Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
gabus 2009-07-01 18:10
Taip. Karo pradžioje , iki Fw-190 pasirodymo, Bf-109 buvo vienintėliai naikintuvai (neskaitant dvimotorių nevikrių "karvių" Bf-110 ir pan.), o to meto 109 turėjo trūkumą - nedidelį skrydžio nuotolį.
Nightbringer 2009-07-01 23:40
Ir gale. Sąjungininkų pramonė buvo rimta gresmė nuvargintai Voketijai. Todėl ir karo pabaigoje dideli sąjungininkų būriai įveike kokybe, bei geresnes taktikas...
Beje, vokiečiai pradėjo slėpti savo lėktuvius po žeme, kad sąjungininkai nesubombarduotu. O ir daugybe tankų buvo aviacijos aukos...
O dėl Rusijos, tai tik žinau, kad jie tikėjosi pulti. Bet esu ir girdėjes, kad jie nesitikėjo Voketijos puolimo ir tai yra tiesa, nes Voketija gavo iš Rusijos gan solidžia paramą.
Nu, nenuvertink ginybos linijų ar postų. Pastatai artilerijos. AA flakų. Dislokuoji karius, dar apibarikaduoji kelis pastatus. Vis geriau, nei į tokia žiema pakliūti, kad užšaldavo tankų kuras...
Beje sovietai nebuvo pasirengė karui, tai parodė spartus Voketijos skverbmasis į jos teritorija. O ir yra šnipinėjimas, gali pasakyti ar rengiamas koks puolimas. Ir tiesiog padarai kelias pasalas. O bombonešiai bus pastebėti radaru ir bus laiku sureguota...
gabus 2009-07-02 00:52
Buvo pasirengę. Ir dar kaip. Tik ne gynybai, o puolimui.
Nightbringer 2009-07-02 11:21
Todėl ir gavo "į kaulus". Juk kare ne vien reikia pulti, o dar ir gintis. O aš kalbu ne, apie tokias linijas kaip prancūzijos prieš voketija per ww1, bet kokias itvirtinas vietovės, kaip apie tiltus. Vien užtenka padaryti viena "bum" ir visas puolimas būtų sulaikytas, kol ras kita maršruta ar baigs remontuoti tilta. Arba kokius miestius, ten irgi galima pasiruošti gintis, ką bekalbant apie kalnus ir t.t. Dar galima ruošti aerodromus prie Rusijos sienos puolimui, taip pat ir ginybai.(Radarų juosta+naikintuvai=švarus dangus, kol Rusų žemės daliniai negali atvažuoti arčiau.) Bet dar reikia paskaityti tavo nurodytos informacijos.
Bet ar aš klystu, bet tuo metu Voketija gavo gan solidžia paramą (resursais) is Rusijos, o čia keletas priežašių, kodėl galėjo/vertėjo atidėti puolima kol praeis žiema:
1) Vaidai, nesutarimai paščioje Rusijoje
2) Patys Rusai įvertino Voketijos karuomenė kaip labai gera.
3) Prasta ekonomika
4) Kai užpuolė Rusija, jie pradėjo kovoti iš visų išgalių ir taip nebuvo pajėgūs iveikti Voketijos, tai apie sėkminga puolima būtų sunku ką ir bekalbėti... (turiu galvoje ilgalaikius planus).
5) Yra daug orginalių ginybos priemonų, kaip įkasti tankus. Žemės gerokai sulaiko tankų šiūvius. (Kaip amerikiečiai sugalvojo silpna prieki apdėti smėlio maišais, kad nepramuštu taip lengvai voketijos toliašaudžiai tankai).
6) Sakai reikėjo nesivadovauti sveiku protu ir pulti Rusus Rudenį, prieš pat tokia atšiauria žiema? Juk vokiečių armija apskritai nebuvo pasirengusi dideliems šalčiams ir nepravažuojamiems keliams.
7) Voketija galėjo pribaigti tokia įkyria valstybe, kaip Anglija kol Rusija susipras. Todėl dauguma naikintuvų iš D.Britanijos būtų permestos Rusijos puolimui ir vėlgi, dangaus dominavimas...
Jei neklystu tuo metu Anglija sugebėjo įvykdyti kažkokį stebuklą (visados sunkiai sekėsi įsiminti pavadinimus), kad apie 2 milijonus karių per kelias savaites ar trumpiau buvo iš puolimo pergabeno į Anglija, ginybai. Tuo metu ji teturėjo laivyna ir oro pajiegas ginybai.
Tir4elis 2009-07-02 11:44
Metas visgi puolimui parinktas gerai. Aišku nekalbėsiu apie karą 2 ir daugiau frontų, bet kada geriausia pult priešą? Kai jis renka armijas tavo puolimui. Kai dar pas ji betvarkė dėl atvykstančiu dalinių nesukompletavimo, kada jis skuba viską ruošt puolimui, o apie gynybą net nemasto. Kada vienu metu gali pasiekt kuo daugiau jo neapsaugotų ar mažai apsaugotų karių bei įrangos. O jei pas jį dar su keliais problemos, o pas tave puiki kelių ir geležinkelių sistema tai.. Geriau meto neparinksi. Tuo labiau, kai viską galima pasiekt bombonešiais, kurie gali kone be perstojo nedideliu nuotoliu lakstyt pirmyn-atgal nuo savo aerodromų iki vissų priešo strateginiu taikinių.
Tuo labiau, kad vokiečiai buvo tiesiog apsvaigę nuo pergalių Europoje ir tikėjosi, kad "Blickrieg" taktika puikiai suveiks ir rusijoje. Neivertino kelių bei atstumų rusijoje ir nespėjo iki žiemos Maskvos paimt. Va ir gavos jiems bjaurastis.
Kam tos Maskvos taip reikėjo? Netik sostinė, bet nuo jos galima pasiekt pagrindines šalies elektrines kurios maitino ir sibiran evakuotas gamyklas..
gabus 2009-07-02 12:51
.
Kol kas nematau prasmės toliau diskutuot.
Nightbringer 2009-07-02 16:20
. Pats pasiskaitysi...
Faktai kalba patys už save: -30 °C. Geras oras neparuoštai šalšiams divizijoms...
When the severe winter began, Hitler became fearful of a repetition of Napoleon's disastrous retreat from Moscow, and quickly ordered the German forces to hold their ground defiantly wherever possible in the face of Soviet counterattacks. This became known as the "stand or die" order. This prevented the Germans from being routed, but resulted in heavy casualties from battle and cold
Hitler ignored German economic naysayers, and told Herman Goering that that everyone on all sides was always raising economic misgivings against a threatening war with Russia. From now onwards he wasn't going to listen to any more of that kind of talk and from now on he was going to stop up his ears in order to get his peace of mind. This was passed on to General Georg Thomas, who had been preparing reports on the negative economic consequences of a Soviet invasion—that it would be a net economic drain unless it was captured intact.
Hitler had become over-confident, owing to his rapid success in Western Europe, as well as the Red Army's ineptitude in the Winter War against Finland in 1939–40. He expected victory within a few months and therefore did not prepare for a war lasting into the winter. His troops therefore lacked adequate warm clothing and preparations for a longer campaign when they began their attack. The assumption that the Soviet Union would quickly capitulate would prove to be his undoing.
Rusijai reikėjo pirma susitvarkyti šitą:
However, maintenance and readiness standards were very poor; ammunition and radios were in short supply, and many units lacked the trucks needed for resupply beyond their basic fuel and ammunition loads.
Soviets in 1941 still lacked the communications, training and experience to employ such weapons effectively.
The Soviet numerical advantage in heavy equipment was also more than offset by the greatly superior training and readiness of German forces. The Soviet officer corps and high command had been decimated by Stalin's Great Purge (1936–1938). Of 90 generals arrested, only six survived the purges, as did only 36 of 180 divisional commanders, and just seven out of 57 army corps commanders. In total, some 30,000 Red Army personnel were executed, while more were shipped to Siberia and replaced with officers deemed more "politically reliable." Three of the five pre-war marshals and about two thirds of the corps and division commanders were shot. This often left younger, less experienced officers in their places; for example, in 1941, 75% of Red Army officers had held their posts for less than one year. The average Soviet corps commander was 12 years younger than the average German division commander. These officers tended to be very reluctant to take the initiative and often lacked the training necessary for their jobs.
The Soviet fighter force was equipped with large numbers of obsolete aircraft, such as the I-15 biplane and the I-16. In 1941, the MiG-3, LaGG-3 and Yak-1 were just starting to roll off the production lines, but were far inferior in all-round performance to the Messerschmitt Bf 109 or later, the Fw 190, when it entered operations in September 1941. Few aircraft had radios and those that were available were unencrypted and did not work reliably. The poor performance of VVS (Voenno-Vozdushnye Sily, Soviet Air Force) during the Winter War with Finland had increased the Luftwaffe's confidence that the Soviets could be mastered. The standard of flight training had been accelerated in preparation for a German attack that was expected to come in 1942 or later. But Soviet pilot training was extremely poor. Order No 0362 of the People's Commissar of Defense, dated December 22, 1940, ordered flight training to be accelerated and shortened. Incredibly, while the Soviets had 201 MiG-3s and 37 MiG-1s combat ready on 22 June 1941, only four pilots had been trained to handle these machines.
The Red Army was dispersed and unprepared, and units were often separated and without transportation to concentrate prior to combat. Although the Red Army had numerous, well-designed artillery pieces, some of the guns had no ammunition. Artillery units often lacked transportation to move their guns. Tank units were rarely well-equipped, and also lacked training and logistical support. Maintenance standards were very poor. Units were sent into combat with no arrangements for refueling, ammunition resupply, or personnel replacement. Often, after a single engagement, units were destroyed or rendered ineffective. The army was in the midst of reorganizing the armor units into large tank corps, adding to the disorganization.
As a result, although on paper the Red Army in 1941 seemed at least the equal of the German army, the reality in the field was far different; incompetent officers, as well as partial lack of equipment, insufficient motorized logistical support, and poor training placed the Red Army at a severe disadvantage.
In August 1940 British intelligence had received hints of German plans to attack the Soviets only a week after Hitler informally approved the plans for Barbarossa.Stalin's distrust of the British led to his ignoring the warnings, believing it to be a trick designed to bring the Soviet Union into the war. In the spring of 1941, Stalin's own intelligence services and American intelligence made regular and repeated warnings of an impending German attack. However, Stalin chose to ignore these warnings. Although acknowledging the possibility of an attack in general and making significant preparations, he decided not to run the risk of provoking Hitler. He also had an ill-founded confidence in the Molotov-Ribbentrop Pact, which had been signed just two years before. Last, he also suspected the British of trying to spread false rumours in order to trigger a war between Germany and the USSR.Consequently, the Soviet border troops were not put on full alert and were sometimes even forbidden to fire back without permission when attacked — though a partial alert was implemented on April 10 — they were simply not ready when the German attack came.
Ir dar sakai, kad jie buvo pasiruoše... Tokia karuomenė būtų greitai sulaikyta, nes Voketijai tereikėjo mėnesio ar daugiau, kad tinkamai pasiruoštu žiemai... Todėl Rusiams nebebuvo laiko... O Stalinas ignoravo, kad Hitleris juos tuoj puls. Kažin, gal jis tikėjosi perspėjimo iš Voketijos apie puolima?
P.S: Jei nematai prasmės, tai jau tavo problemos...
Ignasnn 2009-07-02 16:50
na del SSRS puolamosios galios. nemanau, kad jie turejo technologini pranasuma - vien faktas, kad rusai siusdavo miriop i priesakines linijas beginklius pestininkus. kai ju kolega, turintis ginkla, mirdavo, jie pasiimdavo sautuva ir begdavo toliau. vokieciu kulkosvaidziai perkaisdavo ir uzstrigdavo nuo nepertraukiamo saudymo i "gyva siena". tai ka rusai butu siunte i puolima pries vokietija ?! na aisku cia sausumos pajegu atzvilgiu. jei neklystu( jei klystu pataisykit ) mokykliniame vadovelyje 11 ar 12 kl. rasoma, kad tik kas 10 rusu karys turejo saunamaji ginkla. jei nemases - rusija kalbetu vokiskai o Hitleriui reikejo savo ideologija laikyt salies viduje ir nesikist i generolu planus ir taktikas. bet ne....zydas prakeiktas xDD
gabus 2009-07-02 19:20
Vėjus tu čia rašai. Aš taip ir nesuprantu, kaip pagal tave turėjo "gintis" vokiečiai. Sienos ilgis ~3000km, todėl įtvirtinimų liniją statyti visikškai beprasmiška. Sprogdinimai ir minavimai tik laikinai sulaikys puolantį priešą (suomiai irgi taip darė, bet jie turėjo gerokai palankesnes gamtines sąlygas tokiems dalykams). To meto vokiečių prieštankinė artilerija buvo silpna ir negalėdavo sustabdyti tokių tankų, kaip T-34 ir KV. Be to sovietai turėjo paruošę daugiausiai desantininkų pasaulyje. Dėl priešlėktuvinės artilerijos. Vokiečiai jos turėjo nedaug, 88mm ypač buvo deficitas. Dabar pagalvok kiek jų reikia, kad priešlėktuvinė gynyba būtų efektyvi? Nesamonė. Taip sakant jei būtų puolę pirmi, būtų kiaurai perėję visą Europą.
Angliškų tekstų neskaitysiu, nes tyngiu, išskirtinai šalta žiema manes irgi šiuo metu nedomina. O kodėl sovietai ruošėsi pulti būtent 1941 vasarą, rašo Suvorovas(įskaitant techninius dalykus).
Nightbringer 2009-07-02 19:45
Dieve mano....
Pats davei man nuoroda, o iš ten tau surašiau puslapio ilgumo argumenta, kuris įrodinėja mano tiesa, o tu net jo negali normaliai perskaityti ir suvokti... Turbūt čia mūsų diskusija ir baigiasi. Tu pradeti kartotis, o prie naujų argumentų vis nenori prieiti...
P.S: Tik neik į kraštutinumus, kaip "argumentum ad horninem" (kritikuoti, ne žmogaus teiginius, o patį žmogų)...
gabus 2009-07-02 19:54
Aš ne dievas ir ne tavo. Tiesiog prašau parašyti lietuviškai. Atsakyk į klausimą. Kaip pagal tave turėjo gintis vokiečiai? Išsamiai.
Būtų užtekę kelių valandų sovietų puolimo - užimti dalį Ruminijos, kurioje buvo išgaunama nafta ir visa Vokietija būtų parklupdyta.
Nightbringer 2009-07-02 19:59
Šita frazė buvo skirta ne tau, o ir atsakei labai nuvialkiotai.
Bet dabar esmė yra tame mano angliškiame tekste. Ten parašyta koks tragiškas buvo raudoniosios armijos pasirengimas. O pasirenkti nebūtų suspėjusi iki žiemos pabaigos.
O apie ginyba: Įtvirtinti tik strateginius obijektus.
Jei nori toliau diskutuoti, tai perskaityk mano visus argumentus, o neatsakyk į tuos, kurios yra patogiausia...
gabus 2009-07-02 21:25
Tokiu atveju jie būtų jie būtų atkirsti, apsupti, kol galų gale pasiduotų, o kariuomenė sėkimingai veržtūsi toliau. Gynybos linija turi būti vientisa, o esant tokio ilgio fronto linijai tai padaryti neįmanoma, na bent jau taip greitai ir su tokia kariuomene. Kaip apsaugotum naftingus Ruminijos rajonus, kurie puolimo atveju gali būti užimti, ar per kelias dienas, ar net valandas?
Ir iš viso kokia gynybinio karo ateitis?
Nightbringer 2009-07-03 09:53
Strength of the opposing forces on the
Soviet Western border. June 22, 1941
Germany and Allies Soviet Union Ratio
Divisions 166 190 1 : 1.1
Personnel 4,306,800 3,289,851 1.3 : 1
Guns and mortars 42,601 59,787 1 : 1.4
Tanks (incl assault guns) 4,171 15,687 1 : 3.8
Aircraft 4,389 pulti Rusija, bet ne taip skubotai. Tam reikėjo kruopštaus, bei greito pasiruošimo. Jei per tą žiema būtų pasiruošta (tarpas, kai šaltis tapo nepakeliamas) pati operacija nebūtų tapusi ilgu ir sunkiu karu. Voketija nuvertino Rusija. Jos gyventojų kiekį, jos gyventojų fanatiškumą ginant kraštą. Na Voketijai tada tapo laaabai kėblu. JAV buvo rimta grėsmė ir tuo tarpu Rusija. Prieš abi nepakovosi, ypač kai tavo ekonomika tam nepajėgi. Turbū todėl ir bande per 5 savaites iveikti Rusija savo blickreig"o taktika. Hitleris tiesiog per-daug pasipūte nuo dažnių laimėjimų ankščiau. Save laike genijum ir ignoravo karininkų patarimus. Tiesiog fanatiškai siekė ją sutruškint. Ir apgailėtinai papuole į ledinė dykviete. Be paramos, be tinkamos įrangos, be palaikymo...
Tir4elis 2009-07-03 10:14
Taip, reikėjo. Geriau pasiruošus žiemai daug kas būtu jiems išėję kitaip. Bet kas liko daryt, kai Stalinas pradėjo tempt armijas prie sienos ir buvo žinoma, rusai labai jau domisi ar niekas Europoje dideliais kiekiais nesuperka avikailių kailiniams?
Tuo labiau, kad apsvaigę nuo pergalių nacių vadai su pačiu Hitleriu tikrai nesitikėjo, kad "pusžmogiai" kokiais jie laikė esant rusus, sugebės pasipriešint nenugalimai žaibiško karo strategijai. Čia tikrai sutinku.
Kas dėl žiemos tai klausimas ar kas galėjo tokios stiprios tikėtis.
O toliau viskas aišku. Vieni fanatiškai skubėjo savo sąjungininką greičiau nokautuot kol tas dar apsvaigęs nuo pergalių slampinėja po Europą, o kiti pamatę, kad aprūpintojas medžiagomis suįžūlėjo nusprendė "pusžmogį" pamokyt ir dar teritorijų prisigriebt. Gavos mėsmalė..
P.S.
Jei jau turi angliškas citatas geriau versk jas į lietuvių kalbą, nes kaip matai jos lieka net neskaitomos.
gabus 2009-07-04 01:08
Vienas iš galimų puolimo variantų.
Iš http://antraspasaulinis.net/e107_plugin ... hp?43254.0
Beje patariu perskaityt visą temą.
O dabar geležinis argumentas.
Teko girdėti apie 1939 09 įsatymą apie karinę prievolę? Ir kada baigsis tų prievolininkų tarnybos laikas?
Dėka tos prievolės tarybinė armija mižiniškai padidėjo.
1940 06 buvo 3,6 mln.
1941 01 buvo 4,2 mln.
1941 05 buvo 5,4 mln.
Armija augo kaip ant mielių. O 1941 rudenį, kai turėjo baigtis mobilizacijos įstatymas, jie turėjo būti paleisti šiaip sau, "paėdę valdiškos duonos"?
Taip ir neišgirdau atsakymo dėl vokiečių gynybos. Ir kaip apsaugoti nuo supergalingos 9 armijos Rumunijos naftos telkinius, kurie buvo 150-200km nuo sienos ir kurių praradimas būtų reiškęs pralaimėjimą?
Nightbringer 2009-07-04 18:35
Kiek sakiau, kad tuo metu daug kas priklause nuo generolių ir karių patyrimo, o tarybiu sąjunga neturėjo abejų dalykų... Ypač, kai jų strateginiai sprendimai buvo palyginus beverčiai palyginus prieš Voketijos to meto patyrusius generolus. Galima sakyti, kaip ir per ww1... O tai sukelė Stalino didysis apvalymas. Žudė visus, kas nerodė lojalumo. Tai reiškia, kad buvo ižudyti daug talentingų generloų, o nauji buvo nepatyre ir nepasirenge vesti armijos prieš Voketija.
Rusijos kariuomenė buvo pervertinima. Ji dominavo tik statistiškai. Ką bekalbėti apie tokia "nelauktą" sekmė kai Axis užpuolė Rusija, todėl galima tikėtis, kad greitos pergalės prieš Rusijos pagrindines pajegas fronte, gali atnešti ir greitą pergale Ukrainoje. Tada galime sakyti, kad Rusija sunkiai laimėtu. (Aš nekalbu apie mašinų techinius duomenis).
Stalinas kasdien gauna laiškus ir įrodymus, kad Voketija ruošiasi tave pulti, Voketija pasiruoše tave pulti, Vokiečiai ateina! ir kai tau praneša, kad karas prasidėjo tu tuo nepatiki? Ir ten toli sėdintis Hitleris mano, kad jis visiškai to nežino, kad jo pajėgos yra dislokuotos pasėnije ir tuoj puls? Man čia truputi keistokai gavosi...
O apie ginyba. Pagrinde dislokuoti divizijas kaip ir pasiruošime. O užtektu gauti Rusijos slaptus dokumentus apie jų operacijas ir suprastu, kada galima netikėtai užpulti. O tai padaryti prieš Rusija yra neįtikėtai lengva.
Nors ir tenka pripažinti, kad Axis reikėjo tik pulti, bet klausimas, kada?
Beje, kalbu "nežinodamas operration barbossa" puolimo rezultatų, nes jei žinočiau, kad Rusija ant tiek susimaus, ''tai ir aš tikrausai pulčiau''...
Bet juk tenka pripažinti, kad Voketija nepakankamai pasirenge operacijai, kuri nulems ww2 eiga...
P.S: atleisk, bet rusiškai "nekertu"...
Schmutziege 2009-07-05 20:18
Nepritariu minčiai, kad SSRS nebuvo pasiruošus puolimui. Taip, gal ore ir nebuvo pasiruošusi, nes neturėjo patyrusiu lakūnų, bet tankistai buvo pilnai parengti, nes rusiški tankai buvo valdomi kaip , tai kiekvienas ūkininkas kuris moka vairuoti traktorių galėjo vairuoti ir tanką. Pasieniuose sandėliai buvo prikišti amunicijos, kuro, kartografiniu žemėlapių. Sovietai norėjo pulti Vokietiją Liepos pradžioj. Viskas puikiai išdėstyta knygose "Paskutinė Respublika 1-2 dalys", Viktoras Suvurovas. SSRS turėjo daugiau negu MILIJONĄ desantininkų, tai jų įtvirtinimai būtų beverčiai, jei desantininkai iš užnugario užpultų. Taip daug desantininkų žūtų, bet sovietai tada neskaičiavo žmonių. Naciai turėjo vienintelę išeiti pulti ir kuo greičiau, tą jie ir padarė, o rezultatus visi žinom.
Nightbringer 2009-07-06 22:33
Kai kaimiečiams tektu su T-34 įveikti kokį Tigeri su patyriusais tankistais, tai turbūt po 20 žuvusių tankų jiems pasireikštu tigerfobija ir pabėgtu nors tam Tigrui ir šaudmenų nebebūtų.
Taip, jie turėjo daug amunicijos ir didelia kiekybine persvara, bet su susisiekimu, aprūpinimu buvo problemos. Tuo metu sovietai neturėjo (beveik) patyrusiu generolų. O ir kareivių apmokymas buvo prastas.
Stalinas tiesiog siustu savo karius, kaip į mėsmale ir lauktu kol ji paspringtu.
Na, aš sutikinku, kad naciai turėjo pirmi pulti...
Tomcat 2009-07-06 23:16
Dėl aviacijos 2 pasaulinio karo tai rusai šiaip išskirtinių lėktuvų neturėjo, bet visa esmė buvo pilotų paruošime, o ne lėktuve tai jaigu būtų buvę gerai ištreniruoti pilotai ir su rusiškais lėktuvais priešus triuškintų. Svarbiausias faktorius buvo pilotų parengime.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Atkurtas slaptasis Hitlerio naikintuvas (Video)