Lietuviški verslai surado aukso gyslą: išsikelia į „Amazon“ ()
„Amazon“ vertinimu, jų kompanijos platformoje veikia apie 10 stambių lietuviškų verslų ir dar bent 100 mažesnių, kurie taip pat džiaugiasi augančia apyvarta. Specialistai pastebi, kad prekybos galimybių atranda ir Lietuvos didmenininkai, ir el. parduotuves valdantys verslininkai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tiksliai įvertinti, kiek Lietuvos įmonių prekiauja „Amazon“ prekybos platformoje – neįmanoma, tačiau tendencija, kad jų daugėja, yra aiški“, – teigia konsultacijas ir mokymus apie prekybą „Amazon“ portale rengiantis Vytautas Vorobjovas. Anot jo, dominuoja trys lietuviškių prekių grupės – drabužiai, elektronika ir kosmetika, o didžiausią naudą išpeša gamintojai.
Prekes į „Amazon“ sandėlius pristatančios logistikos bendrovės „Rhenus Svoris“ vadovas Arūnas Bertašius irgi pastebi, kad vis daugiau Lietuvoje veikiančių įmonių atranda šią milžinišką prekybos platformą.
„Prekiauti per „Amazon“ tampa patrauklu, nes šiuo būdu galima nesudėtingai išeiti į tarptautines rinkas ir padidinti pirkėjų skaičių. Тurime nuolatinių klientų, kuriems gabename krovinius į „Amazon“ sandėlius, bet pastaruoju metu užklausų gauname vis daugiau. Daugiausiai domisi elektronikos ir lietuviško ekologiško maisto gamintojai“, – teigia Vokietijos kapitalo logistikos įmonės vadovas.
Pasak V. Vorobjovo, platformoje yra nemažai niuansų, kuriuos verslininkams reikia žinoti: prekių aprašymai, jų atitikimas „Amazon“ reikalavimams, prekių paruošimas, klientų aptarnavimas, pristatymas. Kitas dalykas – gebėjimas konkuruoti su savo grupės prekėmis. Jų „Amazon“ yra tūkstančių tūkstančiai, tad pastangų tikrai reikia, kad prekės išlįstų į paviršių – ne dienai, ar dviem, o ilgam.
Dirbant su „Amazon“ būtina itin gerai išmanyti prekių pristatymą. Pavyzdžiui, verslas turi galimybę prekes pirkėjams siųsti netgi ne iš sandėlio Lietuvoje. Prekės pirmiausia yra pristatomos į „Amazon“ sandėlius, o jas, gavus užsakymą, išsiunčia pati kompanija. „Amazon“ sandėlyje gulinčios prekės yra geriau reitinguojamos ir patys vartotojai palankiau žiūri į prekę, nes yra garantuoti, jog ją gaus.
„Vežėjams yra taikomi reikalavimai, kuriuos tikrai ne visi žino. Ne viena „Amazon“ platformoje prekiaujanti įmonė yra nukentėjusi, kai prekes apsiima vežti tokios patirties neturinti bendrovė“, – teigia V. Vorobjovas.
A. Bertašiaus teigimu, jei prekių pristatymas į „Amazon“ sandėlius pasiekia 90 proc. kokybės rodiklį, jis vertinamas labai gerai. Tai reiškia, kad 9 iš 10 atvejų viskas vyksta sklandžiai, tačiau nesklandumų dėl itin griežtų taisyklių pasitaiko dažniau nei įprastai.
„Amazon“ yra didžiulis mechanizmas – į jų sandėlį neatvažiuosi, kada panorėjęs. Čia galioja sava sistema ir taisyklės, kurių privaloma laikytis. Pavyzdžiui, dėžutės turi būti ir atsuktos, ir neužstatytos, reikia atvykti griežtai numatytu laiku ir su tinkamu transportu. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprasta iškelti savo el. prekybą į „Amazon“, tačiau tai yra gana sudėtinga dėl prekių pristatymo specifikos“, – teigia logistikos bendrovės vadovas.
Lietuvai tapus Euro zonos nare, prekyba šioje platformoje tapo dar paprastesnė: nereikia turėti atskiros sąskaitos eurais, didžioji dalis „Amazon“ paslaugų Lietuvai jau yra prieinamos. „Žinoma, iškelti prekę į „bestselerius“ kainuoja daug pastangų ir laiko, tačiau tai yra įmanoma ir Lietuvos pardavėjai tą sėkmingai daro“, – tikina V. Vorobjovas.