Prekyba Lietuvoje keliasi į internetą  (4)

Lietuvoje drastiškai smunkant pardavimams tradicinėse parduotuvėse, kai kurios internetinės parduotuvės sako kaip tik skaičiuojančios apyvartos augimą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tradicinių mažmeninės prekybos įmonių apyvartai per penkis šių metų mėnesius, palyginti su pernai smukus kone trečdaliu, visai kitokie skaičiai – elektroninių parduotuvių buhalterijose.

Prekybininkai internete nuosmukio sako nepajutę. Priešingai, kai kurių iš elektroninių parduotuvių apyvarta kas ketvirtį auga po 15 – 20 procentų. Esą žmonių baimę pirkti internetu nugali noras gauti prekių pigiau.

„Iš pradžių nepirkimo priežastis buvo pasitikėjimo klausimas, tą stebėjome paėjusiais metais. Šiemet matosi, kad žmonės, paveikti sunkmečio, priversti taupyti. Šį klausimą spręsti jiems padeda elektroninė prekyba“, – teigė Pigu.lt direktorius Dainius Liulys.

Tarp populiariausių prekių perkamų internete – buitinė technika, elektronikos prekės. Jos sudaro maždaug pusę visų pardavimų. Tačiau internete parduodamų prekių dalis nesiekia nė vieno procento visos Lietuvos prekybos, o Vakarų Europoje internete parduodama dešimtadalis prekių.

Tačiau interneto parduotuvės prognozuoja, kad jų rinkos dalį didins sunkėjanti tradicinių parduotuvių būklė. Kai kurie stambūs prekybininkai jau uždaro parduotuves, kiti ruošiasi tai daryti.

„Artimiausiais metais prognozuojame didelį prekybininkų persiskirstymą rinkoje, ir mes planuojame pasinaudoti šita situacija“, – sakė D. Liulys.

Kiti elektroninių parduotuvių vadovai teigia, kad interneto prekybai Lietuva ganėtinai maža rinka. Tad konkuruoti su tradicinėmis parduotuvėmis siūlant platų prekių asortimentą gali būti per brangu.

„Palaikyti platų asortimentą kainuoja nemažus pinigus. Mes norėjome dirbti pelningai anksčiau, tad dirbam specializuodamiesi ir siūlydami mažiau prekių“, – kalbėjo „Open 24“ direktorius Martynas Tinfavičius.

Prekiautojai internete pastebi, kad vis aktyviau internete apsiperka mažesnių miestų gyventojai. Kiek anksčiau užsakymai Kaune ir Vilniuje sudarydavo iki 70 procentų visų pardavimų, dabar šiems miestams tenkanti dalis sumažėjusi kone perpus.

Giedrius Simonavičius
LTV „Šiandien“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
Autoriai: Giedrius Simonavičius
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)

Susijusios žymos: