Lietuvos interneto svetainės neteisėtai seka vartotojus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

HardAxe 2011-11-23 10:01
ar technologijos.lt mus seka?
Vytautas 2011-11-23 10:09
Priklauso ką laikyti sekimu. Jei Google Analytics scriptas bei forumo registracijoje naudojami "cookiai" yra sekimas, tada taip - lankytojai sekami ir pas mus. Na, o jei sekimas yra informacijos rinkimas dėl reklamos reikalų - tuomet ne, iki tiek nepriaugom
okta 2011-11-23 10:36
>Na, o jei sekimas yra informacijos rinkimas dėl reklamos reikalų - tuomet ne, iki tiek nepriaugom Nusprendžiau patikrinti. Svetainės sourc'e yra gemiusaudience tracking skriptas. Šis skriptas renka informaciją apie svetainės lankytojus dėl reklamos reikalų. Tai reiškia, kad technologijos.lt dalyvauja tyrime, kuris padeda reklamos planuotojas nukreipti reklamą pagal tikslinę auditoriją. Dabar pamėginkime paskaičiuoti kokią žalą daro tokie straipsniai pačiai svetainei. Matau, kad straipsnis atkeliavo iš 15min.lt. Spėju ten jį perskaitys daugiau žmonių, nei čia, tačiau apytiksliai kažką paskaičiuoti galime. Kas trečias komentaras potencialiai bus apie tai, kokie yra blogi slapukai ir kaip gerai kai įsirašomi Adblokeriai - programos blokuojančios reklamas. Sakykime technologijos.lt per mėnesį turi 2000.000 puslapių peržiūrų (15min.lt, daleiskime - 30mln) gerokai daugiau. Primeskime, kad paskaitę komentarus dalis lankytojų susiinstaliuoja Adblokerius ir tokiu būdu užblokuoja kokius 0.5% reklamų parodymų. Kadangi per puslapį paprastai rodomas kelios reklamos, na kokios 4-5, tai blokuojama tokiu atveju 2000.000 x 4 x 0.005 = 40.000 parodymų per mėn technologijos.lt svetainėje bei 30 mln x 4 x 0.005 = 600.000 15min.lt svetainėje. Čia turime 40 ir 600 CPM'ų (CPM - 1000 reklamos parodymų). Nežinau kokia tiksliai svetainėse CPM kaina, bei kiek jos turi statinių pozicijų, tačiau jeigu sakysime CPM yra 3 Lt, tai per mėnesį technologijos.lt jau netenka 40x3=120 Lt, o 15min.lt 600x3=1800Lt. Visas Lietuvos internetas potencialiai gali netekti gerokai daugiau pinigų per mėnesį. P.S. nemanau, kad mano skaičiavimai 100% teisingi, bet jie parodo bendrą tendenciją. Taigi paleisdami tokius straipsnius, jauskite atsakomybę už savo ir kitų pajamas ir bent antraštes korektiškai pavadinkite. Tikėkimės Adblokerių skaičius išaugs visiškai nežymiai. Visas Lietuvos internetas dėkoja už "pastangas" vystant reklamos rinką Lietuvoje
Vytautas 2011-11-23 10:48
Na na, nereikia taip tiesmukiškai visko vertinti. CPM kaina interneto reklamos rinkoje yra kaip kortų kaladė pokeryje - niekada nežinai nuo ko ji priklauso ir kiek pasikeis, ypač dirbant su tarpinėmis agentūromis. O jei visi bijotų asmeninių duomenų praradimo, tai pirmiausia užsidarytų socialiniai portalai - ten tai tikrai duomenys siurbiami, o informacijos viešojoje erdvėje apie tai netrūksta. Dėl Gemius Audience kodo tikrai taip - jis pas mus yra, bet jis įdiegtas portalo reitingavimui, o ne asmeninių duomenų rinkimui (na, bent jau mes tų duomenų nerenkam), tad apie jį visai pamiršau Kaip suprantu, okta, sukiesi internetinių portalų ar konkrečiai interneto reklamos rinkoje?
okta 2011-11-23 10:51
>Kaip suprantu, okta, sukiesi internetinių portalų ar konkrečiai interneto reklamos rinkoje? Taip, galima taip pasakyti. Turiu ir mažyčių svetainių, kurios kažkiek pajamų generuoja per reklamą, tad tikrai nenorėčiau, kad jose daugėtų reklamas blokuojančių lankytojų. Štai kodėl čia viską išdėsčiau:)
mobilunkas 2011-11-23 10:58
tai kad chromej ir kitur uztenka varnele uzdet kad uzdarius narsykle kukiai issitrintu, tai jei reklamos netrukdo tai kam det adblokeri. bet paprastai reklamu tiek i puslapius prideda kad ima trukdyt
Vytautas 2011-11-23 10:59
O kaip tada žiniasklaidos objektyvumas ir visuomenės švietimas? Visai čia įdomi situacija Na, bet čia gal daugiau retorinis klausimas - į diskusijas veltis neturiu laiko, bet pamąstymui tema įdomi.
okta 2011-11-23 11:15
Ne ne, nesakau, kad nereikia iš viso spausdinti tokio straipsnio. Šviesti matyt būtinai reikia, tačiau reikia ir išaiškinti plačiau, nes dabar straipsniukas gan diletantiškas yra, beto toks labiau bulvarinis skaitalas. Straipsnio antraštė yra "šaukianti", žinoma, ji pritrauks daugiau skaitytojų, bet manau, kad ji nėra teisinga. Matau, kad nėra pasidomėta realia dabartine situacija dėl tos vartotojo sutikimo gavimo konsepcijos. Valstybinės institucijos kol kas nesiims nei bausti, nei jokiu kitu būdu taikyti įstatymuose numatytos atsakomybės (jei ji tikrai yra šiuo metu, nesu tikras), kol nebus su rinka suderinto tam tikro mechanizmo. Institucijose tikėtina dažnai dirba senyvi žmonės, kurie apie technologijas visai nesupranta, tačiau jie gali priimti svarbiausius sprendimus. Kitas kuriozas toks. Sakykime svetainė išmeta pranešimą, kuriuo įspėja apie naudojamus slapukus svetainėje ir vartotojas turi teisę nesutikti juos priimti. Sakykim jis nesutinka, svetainės turinį kažkaip pamato, tačiau kitą kartą ta pati erzinanti lentelė jam vėl pasirodys, nes juk slapukai buvo neįrašyti, kurie leistų vartotoją identifikuoti ir tos pačios lentelės neberodyti. Toliau, kaip išsireikalausime, kad google įspėtų vartotojus Lietuvoje apie savo slapukus? Kaip to išsireikalausime iš facebooko bei visų kitų užsienio jurisdikcijose esančių svetainių? Šita visa situacija kai pasigilini tampa visiška nesamone ir bent jau mano nuomone atsakomybė turi kristi ant pačių vartotojų (jei naudojiesi internetu, turi žinoti ir kaip juo naudotis saugiau, nes instrukcijas pateikia pačios naršyklės), arba naršyklių, nes jos galėtų turėti defaultinį slapukų nepriimantį nustatymą, kurį vartotojas turėtų pakeisti, jei norėtų sakykime naudotis daugiau svetainių funkcijų internete - kad ir komentuoti.