Lėktuvo fiuzelažai vien tik iš anglies pluošto - kol kas sunkiai pasiekiama realybė (3)
Didžiausia visų laikų recesija, su kuria susidūrė aviacijos pramonė, nėra tinkamiausias laikas sužinoti, jog naujasis revoliucinis orlaivio dizainas turi rimtų struktūrinių trūkumų. Tačiau būtent su tokiais sunkumais praėjusią savaitę susidūrė kompanija „Boeing“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bendrovė tikisi, kad jos lėktuvas „787“ bus pirmasis, naudojantis hermetinį fiuzeliažą, pagamintą ne iš aliuminio, o iš lengvo (tuo pačiu ir taupančio kurą) pastiprinto anglies pluošto („CFRP“). Tačiau 2008 metais kompanija nustatė, kad šis pluoštas nėra pakankamai stiprus, todėl jį reikėjo sutvirtinti metaliniais lonžeronais. Tai net penkiolikai mėnesių atidėjo pirmąjį lėktuvo skrydį.
Praėjusią savaitę buvo atlikti kiti tyrimai, parodę, jog reikia sustiprinti dar 18 taškų, esančių kitoje fiuzelažo pusėje. Tuos taškus ketinama sutvirtinti titano arba aliuminio įdėklais. „Tyrimų duomenys neatitinka mūsų kompiuterinio modelio“, - sakė kompanijos „Boeing“ viceprezidentas Scott Fancher.
Tai pabrėžia, jog sunku prognozuoti pažangiosios „CFRP“ medžiagos, kuri pirmą kartą naudojama didelėje struktūroje, funkcionavimą. Bendrovė „Boeing“ tvirtina, kad kompiuterinis modelis bus keičiamas atsižvelgiant į naujus duomenis. Taip siekiama padėti inžinieriams sukurti naujus įdėklus. Nauja pirmojo lėktuvo „787“ skrydžio data dar nėra nustatyta.