Vytenis Kudarauskas. Ateitis priklauso elektromobiliams

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

wolas 2009-11-16 14:33
EV1 sunaikino naftos magnatai...
Tir4elis 2009-11-16 15:09
Straipsnio autorius aiškiai nematęs dokumentinio filmo "Kas nužudė elektromobilį". Taigi teiginiai, kad automobilis neatsipirko yra pakankamai nepagrįsti. Ypač jei vertinsime kokia veikla užsiėmė visokie naftos magnatų ir kai kurių autogamintojų papirkti valdininkai. Tuo labiau tesme paskelbtas nuosprendis, kad EV1 buvo kenksmingas automobilis, kas tiesa sakant yra visiškas idiotizmas. Nuo tada ir prasidėjo magnatams palankesnio hibridinio automobilio protegavimas, reklamavimas ir kišimas per visus galus JAV visuomenei. Kai tuo tarpu hibridiniam automobiliui koks jis ten bebūtu, bet kuras reikalingas. Nesvarbu ar tai tradicinis naftos produktas ar vandenilis. Juos reikia gamint, o tai vėl savo ruožtu vienoks ar kitoks teršimas. Elektrą aišku reikia irgi gamint, bet šiuo atveju nereikalingos tokios investicijos kaip vandenilio atveju ir nereikalingos užsieninės aferos dėl iškastinio kuro, kuo tiesą sakant užsiima visos valstybės. Žinoma, kokį automobilį rinktis yra skonio ir įpročių reikalas, bet tik klausimas kas gi iš tikro naudingiau ir pigiau?
Justin999 2009-11-16 15:46
Realiai, ateitis priklauso naujos kartos vidaus degimo varikliams, apie kuriuos cia buvo ne karta rasyta, na ir tiems, "hibridams", kuriuos as laikau gryna pornografija, su keliom isimtim. Kol bus naftos, tol elektra liks tik eksliuzyvas ir nieko daugiau.
Smėlis 2009-11-16 16:50
vandenilis iškastinis? baterijos (dabartinės) nepagrįstos brangiomis technologijomis ir iškastiniais resursais? tik klausiu.
AirDog 2009-11-17 00:13
studentas 2009-11-17 02:24
pritariu tamstai. hibridas-koks cia ateities automobilis jei jam vistiek reik naftos produkto, kad ir zymiai maziau nei paprastam auto. tokius reikejo kurt 20-30 metu atgal tai dar sociai tos naftos turetume. nujauciu sitam gyvenime nelabai spesiu elektromobiliu pasivazinet.
Vidas1983 2009-11-17 09:32
Nesuprantu kodėl lietuviai nesugalvoja gamint kokio elektrinio automobiliuko. Juk protų turim pakankamai ir galimybių tur būt yra, bet niekam neįdomu visai. Manau čia tikrai geras ateities verslas.
sufas 2009-11-17 11:44
Norint Lietuvai galimti elektromobilius reikia turėti savo pigų elektros šaltinį. Toks galėtų būti pvz. atominė elektrinė. Tačiau senoji elektrinė uždaroma ir nežinia, kada bus atidaryta nauja Lietuvai kaip ir nedideliai šaliai manau būtų perspektyviausi elektromobiliai. Ir aplamai elektra turbūt vienintelis energijos šaltinis , kuri galėtume pasigaminti savo jėgomis ir nebutume priklausomi nuo iškastinio kuro. Tačiau čia tik Utopija
Manvydas 2009-11-17 13:21
O kodėl ne vandeniliniams automobiliams?Juk žymiai paprasčiau gali užpildyt kuru, nereik laukt 4valandų, kol pasikraus baterija, ir vėl 200km galėsi nuvažiuot.Na taip magnatai magnatai, bet ko Jūs neužsiimat ir neinvestuojat į vandenilio gamybą ir kolonėlių atidarymą.JAV jau kai kuriose valstijose yra vandenilio kolonėlės. Aš už vandenilį, neteršia, lengvai užpildoma mašina, potencialas praktiškai neišsenkantis.
AirDog 2009-11-17 15:25
Įsigyti elektrini automobilį galima, kad ir šiandien, tačiau yra daug su tuo susijusių niuansų kurių pagrindiniai: Kaina - taip, jie vis dar brangūs. Aptarnavimas - mažai specializuotų garantinio aptarnavimo centrų. Dizainas - kol kas nėra iš ko rinktis. Eksploatacijos problemos: Nėra "elektrinių degalinių" tinklo. Krauti per naktį akumuliatorius gali tik tie kas turi nuosavus namus/garažus. Eksploatavimo kliūtys: Šaltu metų laiku kai reikia šildyti automobilio saloną. Karštu metų laiku kai naudojamas kondicionierius. Tamsiu paros metu, o pas mus visą parą, kai privalomos šviesos. Apibendrinimas: Įsigyti elektromobilius gali pasiturintys žmonės, gyvenantys švelnaus klimato juostoje ir turintys nuosavą namą ne per toliausiai nuo miesto. Elektromobilis kol kas negali būti pirmas ir vienintelis šeimos automobilis tais atvejais kai važiuojama į tolimesnes keliones dėl neišplėtoto pakrovėjų tinklo, mažo nuvažiuojamo atstumo su viena įkrova ir ilgo pakrovimo laiko. Miesto daugiabučių gyventojai parkuojantys nakčiai savo automobilius gatvėje apie akumuliatorių krovimą per naktį gali nė nesvajoti. Didelių garažų kompleksai parkuojantys elektromobilius turėtų pakeisti visą elektros instaliaciją, derindami darbus su miesto elektros tinklais, kad užtikrintų nenutrūkstamą didelės srovės tiekimą. Komforto mėgėjai manau irgi nebus sužavėti turėdami riboti savo poreikius - garsus muzikos klausymas savaitgalio išvykose į gamtą kur nėra elektros lizdo; salono, sėdynių, langų, veidrodėlių šildymas; kondicionierius ir ventiliacija; greita akseleracija ir panašiai. Taigi apie visų automobilių elektrifikaciją negali būti nė kalbos. Tai kam tada jie reikalingi? Kas jausis gerai važiuodamas mažyčiu elektromobiliuku paskui Hummer`į uostydamas jo išmetamąsias dujas? Kas norės šaltą žiemą važiuoti nešildomame salone? Kurį automobilį imsite karštą vasarą išvažiuoti savaitgaliui į gamtą? Atsakykite sau į klausimą - kiek žmonių įvertinę sąlygas ir galimybes pasirinktų elektromobilį kaip pagrindinę transporto priemonę šiandien?
AirDog 2009-11-17 15:26
Ar bent ką nors nutuokiate apie vandenilio gavybą, transportavimą ir saugojimą?
Tomcat 2009-11-17 21:38
Jaučiu ateity konkuruos elektra varomi automobiliai su vandeniliniais. Smulki klaidelė - turėtų būti Vehicle.
Nerkashis 2009-11-18 16:05
Vėlgi, visi gamintojai tokių električkų pabrėžia, jog tai miesto automobilis. Manau iki 50km su kondiku ar tai su visais šildomais stiklais tikrai nuvažiuotų. O su laiku tobulės, atsiras konkurentų, pigs... Beje keli vyrukai Lietuvoje irgi užsiiminėja perdirbimu iš vidaus degino į električkas.