą, privertė inžinierių komandą „bijoti Dievo“ ir sublizgėjo spaudos konferencijų metu. Tačiau akcininkai į susirinkimą Santa Clara Marriott turėtų atvykti turėdami omenyje pagrindinį faktą: nepaisant santykinai ramių 2009 metų, kompanija „Yahoo“ nerodo didelio stabilumo.
Pajamos, pelnas ir akcijų kaina per pastaruosius metus smarkiai sumažėjo. Nors tai galima paaiškinti sunkia ekonomikos padėtimi, tačiau bendrovės pelnas, nepaisant vykdomų atleidimų, yra labai mažas. Per pirmąjį metų ketvirtį „Yahoo“ gavo 101 milijoną dolerių veiklos pajamų bei 1,16 milijardų komisinių. Palyginimui, kompanija „Google“ gavo 1,88 milijardus veiklos pajamų ir 4,07 milijardus dolerių komisinių, o bendrovė „AOL“ uždirbo 150 milijonų veiklos pajamų.
Kaip pataisyti šią situaciją? Atrodo, kad Carol Bartz yra numačiusi kitokią kompanijos „Yahoo“ viziją. Pavyzdžiui, ji siūlo įsigyti socialinių tinklų įmonių ir padvigubinti pastangas, siekiant įsiteikti pagrindiniams reklamuotojams.
Finansų analitikai palaiko Carol Bartz, kadangi ji siekia sumažinti išlaidas. Panašu, jog ir akcininkai yra dėkingi šiai vadovei, besistengiančiai užtikrinti kompanijos operacijų vykdymą. Manoma, kad investuotojai gali paskatinti Carol Bartz sudaryti sutartį su bendrove „Microsoft“, kadangi „Yahoo“ akcijų kaina yra mažesnė nei geriausias „Microsoft“ pasiūlymas: pernai metais buvo siūloma sumokėti 33 dolerius už vieną akciją.
Tuo tarpu ketvirtadienį akcijų kaina siekė vos 15,45 dolerius. Iki šiol Carol Bartz išsisukinėjo nuo klausimų, susijusių dėl sandorių su kompanija „Microsoft“. Kol kas nepanašu, jog „Microsoft“ galėtų įsigyti kompaniją „Yahoo“. Prieš kelias savaites Carol Bartz atskleidė, jog sąnaudų taupymas, kuris lydėtų šią partnerystę, yra mažesnis nei buvo manyta. Buvo manoma, kad kompanija „Yahoo“, suteikdama „Microsoft“ galimybę valdyti paieškos verslą, gali sutaupyti net 1,3 milijardus dolerių, tačiau birželio mėnesį Carol Bartz tvirtino, jog ši suma gali siekti tik 500 milijonų dolerių.
Jeigu Carol Bartz tvirtai laikysis paieškos verslo, jai reikės paaiškinti, kaip kompanija galėtų įgyvendinti pajamų gavimo strategijos dalį. Kompanija „Yahoo“ vis dar yra antroji pagal dydį JAV interneto nuosavybės bendrovė. Tikimasi, kad šiais metais pertvarkyta interneto svetainė pritrauks daugiau žmonių, bus įvykdyta daugiau paieškų ir parodyta daugiau reklamų.