Lietuviai išjudino net „Wikipedijos" kūrėją  (14)

Lietuvių kūrybinė agentūra ant kojų sukėlė visą pasaulį. Sukūrusi alternatyvų puslapio „Wikipedia" dizainą ji skaičiuoja šimtus pozityvių atsiliepimų ir šimtus tūkstančių puslapio lankytojų. Kokia jų sėkmės istorija?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rugpjūčio pradžioje jauna, dar nė metų neskaičiuojanti kūrybinė agentūra „New!“ pristatė projektą „Wikipedia Redefined“, kuris sukėlė pasaulinį šurmulį. Nusprendusi paeksperimentuoti, ji savanoriškai sukūrė alternatyvią visiems gerai žinomo puslapio „Wikipedia“ versiją. Projektui pristatyti skirtame puslapyje agentūra siūlo ne tik naują „Wikipedios“ logotipą bei puslapio dizainą, tačiau rekomenduoja ir keletą naujų galimybių, pavyzdžiui, straipsniuose pažymėti naudingas citatas. Apie projekto idėją ir atsiliepimus kalbiname kūrybinės agentūros „New!“ kūrybos vadovą Mantą Mačiulskį.

– Esate jauna kūrybinė agentūra, tačiau spėjote nuveikti nemažai. Iš kokių ankstesnių reklamos projektų skaitytojai galėtų jus atpažinti?

– Agentūra pradėjo veikti šių metų sausį, tad yra labai jauna. Tačiau žmonės, kurie dirba čia, turi daug metų patirties reklamos srityje, įgytos kitose agentūrose. Mūsų labiausiai pastebimi darbai buvo skirti „Kino pavasariui“, „Login“, Vilniaus maratonui“, „Mint Vinetu“, „Satta Outside“, „Pigu.lt“, „Nike“.

– O rugpjūtį visam pasauliui prisistatėte projektą „Wikipedia Redefined“. Kada ir kaip sugalvojote sukurti naują šio puslapio dizainą ir net pakoreguoti jo koncepciją?

– Agentūroje daug dėmesio ir laiko skiriame „užklasiniams“ projektams – tiems, kurie nėra pajamų šaltinis, bet kuriuos smagu daryti ir taip mokytis. „Wikipedia“ – mūsų skaitomiausias portalas, ir dirbdami grafinio dizaino bei komunikacijos srityje mes matėme jo trūkumus. Nusprendėme, kad užuot bumbėjus reikia imti ir keisti.

– Specialiai projektui pristatyti sukurtame puslapyje žmonių klausiate, kokį visame pasaulyje žinomą puslapį šie tobulintų, jei turėtų tokią galią. Ar ir prieš vykdydami projektą vykdėte žmonių apklausą?

– Jokių apklausų – griežtai netikime apklausomis. Darėme ne tai, kas patiktų visiems, – tai buvo mūsų noras ir ambicija.

– Papasakokite, kokia buvo pagrindinė projekto idėja ir kaip ji keitėsi. Ką projektu visuomenei norėjote pasakyti?

– „Wikipedia“ gali būti dar geresnė, dar patogesnė, dar gražesnė. Kaip elgtumės, jei turėtume visas galias ją pakeisti, kokia patiktų mums? Nuo pradžios iki pabaigos laikėmės šios užduoties.

– Kiek laiko užtruko kūrybiniai darbai? Ar nebuvo sudėtinga tobulinti ne savo paties sukurtą produktą?

– Darbai užtruko tris mėnesius: du mėnesius kūrėme dizainą ir mėnesį tvarkėme, ėmėmės pristatymo rašymo ir dėliojimo darbų. Žinoma, nebuvo lengva, nes niekas iš vidaus nesivargino mums pasakoti, ką galima daryti ir ko negalima. Tik paleidę projektą pamatėme, kokį didelį rezonansą tai sukūrė pačioje bendruomenėje. O procesas jame nedalyvavusiems nebūtų įdomus: galvoji, pieši, taisai ir taip tūkstančius kartų. Daug diskutavome ir perdarinėjome.

– Kokie buvo projekto ištekliai: ar darbuotojai prie projekto dirbo vykdydami ir kitus projektus?

– Dirbo dizaineris ir dizainerė, kuri atliko pristatymo dalį, ir kūrybos vadovas. Šiems darbams skyrėme laiko žinodami, kad reikia rimtai susikaupti, nes blaškydamiesi tarp kelių projektų nieko nepadarysime. Kiekvienoje kompanijoje visuomet sunku rasti laiko projektui, kuriuo visiškai nesiekiama uždirbti. Laimė, mes esame pasižadėję dalį laiko visada taip elgtis. Pinigai nėra vienintelis tikslas, kai esi kūrybinė agentūra.

– Pasirodė informacijos, kad paviešinę projektą sulaukėte neoficialaus Vokietijos „Wikipedia'os“ atstovo raginimo tęsti projektą. Galbūt jūs patys jau pradiniame kūrybos procese tikėjotės realizuoti produktą, o gal tai buvo veikiau būdas pristatyti save užsieniui?

– Jokiu būdu. Supratome, jog nėra jokių šansų, kad jis tokiu būdu būtų įgyvendintas. Tačiau žinojome, kad kitaip išvis nieko neįvyks. Norėjome atkreipti dėmesį į tai, kad puslapį galima padaryti gražesnį, patogesnį. Ir žinoma, tai puiki reklama agentūrai. Manome, kad esame pajėgūs konkuruoti su geriausiomis pasaulyje agentūromis, ir šias darbas buvo pirmas įrodymas.

– Daugiau papasakokite apie šurmulį, kuris įvyko projektą paviešinus.

– Reakcijų buvo pribloškiančių. Pirmiausia praėjus dviem savaitėms svetainę aplankė 298 tūkst. žmonių. Neįtikima, kad tarp beveik 550 laiškų vos vienas buvo nešvankus ir keli visiškai kritiški. Dauguma rašančių ne tik gyrė, tačiau ir siūlė arba prisidėti prie projekto, arba būdų, kaip pagerinti projektą. Nemažai jų pageidavo, kad nesustotume ir paleistume išmaniąją programėlę. Žiniasklaidoje atsiliepimai irgi geri. O tai, kad apie projektą rašo vokiečių „Spiegel“, mums yra aukščiausias pasiekimas.

– Taip pat domintų ir „Wikipedia'os“ atstovų reakcija. Ar sulaukėte jų palaikymo, o galbūt atvirkščiai – parodydami trūkumus neišvengėte pasipriešinimo?

– Pats įkūrėjas Jimmy Walesas reagavo pozityviai, tačiau turėjo pastabų dėl kalbų vartojimo. Vien tai, kad radome jo viešą nuomonę, yra labai daug. Iš kitų kūrėjų sulaukėme rezervuotų vertinimų – ir mes juos suprantame. Staiga nežinia iš kur atsiranda projektas, apie kurį jų niekas neįspėjo. Atrodo, kad kažkas veržiasi į jų teritoriją.

Tačiau jei mums pavyks paskatinti platesnę diskusiją ir abejonę dabartine išvaizda bei patogumu, mūsų darbas padarytas.

– Kokie tolesni planai – ar svarstote galimybę projektą tęsti?

– Laukia antra projekto dalis, kurią paskatino pasaulinės reakcijos, – programėlę įgyvendinti ir paversti naudojama. Norime sukurti galimybę naršyti „Wikipedią“ mūsų pasiūlytu formatu. Tai įmanoma, tik vėl laukia keli mėnesiai darbo.

– Kaip, reziumuojant visą projektą, įvertintumėte patirtą sėkmę ir įgytą patirtį?

– Tokių dalykų nesuplanuosi ir jie viršijo lūkesčius. Patyrėme, ką reiškia, kai su tavimi bendrauja platus pasaulis. Kai čilietis programuotojas siūlo savo paslaugas, kai maniakas iš Indijos surašo trijų lapų dydžio referatą apie mūsų pasiūlymą. Kai britai pasiūlo kurti jų puslapio dizainą. Po šio projekto tikime, kad viskas, kur gali įtraukti žmones ir pajungti kolektyvinį protą, turi labai daug perspektyvos. Sau prisiekėme, kad neužmigsime ant laurų ir dirbame toliau. Netrukus bus dar didesnių projektų.


Projekto puslapis:

http://www.wikipediaredefined.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
Autoriai: Lina Mrazauskaitė
(2)
(0)
(1)

Komentarai (14)

Susijusios žymos: