„Ashley Madisson“ skandalas tęsiasi: „į kairę“ nusukti norėję vyrai buvo mulkinami kaip maži vaikai  (5)

Nesantuokinių santykių užmezgimą „palengvinanti“ svetainė „Ashley Madisson“, neseniai patekusi į skandalą dėl nutekintų daugiau nei 30 mln. vartotojų duomenų, klimpsta į dar skaudesnį skandalą, kurio kaina gali būti visas verslas apskritai: paaiškėjo, kad šioje svetainėje – milijonai vyrų ir vos tūkstančiai moterų.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2015-08-29 „Ashley Madisson“ skandalas tęsiasi: „į kairę“ nusukti norėję vyrai buvo mulkinami kaip maži vaikai  (5)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Svetainės paslaugų teikimo sąlygose nurodyta, kad jos paskirtis yra „teikti pramogą“. Matyt, tą šios bendrovės darbuotojai savo klientams vyrams ir darė: prikūrė neegzistuojančių moterų paskyrų.

Technologijų naujienų svetainės „Gizmodo“ redaktorė Annalee Newitz, išanalizavusi nutekintą vartotojų duomenų masyvą, nustatė, jog iš 5,5 mln. paskyrų, kurios šioje svetainėje buvo pažymėtos kaip priklausančios moterims, vos daugiau nei 10 000 buvo tikros. A. Newitz analizę vykdė dedukciniu metodu.

Pirmiausiai ji patikrino registracijos metu naudotus elektroninio pašto adresus ir rado apie 10 tūkst. paskyrų, registruotų ashleymadison.com domene. Tai – aiškus ženklas, kad paskyros netikros.

Dar 68 907 „moterų“ paskyros buvo sukurtos iš to paties IP adreso – 127.0.0.1. Tai yra vadinamasis „localhost“ adresas, rodantis, kad veiksmai atliekami iš „namų“ kompiuterio, esančio įmonės biure. Kitaip tariant, šias paskyras sukūrė „Ashley Madison“ svetainės savininkų – bendrovės „Avid Life Media“ – darbuotojai.

Be to, redaktorė nustatė, kad pati populiariausia moterų, prisiregistravusių šioje svetainėje, pavardė yra šiaip jau ganėtinai reta, bet – koks sutapimas – tokia pati, kaip ir vienos buvusios „Avid Life Media“ darbuotojos.

Kas galutinai įtikino A. Newitz, kad moterys šia svetaine praktiškai nesinaudoja – tai laukelis, pažymėtas „mail_last_time“. Jame esanti reikšmė parodo, kada paskutinį kartą vartotojas tikrino savo pašto dėžutę. Nustatyta, kad vos 1492 moterys bent kartą tikrino gautus laiškus.

Ir tai – dar ne visos apgavystės, dėl kurių nukentėjo vyrai, bandę internetu atrasti nuobodaus santuokinio gyvenimo komplikavimo būdų: nutekintuose duomenyse nemaža dalis paskyrų su pilnais vartotojo duomenimis buvo pažymėtos ženklu „paid delete“. Kitaip tariant, neištikimi vyrai mokėjo „Ashley Madison“ pinigus, kad surastų moterų, kurių šioje svetainėje nebuvo, o paskui dar kartą mokėjo pinigus, kad jų duomenis ištrintų, ko „Ashley Madison“ taip pat nepadarė.

Vienintelis šiek tiek svetainę reabilituojantis dalykas – 12 108 paskyros, už kurių duomenų ištrynimą buvo sumokėta, priklausė moterims. Kitaip tariant, tai reiškia, kad tikros moterys (nors gali būti ir vyrai, apsimetantys moterimis) iš tiesų kažkurį laiką naudojosi svetainės paslaugomis.

O tuo tarpu „Avid Life Media“ bando gesinti gaisrą ir už programišiaus, nutekinusio jų duomenų bazes, sugavimą siūlo 376 tūkst. JAV dolerių premiją.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(47)
(1)
(46)

Komentarai (5)