Tokio tikroviško vairavimo, kokį sukūrė lietuvių „Dream 2 Drive“ komanda, jūs niekur nepatyrėte  ()

Naujiena apie lenktynių simuliatorius - jokia ne naujiena, juos galima rasti žaidimų salonuose, boulingo klubuose ar net žingsniuojant Basanavičiaus gatve Palangoje. Tačiau tokio tikrovei artimo vairavimo, kokį sukūrė lietuvių „Dream 2 Drive“ komanda, jūs niekur nepatyrėte. Maža to, „Telia“ debesijoje veikianti platforma leidžia lenktynių potyrius pajausti net būnant namuose, rašoma pranešime spaudai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lietuvos virtualių lenktynių čempionato „Dream 2 Drive“ organizatoriai pristatė naujovę – pirmąją Baltijos šalyse lenktynių platformą „World Sim Series“ (WSS). Ji unikali tuo, kad turnyrų dalyviai lenktynėse gali dalyvauti ne tik būdami simuliatorių akademijose Lietuvos didmiesčiuose, bet ir namuose. Be to, šie simuliatoriai kone identiškai atkartoja tikro lenktynių automobilio dinamiką ir kitas charakteristikas.

WSS platforma būtent taip ir tobulinama: profesionalūs lenktynininkai suka ratus lenktynių trasose, o vėliau automobilio sukaupti duomenys perkeliami į virtualią platformą.

„Kompiuteriniai lenktynių žaidimai dažnai būna efektingi, sukelia daug adrenalino, tačiau nereikia būti profesionaliu vairuotoju, kad suprastum, jog jie gerokai prasilenkia su realybe. Ėmęsi šio projekto išsikėlėme tikslą – automobilių sportą padaryti prieinamą kiekvienam, suteikti galimybę žmonėms patiems pajausti, kokios yra tikros automobilių lenktynės. Jų skonį žmonės pajaučia dalyvaudami mūsų virtualiuose čempionatuose, kurių laimėtojai tampa tikrais lenktynininkais – šįmet jau trečias čempionas prisijungė prie mūsų „Dream 2 Drive“ lenktynininkų komandos ir su ja dalyvauja svarbiausiuose Baltijos šalių lenktynėse“, – sako Tauras Tunyla, profesionalus lenktynininkas ir vienas iš WSS įkūrėjų.

Prie WSS platformos kūrimo taip pat prisidėjo virtualūs lenktynininkai Justinas Saldukas ir Artūras Kundelis. Čia, kaip ir tikrose lenktynėse, kiekviena sekundės dalis yra svarbi, o galutinį rezultatą lemia net jautriausi vairo pasukimai ar pedalų spustelėjimai. Todėl itin svarbus vaidmuo tenka IT sistemoms, kurioms keliami patys aukščiausi patikimumo ir spartos reikalavimai. Realiu laiku vykstančiam čempionatui labai svarbus stabilumas, operacijų greitis, reikiamų išteklių pasiekiamumas.

Maža to, „Dream 2 Drive“ komanda užsibrėžė, kad lenktynėse žmonės galėtų dalyvauti iš bet kur, todėl čempionatą nuspręsta perkelti į virtualią erdvę, kur ji būtų pasiekiama nuolat ir iš bet kurios pasaulio vietos.

Tokią galimybę suteikė „Telia“, WSS platformos tobulinimui nemokamai suteikusi „Telia Cloud“ debesiją su aukšto pasiekiamumo ir atsparumo gedimams sprendimu. Jis išskirtinis tuo, kad reikiami ištekliai išdėstyti skirtinguose duomenų centruose ir visi svarbiausi komponentai – virtualūs serveriai, duomenų saugyklos, tinklo infrastruktūra – yra dubliuoti. Sprendimo kontrolę užtikrino debesijoje įdiegta speciali programinė įranga.

„Debesijos sprendimai aukštyn kojom apvertė filmų ir muzikos industrijas, pokyčiai jau pasiekė ir žaidimų rinką, ir WSS yra puikus to pavyzdys. Šis inovatyvus sprendimas Lietuvos IT ir žaidimų industriją gali pakelti į aukštesnį lygmenį, todėl suteikėme galimybę realizuoti šį projektą „Telia Cloud“ platformoje. Tai buvo dar viena proga mums prisidėti prie inovacijų kūrimo Lietuvoje, pasidalinti gerosiomis IT praktikomis ir patirtimi, o taip pat patiems įgyti naujų žinių ir patirčių“, – sako Danas Andrišiūnas, „Telia“ debesijos produktų vadovas.

Anot jo, WSS platformoje vykęs „Dream 2 Drive“ čempionatas taip pat patvirtino „Telia Cloud“ debesijos universalumą ir leido įsitikinti jos patikimumu, kuomet sistemoms keliami aukščiausi pasiekiamumo ir atsparumo reikalavimai.

Debesijos sprendimai leidžia lengviau pasiekti žaidėjus visame pasaulyje ir užtikrinti geriausią žaidimo patirtį naudojant įvairius įrenginius – ne tik žaidimų konsoles ar asmeninius kompiuterius, bet ir išmaniuosius telefonus ar planšetes. Debesijos sprendimai taip pat naudojami populiarėjančiose e. sporto varžybose. Vien „League of Legends“ žaidimas turi apie 100 mln. aktyvių registruotų vartotojų.

Pasaulinė žaidimų rinkos vertė šiuo metu siekia apie 140 mlrd. JAV dolerių, prognozuojama, kad 2021 metais ji pasieks 180 mlrd. JAV dolerių. Žaidimams skirtų debesijos paslaugų prognozuojamas rinkos metinis augimo koeficientas iki 2024 metų yra apie 15 proc.

Norėdami pritraukti daugiau žaidėjų, didieji IT rinkos dalyviai planuoja žaidimų platformoms naudoti debesijos resursus: „Google“ neseniai pristatė, kokie žaidimai bus jų debesijos platformoje „Stadia“, o „Microsoft“ – analogišką, žaidimams skirtą debesijos platformą „Project xCloud“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(3)
(9)
(-6)

Komentarai ()