Vienintelis darbo pokalbio klausimas. Gali iš karto nulemti, ar būsite įdarbintas. Koks jis?  ()

Šis klausimas rodo, kad darbdavys gali būti šališkas vieno ar kito kandidato atžvilgiu.



© Pxhere (atvira licencija) | https://pxhere.com/en/photo/1446003

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Remiantis nacionalinėmis ir tarptautinėmis apklausomis, yra vienas klausimas, kuris išlieka vienu iš dažniausiai užduodamų darbo pokalbiuose ir net prieš jiems oficialiai prasidedant.

„Paprastai darbdavys nori, kad kandidatas jaustųsi patogiai. Vienas iš labiausiai paplitusių būdų tai padaryti yra paklausti: „Ką mėgstate veikti laisvalaikiu?“, – sako sociologė Lauren Rivera, vadybos ir organizacinio elgesio profesorė Kelloggo vadybos mokykloje (JAV).

Tačiau pasirodo, kad tai ne tik „mandagus paplepėjimas“. Juk tai, ką veikiate ne darbo metu, gali daug atskleisti apie jūsų gyvenimą ir turėti įtakos tam, ar vadovas jus laikys tinkamu kandidatu.

Kodėl šis darbo pokalbio klausimas yra svarbesnis nei kiti

Jei jūsų hobis sužavi darbdavį, jis gali būti taip sužavėtas, kad norės jus įdarbinti – net jei iš tikrųjų nesate tinkamas šiam darbui.

„Taip yra todėl, kad darbdaviai pasikliauja komforto ir patogumo suvokimu, kurį lemia lytis, rasė ir klasė. Jei pašnekovas mėgsta slidinėti, o jūs užsimenate, kad slidinėjate atostogų metu – puiku. Tačiau jei niekada gyvenime nesate slidinėję, susidomėjimas jumis gali greitai išblėsti“, – aiškina Rivera.

[EU+Kuponai] Mažiausia kaina istorijoje! Aukščiausia klasė. Obliavimo staklės, kurių seniai ieškojote. Paskutiniai vienetai (Video)
6831 5

Mažiausia kaina istorijoje

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Savo tyrimuose ji ne kartą nustatė tokio tipo šališkumą. Viename iš jos tyrimų (2010 m. ), kuriame ji apklausė 120 specialistų, priimančių sprendimus dėl įdarbinimo teisės, investicijų ir konsultavimo įmonėse, nustatyta, kad geriausioms įmonėms įspūdį daro pomėgiai, kuriems reikia didelių išteklių.

Pavyzdžiui, įkopimas į Kilimandžarą ar Everestą buvo laikomas tikru pasiekimu, kitaip nei įprastas žygis pėsčiomis, kuris buvo laikomas kažkuo, „ką gali padaryti kiekvienas“.

Papildoma problema yra pirmojo įspūdžio galia

Kita problema yra ta, kad žmonės turi trumpą dėmesio trukmę, o darbdaviai geriausiai prisimena pirmuosius atsakymus.

Darbdaviai paprastai priima sprendimą per pirmąsias 30–90 pokalbio sekundžių. Ir nors ši nuomonė vėliau gali pasikeisti, tam reikėtų daugybės įtikinamų faktų, patvirtinančių priešingai“, – pridūrė Rivera.

Ko vietoj to turėtų paklausti darbdaviai

 

Būtų idealu, anot jos, jei darbdaviai visiškai vengtų klausimo apie pomėgį, nes tai sukelia šališkumą – viena ar kita kryptimi.

Užuot pradėjus nuo asmeninių klausimų, tokių kaip „kur užaugote“, geriau iš karto paaiškinti, kad pokalbis dėl sąžiningumo vyks pagal struktūrizuotą scenarijų.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(1)
(0)
(1)

Komentarai ()