Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
marazas 2009-10-12 23:22
Įdomi idėja, bet turbūt viskas paaiškės dar labai negreit...
lmn 2009-10-13 00:44
O kur prapuolė tradiciniai hibridai (mintis kilo paskaičius apie laisvo stūmoklio variklį)? Mitsubishi jau seniai testavo variantą ant Spacewagon platformos, su spiritiniu (atrodo, apie 1l darbinio tūrio) varikliu, kuris krauna akumuliatorius, o el. motorai varo ratus. Tik kuro sąnaudų nepamenu, bet nebuvo didelės. Apie tai skaičiau bent prieš 5 metus, jei ne daugiau.
povilas a. 2009-10-13 01:01
ne spiritinio, bet dyzelinio variklio kraunamas el. variklis naudojamas čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... ic_version
PrjctCore 2009-10-13 08:33
ideja manau niekam tikusi
jei neishspaus 50% didesnio nashumo ar prie to artimo skaichiaus tai tie varikliai niekada nepamatys masines gamybos
pazhiurekim i tai paprastai - dabartinis automobilis susideda ish 10 000 detaliu (apytiksliai viskas zhinoma) vien tikpadvigubinus cilindru skaichiui pridesim dar shimtuka potencialiu gedimo vietu.
o ka kalbeti apie svori? variklis 30% visos mashinos svorio (jei ne daugiau kai kuriais atvejais) tai padvigubinus varikli sunkesne mashina pavilkti keliu tas naudingumas bus minusinis ?!?!
kazhkaip nematau net panaudojimo galimybiu - jau geriau naudoti 2 kart daugiau normaliu cilindru kurie gales vystiti ta pati galinguma prie zhemesniu apsuku o prireikus ishvystiti daug daugiau galios.
V8 rulez
ligonis 2009-10-13 15:04
PrjctCore: na matai, stipriai prie variklio prisideda ir tai, kad storos sienos. o jei sumazini varikli, ir i ji dedi mazesnius(dabartiniai standartais) cilindrus, viena arti kito, o ne tiesiog panaudoji genialia minti sujungt 2 variklius viena pakreipus 30 lapsniu....zinoma yra kam gest, bet povelniu juk turim nauju lydiniu kurie gali prailginti tarnavimo laika
...visa laime, kad ne visai tokie genijai kaip tamsta sprendzia ka darysime rytoi
P.S. V8 tiekpat rulez, siuolaikiniam pasauli kiek ir CRT monitoriai.
HardAxe 2009-10-13 17:17
o kam dvigubai daugiau cilindu?
šitas variklis turėdamas 2+2 per laiko vienetą padaro tiek pat detonacijų, kaip 4 taktų variklis.
Tampa sudėtingesnis aušinimas, tačiau aušinimo erdvė sumažėja.
o 15% naudingumo yra good. kokią mašiną piktum, 100 ar 115kw, turint omeny kad ji valgo tiek pat kuro?
nuomonė 2009-10-13 19:55
Man tai įdomus centrinis vožtuvas. Kaip jį padaryt kad būtų sandarus iš kitos pusės ir kartu ilgaamžis? Bet šiaip gera idėja atsikratyt priešlaikinio uždegimo.
Otto 2009-10-13 20:34
Jei jau kalbi apie priešlaikinio uždegimo (ankstinimo kampo) blogą įtaką, manau, pastebėjai ir nesąmones, tokias, kaip "mišinys momentaliai sudega", "mišinys sprogsta". Prisiskaitęs tokių "šedevrų" jaunimėlis puola tobulinti variklius, deda pastangas, kad mišinys dar greičiau sudegtu, sukiša pinigus ir negauna jokios naudos. Matosi gerai ir video (nežinomo autoriaus), kaip mišinys "ramiai" degą, kol stūmoklis nueina 2/3 kelio nuo VRT. Pusiaukelėje būna didžiausias jėgos petys, taigi ir sukamas momentas didžiausias, todėl labai gerai, kad mišinys ne sprogsta, o dega dar tada, kai to labiausiai reikia, nes tada degimo energija efektyviausiai virsta į mechaninę.
thatsmeLT 2009-10-13 23:01
Kas cia per palyginimas?
sigitas 2009-10-13 23:22
Straipsnyje sąvoką " viršutinis mirties taškas (VMT)" reikėtų keisti į " viršutinis rimties taškas (VRT)" , Tai netikęs bet prigijęs vertimas iš rusų kalbos .
Edcka 2009-10-13 23:53
Nu bet čia ir "specialistai" susirinko!
PrjctCore rašo:
o ka kalbeti apie svori? variklis 30% visos mashinos svorio (jei ne daugiau kai kuriais atvejais) tai padvigubinus varikli sunkesne mashina pavilkti keliu tas naudingumas bus minusinis ?!?!
)))))))
išeitų, jei vidutinės klasės automobilio svoris vidutiniškai apie 1500 kg, tai variklis turėtų sverti ne mažiau kaip 500 kg? nu dar nemačiau tokio variklio, nors su automobilių remontu turiu reikalų visą gyvenimą. Net mažesniuose sunkvežimiuose stovi lengvesni varikliai! Arba kitas "specas" rašo:
na matai, stipriai prie variklio prisideda ir tai, kad storos sienos. o jei sumazini varikli, ir i ji dedi mazesnius(dabartiniai standartais) cilindrus, viena arti kito, o ne tiesiog panaudoji genialia minti sujungt 2 variklius viena pakreipus 30 lapsniu
nu šakės, tikras ligonis, matosi kad apie automobilius ir ypač variklius daug išmano:))) Vos nuo kėdės iš juoko nenuvirtau, jokio žalio supratimo apie variklių konstrukcijas.
Arba dar šedevras:
Jei jau kalbi apie priešlaikinio uždegimo (ankstinimo kampo) blogą įtaką, manau, pastebėjai ir nesąmones, tokias, kaip "mišinys momentaliai sudega", "mišinys sprogsta". Prisiskaitęs tokių "šedevrų" jaunimėlis puola tobulinti variklius, deda pastangas, kad mišinys dar greičiau sudegtu, sukiša pinigus ir negauna jokios naudos. Matosi gerai ir video (nežinomo autoriaus), kaip mišinys "ramiai" degą, kol stūmoklis nueina 2/3 kelio nuo VRT. Pusiaukelėje būna didžiausias jėgos petys, taigi ir sukamas momentas didžiausias, todėl labai gerai, kad mišinys ne sprogsta, o dega dar tada, kai to labiausiai reikia, nes tada degimo energija efektyviausiai virsta į mechaninę.
Nu jo genijus! Tik tau genijau prieš rašant tokius absurdus patarčiau pirma paskaičiuoti, kiek laiko vyksta degimas cilindre benzininiame variklyje, kai tarkim vidutiniai 3000 aps/min apsisukimai? Net dyzeliniame variklyje esant 3000 aps/min apsukoms degimo greitį praktiškai galima prilyginti sprogimui, jau nekalbant api sportinius automobilius, kur apsukos siekia ir 10000 aps/min.
O dabar dėl pačio variklio, tai perspektyvos jis tikrai jau nebeturi dėl kelių priežasčių:
jau aiškiai matosi, kad ateitis priklauso elektros varikliams (lengvuose automobiliuose). Sunkvežimiuose jis sunkiai pritaikomas, o jei ir pavyktų pritaikyti, tai iki praktinio panaudojimo dar reikia daug nuveikti, tam reikės bent 2-3 metų ir didelių investicijų, plus tokio variklio gamybai reiktų diegti naujas arba perdaryti ir pritaikyti egzistuojančias gamybos linijas. O tai milžiniškos investicijos, todėl manau, kad bet kokiu atveju ekonomiškai tai neapsimokės, ypač įvertinant dabartinių EURO5 variklių charakteristikas, tame tarpe ir ekonomiškumo bei ekologiškumo.
Zigzaueris 2009-10-14 08:38
labai geras palyginimas
spaudziu desine!
HardAxe 2009-10-14 15:21
nu kad ne, V6 yra variklio tipas, bet nieko nepasako apie tūrį. O variklio apetitą labiau aprašo tūris.
nesupykčiau jei mano 1,8l mašinoj būtų V6 cilindrų išdėstymas
Otto 2009-10-14 16:03
Jei kanera būtu filmavusi sprogimą, liepsną matytum tik viename kadre ir ilgai daužytum nagus, keisdamas sulaužytas variklio detales.
meslinukas 2009-10-17 13:55
kažkaip nelogiškai man čia... gal kas galėtų pasakyti kodėl taip įvyksta?... dar mum mokykloj mokytojas aiškino, kad uždegimas vyksta tik pasiekus viršutinį tašką, o jeigu ankščiau, tai užkala ...
o šiaip tai man atrodo, kad čia tiesiog vietoje 1 cilindro naudojami 2, o tai jau automatiškai turėtų reikšti didesnę trintį, svorį, sudėtingumą ir energijos nuostolius... ar klystu?
Edcka 2009-10-21 15:04
jo, tokių "genijų" kaip otto reikia paieškoti.
visų pirma, prie ko čia kabutes, kai pats rašai: "todėl labai gerai, kad mišinys ne sprogsta, o dega dar tada, kai to labiausiai reikia".
Antra, matosi, kad tau dar reikia daug pagyventi, daug perskaityti ir sužinoti, nes iš tokių nesamonių, kaip "Jei kanera būtu filmavusi sprogimą, liepsną matytum tik viename kadre ir ilgai daužytum nagus, keisdamas sulaužytas variklio detales.", tikrai galima nuo kėdės nuvirsti. Tokie greitai vykstantys procesai, kaip mišinio deflagracija variklio cilindre yra filmuojami greito filmavimo kameromis, kurios gali filmuoti net 250000 kadrų per sekundę, o pčios naujausios ir dar greičiau. Net su lėtesne kamera nufilmavus vieną stūmoklio eigą, ją galima stebėti visą minutę!
O dėl variklių, tai taip, tikrasis sprogimas, arba detonacija, kuris dažniausiai vyksta tik su sprogstamosiomis medžiagomis (sprogmenimis), varikliuose yra nepageidautinas reiškinys, kurio visi gamintojai stengiasi išvengti, BET TAIP PAT STENGIASI, YPAČ SPORTINIŲ VARIKLIŲ PRIARTĖTI KIEK TECHNIŠKAI GALIMA ARČIAU, arba kitaip sakant padidinti apsisukimų skaičių tuo pačiu išvengiant detonacijos. Bet deflagracija dažnai irgi vadinama "sprogimu, kada sprogimo sklidimas neviršija garso greičio sprogstančioje medžiagoje". Pavyzdžiui, kartais sakoma: sprogo parakas. Bet parako degimas visada yra deflagracija, jis niekada nedetonuoja, bet nežiūrint to, parakas priskiriamas prie sprogstamūjų medžiagų. Aišku, techniškai net degtuko degimą vadina deflagracija, nors visi suprantame, kad jis nesprogsta. Bet benzininiai varikliai, net ne sportiniai, dažnai dirba netoli detonacijos ribos, o kai variklis būna netvarkingas, dažnai įvyksta detonacija, ir girdisi garsus "bum", liaudiškai sakome "variklis šaudo".
Fizikiniuose, cheminiuose moksluose, technikos moksluose daug dalykų yra sąlyginių, kitaip sakant mokslininkų priimtų, susitartų, o norint apibūdinti bet kokį reiškinį, kitaip sakant išmatuoti, yra lyginama su kažkuo jau žinomu. Daugelis matavimo vienetų yra palyginimas su kažkuo, visi matavimo vienetai yra sutartiniai. Vieni susitarė, kad vandens virimo temperatūra yra 100 laipsnių pagal Celsijų, kiti sutarė, kad detonacija yra degimas, kurio sklidimo greitis viršija garso greitį. Kitaip sakant, specialaus matavimo vieneto sprogimui nėra. Pagrindinis mato vienetas, apibūdinantis sprogimą ir sprogstamųjų medžiagų pagrindinę savybę, yra detonacijos greitis, matuojamas m/s, kuris pvz. dujose būna mažiausiai 1700-1800 m/s. Bet karo moksluose nieks nesiginčys, kad parakas nėra sprogstamoji medžiaga, nors techniškai jo degimas yra deflagracija, o ne detonacija.
Todėl dar kartą tvirtinu, techniškai mišinio degimas variklyje, besisukančiame didesniu kaip 2000 aps/min greičiu prilyginamas sprogimui, jei norite moksliškai deflagracija, o ne "ramiam degimui". Ir tas, cituoju otto "jaunimėlis puola tobulinti variklius, deda pastangas, kad mišinys dar greičiau sudegtu", yra žmonės, nusimanatys apie variklius. Nes jei nori su kokia "sukežusia" Audi "apdėti" serijinę Porschę, tai užtiunink variklį, kad suktūsi bent iki 7000 aps/min, įsidėk NOS, ir tas "grabas" Porsche 100% uostys tavo dulkes ))
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Sėkmingai išbandytas egzotiškas vidaus degimo variklis (Video)