Įveikė 200 000 km ir kaip naujas! Neužmušami benzininiai varikliai. „Fenomenalu“ ()
Kuriuos verta apsvarstyti?

© Ewan3336 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/illustrations/ai-generated-mechanic-auto-8214510/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Geras benzininis variklis – tai ne tik našumas. Taip pat svarbu ilgaamžiškumas, darbo kultūra ir vidutinės degalų sąnaudos. Mažų variklių atveju svarbiausia yra sumanus dizainas ir efektyvus aušinimas, leidžiantis jiems atlaikyti kasdienes sąlygas – nuo miesto spūsčių iki ilgų kelionių. Tokie varikliai dažnai veikia ties savo galimybių ribomis, todėl ilgainiui išbandymą atlaikys tik geriausi iš jų. Lengvi, ekonomiški ir atsparūs aplaidumui... Vis dar galite rasti variklių, kurie neiššvaistys visų jūsų santaupų. Kuriuos verta apsvarstyti?
„Honda 1.5 VTEC Turbo“ nebijo ridos
„Honda“ ilgą laiką priešinosi mažinimo tendencijai, tačiau sukūrusi savo pirmąjį mažą turbo variklį, gamintoja jį ištobulino iki smulkiausių detalių. 1,5 l VTEC Turbo variklis turi keturis cilindrus, tiesioginio įpurškimo sistemą, kintamą vožtuvų paskirstymą ir patvarią grandinę – visa tai sukurta su tipišku „Honda“ tikslumu. Jis debiutavo „Civic X“ automobilyje, o vėliau pateko į HR-V ir CR-V modelius. Jis siūlo iki 193 AG ir leidžia įsibėgėti iki 100 km/val. per kiek daugiau nei 8 sekundes, vidutiniškai sunaudodamas 7–7,5 l/100 km.
|
Šis variklis mėgsta šviežią alyvą, ypač jei daugiausia važinėjama mieste. Geriausia ją keisti kas 10 000 km. Remiantis svetainės motobenzyna.pl naudotojų nuomonėmis, paskirstymo diržas yra patvarus, pasižymi aukšta eksploatavimo kokybe ir gera dinamika. Tinkamai prižiūrint, automobilis su šiuo varikliu gali nuvažiuoti iki 300 000 km be didesnių problemų. Tai vienas iš tų modernių variklių, kuris derina ekonomiškumą su vairavimo malonumu ir užtikrina ramybę daugelį metų.
„Honda“ yra „Honda“. Pilkite alyvą ir važiuokite, tiksliau, mėgaukitės važiavimu, nes 1,5 Turbo variklis yra fenomenalus“, – prisipažino vienas iš interneto vartotojų.
„Hyundai“ / „Kia“ 1.0 T-GDi. Išmanus žaidėjas miesto pasaulyje
Pasak wyborkierowcow.pl, 1.0 T-GDi yra vienas geriausių sėkmingo variklio dydžio mažinimo pavyzdžių. Trijų cilindrų variklis su turbokompresoriumi, žinomas iš „Hyundai“ ir „Kia“ modelių, išvysto iki 120 AG galią ir 172 Nm sukimo momentą. Pakankamai, kad būtų galima efektyviai keliauti po miestą. Konstrukcija paremta 1.0 MPI varikliu, tačiau praturtinta tiesioginio įpurškimo sistema, turbina ir išmaniąja aušinimo sistema. Paskirstymas? Ant tvirtos grandinės. Vidutinės degalų sąnaudos yra apie 6 l/100 km, o už miesto ribų – dar mažesnės.
Nors jo darbo kultūra nėra tokia gera kaip keturių cilindrų agregatų, variklis tai kompensuoja paprastumu, pigia priežiūra ir gera dinamika. Važiuojant ramiai, jis nesukelia jokių problemų, o maži matmenys puikiai dera prie miesto maršrutų realijų. Jis puikiai veikia tokiuose modeliuose kaip „i20“, „Rio“ ir „Stonic“. Tai vienas iš tų jėgos agregatų, kuris tiesiog atlieka savo darbą ir gana aukštu lygiu.
„Renault 0.9TCe“. Mažas variklis, didelis patvarumas
„Renault“ ir „Nissan“ bendrai sukurtas 0,9 TCe (H4Bt) variklis yra puikus sėkmingo variklio darbinio tūrio mažinimo pavyzdys. Jis turi tris cilindrus, turbokompresorių, sveria mažiau nei 100 kg ir naudoja patvarią paskirstymo grandinę. Kaip rašoma svetainėje autoblog.spidersweb.pl, jis puikiai veikia lengvuose, miesto automobiliuose, tokiuose kaip „Clio“, „Captur“ ar „Dacia Sandero“. Dėl netiesioginio įpurškimo jis gerai toleruoja dujų įrangos įrengimą, o reguliariai prižiūrint gali nuvažiuoti daugiau nei 200 000 km be jokių didesnių problemų.
Tiesa, esant dideliems sūkiams jis kiek triukšmingas ir turi nežymų turbinos atsilikimą, tačiau tai atperka elastingumas ir vidutinės degalų sąnaudos – mišriame cikle jis sudegina apie 6 l/100 km. Jis puikiai susidoroja su kasdienio vairavimo sunkumais, o jo priežiūros išlaidos nėra bauginančios. Tarp miesto benzininių variklių tai išties protingas pasirinkimas, laikui bėgant pelnęs daugelio vairuotojų pripažinimą.
Nors minėti trys varikliai yra tvirti pasirinkimai, rinkoje yra daugybė kitų mažų įrenginių, kurie taip pat sulaukia gerų atsiliepimų. Verta atkreipti dėmesį į „Volkswagen 1.0 TSI“, kuris, nepaisant trijų cilindrų ir turbokompresoriaus, gali nustebinti savo patvarumu – ypač modernizuotose versijose. Kitas įdomus variantas yra „Toyota 1.2 Turbo“, retesnis, bet labai gerai suderintas, su VVT-i kintamo vožtuvų paskirstymo sistema. O jei kas nors ieško kompromiso tarp paprastumo ir technologijų, „Fiat 1.2 Fire“, nors ir senesnis ir be turbinos, vis dar turi ištikimų gerbėjų dėl legendinio naudojimo paprastumo.