„Facebook“ reklama – žaidimas kantriems (5)
„Facebook“ reklamjuostės (baneriai) – kol kas gan prieštaringai vertinamas įrankis. Vieni sako, kad ji neveikia, nes „niekas niekada nespaudžia tų baneriukų dešinėj”. Kiti skundžiasi, kad jaučiasi „Facebook’o“ stebimi – kaskart pamėgus naują puslapį ar įrašius papildomos informacijos apie save, pasikeičia ir rodomos reklamėlės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dar kiti kaip tik džiaugiasi, kad nereikia blaškytis matant neįdomias ir nereikalingas reklamas, o savo profilyje mato daugiau mažiau tai, kas juos domina – panašiai kaip „Google Adwords“, kurie rodo tik reklamas, susijusias su jūsų ieškomais raktiniais žodžiais.
Taigi, – kaip teisingai panaudoti šį naudingą įrankį?
Juk skaitytojas nori pasinaudoti šiuo įrankiu efektyviai ir tikisi, kad jo išleisti pinigai padės jam pasiekti vienokių ar kitokių tikslų – parduoti prekių, pritraukti žmonių į Facebook puslapį ar padidinti jų įsitraukimą, galų gale – sužinoti jų nuomonę vienu ar kitu klausimu.
Pirmiausia – pamirškite, ką žinote apie tradicinę reklamjuostinę reklamą. „Facebook“ reklamėlės – labai neišvaizdžios ir neturinčios didelių suasmeninimo galimybių. Čia neišeis paleisti reklamjuostės per pusę puslapio, paslėpti teksto, užmaskuoti išjungimo mygtuko ir laukti, kol dauguma žmonių susierzinę vis dėlto paspaus „ant reklamos“ ir ateis į jūsų puslapį, arba bent jau „tikrai pamatys“ jūsų didelį logotipą ir akciją, taip padidindami jūsų prekės ženklo žinomumą
Ne. Bloga naujiena – čia jūs esate apriboti 100×72 pikselių dydžio paveikslėliu ir 135 simbolių ilgio tekstu. Daugiau vietos negausite. Nebent jei išleidžiate daugiau nei dešimt tūkstančių USD per mėnesį, bet tokiu atveju su jumis jau kontaktuoja „Facebooko“ reklamos projektų vadybininkas ir vietoj šio straipsnelio skaitymo būtų žymiai tikslingiau susikoncentruoti į komunikaciją su juo. Kitu atveju apribojimai išlieka. Na, o gera naujiena – tokie patys apribojimai galioja ir jūsų konkurentams, taigi, jėgos lygios. Net jei biudžetai skiriasi kelis kartus.
Pamirškite ir tradicinį „daugmaž tikslios auditorijos“ principą. Čia galite pasirinkti auditorijos pjūvius pagal amžių, pagal pomėgius, netgi rodyti reklamą tik tiems žmonėms, kurie „mėgsta“ jūsų konkurentus. Galite rodyti reklamą vedusiems vyrams, „Omnitel“ darbuotojams, paaugliams, kurie mėgsta Lady Gaga, ar šunis auginančioms moterims.
Pamirškite ir kiekybę – dėl aukščiau paminėtos priežasties auditorija, matysianti jūsų reklamą, gali būti labai maža. Tačiau jeigu jai priklausantys žmonės – būtent tie, kuriems reikia jūsų prekių ar paslaugų, kam rūpi, kad jūsų reklamų nemato niekas kitas?
Ir visa tai pamiršę, pasiruoškite ilgam ir nuobodžiam eksperimentavimui, kurio rezultatai jus labai nustebins. Niekada neapsiribokite vienu reklamos paveikslėliu. Pasirinkite bent kelis. Neapsiribokite ir vienu reklaminiu tekstu. Pagalvokite, kas gali būti aktualiausia būsimiems jūsų klientams, išskaidykite tai į trumpas frazes ir paruoškite bent penkis – šešis reklaminius tekstukus.
Jau turime penkis – šešis reklaminius tekstukus ir panašiai tiek skirtingų vaizdelių.
Juos sukergę, gauname dvidešimt – trisdešimt skirtingų reklamėlių. Daug? Dar ne viskas…
Tai padarę, išskirstykite savo tikslinę auditoriją į kuo mažesnes grupeles. Pavyzdžiui, jei jūsų potencialūs klientai – 20-30 metų reklamos specialistai, gyvenantys didmiesčiuose, išskirstykite šią auditoriją kiek įmanoma siauresniais rėžiais – dvidešimtmečiai kauniečiai, mėgstantys vyną/ dvidešimt penkių vilniečiai, mėgstantys „tūsintis“, trisdešimtmečiai, kurių draugai jau yra tapę jūsų „fanais“… na, supratote, apie ką aš čia. Gausite dar bent kelioliką mažų grupelių. Tuomet kiekvienai iš jų sukursite po aukščiau minėtas dvidešimt kelias reklamėles ir gausite pradinį reklamų „desantą“, kurį jau galite leisti užkariauti naujų klientų.
Viskas? Ne:)
Po dviejų – trijų dienų ateina laikas revizijai – peržiūrėkite jau sukurtas reklamėles, atsirinkite 10 % prasčiausią CTR uždirbusių ir jas be gailesčio trinkite. Tai kartokite periodiškai, kol liksit prie aiškaus vaizdo, kurios auditorijos vartotojai yra jautriausi kuriai jūsų reklaminei žinutei. Tarkim, dvidešimtmečiams labai patinka automobilių nuotraukos ir aiškūs kainos pasiūlymai – tokia reklamėlė sulaukė daugiausiai paspaudimų, „fanų“ ar kitų jūsų geidžiamų rezultatų. Tuomet verta sukurti dar kelioliką reklamėlių su automobilių nuotraukomis ir skirtingais kainų pasiūlymais ir toliau siekti dar geresnio efektyvumo.
Šis procesas turėtų būti tęstinis, reklamas reiktų nuolatos tobulinti ir keisti – kiekviena reklamėlė, rodoma ilgiau nei tris – keturias dienas, pradeda neišvengiamai rodyti vis prastesnius rezultatus ir CTR priartėja prie nulio. Tuo tarpu pastovus atšviežinimas padėtų labai stipriai padidinti vidutinį CTR ir (dėmesio) net septynis – devynis kartus sumažinti reklamų kainą, taigi, už tą patį biudžetą pasiekti žymiai daugiau.
Suprantu, kad pirmą kartą su „Facebook“ reklama susidūrusiems tai atrodo kaip daug vargo dėl nieko – juk paukščiuką užsidėti galima ir tiesiog paleidus vieną paprastą baneriuką visam milijonui lietuviškų vartotojų. Tačiau nenustebkit, jei taip „atsipaukščiavę“ sulauksit tik kelių apgailėtinų paspaudimų – menkos dalelės to, ką galėtumėt gauti už tuos pačius pinigus, tačiau šiek tiek daugiau darbo.
Žinoma, visada galite tą darbą patikėti kažkam kitam. Bet tai jūs ir taip jau žinot!