Influenceriams ir modeliams nepatiks - „Instagram“ neberodys kiek žmonių paspaudė mygtuką „patinka“ (3)
Socialinis tinklas „Instagram“ imasi pokyčių. Visai neseniai pristatę naujų priemonių kovoti su patyčiomis, šiuo metu jo atstovai eksperimentuoja su dar viena naujiena – galimybe, kad pašaliniai vartotojai nebematytų, kiek žmonių paspaudė mygtuką „patinka“, praneša naujienų portalas BBC.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ketvirtadienį pradedamas eksperimentas: naujienų sraute po vartotojo nuotrauka bus rodomas tik vienas vardas ir žodžiai „ir kiti“ (angl. and others). Patys internautai galės ir toliau privačiai matyti, kiek jų žinutė sulaukė reakcijų.
Tokie bandymai pradėti rimtai susirūpinus, kad socialiniai tinklai gali prisidėti prie žemos savigarbos ir nevisavertiškumo jausmo tarp jaunų žmonių skatinimo. Visiems, besinaudojantiems socialiniais tinklais, yra žinoma nerašyta taisyklė, kad žmonių, kuriems patinka nuotrauka, skaičius rodo autoriaus populiarumą instagrame.
Moksliniai tyrimai parodė, kad toks greitas pozityvus atsakas į „kūrinį“ gali pakelti autoriaus savivertę, tačiau smukdyti ją tiems, kurie nebuvo įvertinti taip gausiai. Mokslininkai yra aptikę ryšį tarp socialinių tinklų naudojimo ir jų vartotojų psichinės sveikatos būklės, ypač tarp jaunų žmonių.
„Mes tikimės, jog po šio bandymo žmonės nebejaus tokio didelio spaudimo dėl to, kiek jie sulauks reakcijų, ir pradės dalytis dalykais, kurie jiems iš tiesų patinka“, – teigė „Facebook“ strateginių sprendimų Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje vadovė Mia Garlick.
Tokie planai gali būti labai nemalonūs influenceriams – žmonėms, kurie šį socialinį tinklą naudoja pasipelnymui. Anksčiau pagal surinktų reakcijų skaičių po publikuota žinute verslas galėdavo išmatuoti jos finansinę vertę ir autoriui sumokėti atitinkamą atlygį. Tačiau ši instagramonaujovė gali labai apsunkinti šį verslo modelį. Visgi instagramoatstovai ramina, kad šios planuojamos įvesti priemonės nepaveiks verslui naudojamų paskyrų, o patys vartotojai vis tiek galės matyti visą į jų žinutę sureagavusių žmonių sąrašą.
Socialinis tinklas panašius eksperimentus gegužę jau buvo pradėjęs Kanadoje, o dabar atsigręžė į Australijos, Naujosios Zelandijos, Airijos, Italijos, Japonijos ir Brazilijos rinkas.
Gegužę pradėjus vykdyti bandymus Kanadoje, instagramo vadovas Adamas Mosseri teigė, kad pagrindinis siekis yra sumažinti dėl konkuravimo, kas sulauks daugiau reakcijų, kylantį stresą.
„Mes siekiame, kad žmonės mažiau rūpintųsi tuo, kiek reakcijų jie surenka instagrame, ir daugiau laiko praleistų bendraudami su jiems rūpinčiais žmonėmis“, – vos pradėjus eksperimentą teigė A. Mosseri.